Hey dames!
Allereerst de beste wensen voor jullie allemaal en vooral een super goede gezondheid gewenst!
Bianca! Fantastisch nieuws meid!! Van harte gefeliciteerd!!
Gerda, super dat er nog steeds een stijgende lijn is en ik hoop dat er voor jullie snel een kindje mag komen… Telkens als ik jouw verhaal lees dan voel ik een en al bewondering voor je.. wat ben jij een sterke vrouw zeg!!
Monique.. logisch dat je geestelijk nu pas last krijgt.. dat is heel vaak zo, omdat het waarschijnlijk nu pas begint door te dringen in het diepste van je eigen ik en nieuw leven.. je kindje.. speelt hierin ook een rol. Ik herken dat, omdat na de geboorte van mijn dochter en nu nog bij mij ook weer van alles omhoog kwam, wat ik totaal niet zag aankomen. Ik heb vrij snel na mijn diagnose, ongeveer half jaar later, hulp gezocht bij psycholoog speciaal voor kankerpatienten of hun familie. hele goed ervaringen mee. Alhoewel het toen nog best goed ging, kon zij mij wel ondersteunen bij de klap die later pas kwam. Ik heb ook EMDR gehad.. boven verwachting heeft me dit enorm geholpen.
Hier gaat alles goed, na de schrik van het knobbeltje in mijn borst dat een goedaardige tumor bleek te zijn, heb ik het wel los kunnen laten.. Alleen al omdat een baby de nodige drukte met zich meebrengt. Ik geef nog steeds borstvoeding. Wel heb ik tussentijds laten controleren, omdat het me opeens toch weer benauwde en dan slaat de angst weer toe. Die angst zit zo in mijn systeem… dat zal altijd wel zo blijven voor de meeste van ons denk ik. Mijn uitstrijkje in oktober was een pap2 en ook hier ben ik erg onrustig van geweest.. zou het weer van voren af aan beginnen? Is dat virus weer aan de gang? Vorige keer was het ook mis na mijn bevalling van mijn eerste, dus weer die angst. Na drie slapeloze nachten bleek dat het te maken had met de zwangerschap en bevalling en maakte de arts zich helemaal geen zorgen.. dus ik ook weer opgelucht. En zo ummel ik maar een beetje door van de ene uitslag naar de andere..
Maar ik geniet enorm van mijn kleine meisje.. vind het zo'n wonder na alles wat er is gebeurd en ik ben ook trots op mezelf, omdat ik uiteindelijk andere keuzes heb durven maken die me in mijn situatie nu wel geholpen hebben om dit meisje het leven te schenken. Ze is zo mooi en geniet enorm van deze tijd, die ik helaas bij mijn zoon niet heb opgeslagen, omdat ik toen net de diagnose kanker had gekregen en de zorg toen lange tijd uit handen heb gegeven. Dat doe ik dus even heel bewust “over”.
Sinds deze week ook weer aan het werk, na er lange tijd (bijna een jaar) uit de running te zijn geweest door de zwangerschap. Maar goed ik heb het maar mooi gedaan allemaal, ziek geweest, complexe zwangerschap met maanden bedrust door conisatie, toch voldragen en nu weer helemaal op de been en twee gezonde kindjes.
En toch blijft het mij diep van binnen bezighouden en merk ik dat het allemaal anders is na die diagnose. Dat mensen het alweer vergeten zijn en dat me dat nog steeds pijn doet. Dat ik van tijd tot tijd nog angstig kan zijn en dan ook paniek ervaar. Ik neem het voor altijd met me mee en dat realiseer ik me nu pas..
Dames, een heel verhaal weer, maar ik wens jullie alle goed toe. Lotte.. welkom hier en veel sterkte met alles!
Liefs Ester