Hoi Annemiek,
Wat gek om te lezen dat ze in het AMC toch een trachelectomie uitvoeren. Ik ben daar geweest in augustus en na een onderzoek onder narcose en een mri werd mij meegedeeld dat ze een radicale hysterectomie adviseerden en dat er andere ziekenhuizen waren die eventueel een trachelectomie konden uitvoeren maar dat ze dit in het AMC absoluut niet deden. Misschien dat mijn tumor groter was ofzo maar het blijft gek dat ze bij mij aangeven dat ze die ingreep nooit uitvoeren en dat dit bij jou wel is gedaan.
Wat de littekens betreft, ik en anderen op dit forum zijn m.b.v. een robot geopereerd en die maakt maar kleine sneetjes.
Wat schrikken zeg dat het is dichtgegroeid. Hebben ze bij jou geen katheter aangebracht in de opening van de baarmoederhals? Dit is er speciaal voor om de opening open te houden. Bij mij heeft deze er 2 weken ingezeten, bij anderen trouwens maar 2 dagen.
Wat vreselijk lijkt het me dat ze weer met allerlei instrumenten hebben geprobeerd om het open te krijgen, onder narcose is dit toch beter!
Twee jaar wachten om zwanger te worden lijkt aan de lange kant, ze adviseren meestal een half jaar. Ook omdat je buik moet herstellen en niet te snel een zwangerschap aan kan. Bij mij is verteld dat het eerste jaar de kans het grootste is dat het terugkomt. Twee jaar heb ik nergens horen noemen. Maar zoals je al zegt is ieder mens weer uniek en zal het voor iedereen weer anders zijn.
In elk geval heel veel sterkte de komende tijd. Over die laser, is die niet aanwezig in een ander ziekenhuis? Hopelijk gaat alles goed de 24e! Ik hoop nog van je te horen hoe het verder gaat.
Gr. Gerda