1ste controle na trachelectomie

• Ester

Ook hier stilte…

Mijn eerste idee was ook gelijk, het gevecht aan gaan, al is dat makkelijk gezegd. Wachten tot er pijn optreed is dus te laat, dan laat je kansen liggen! Misschien ligt het genuanceerder, maar zoals het nu overkomt is het wel erg bot van die artsen.

Ik zou ook zo graag wat voor jullie willen doen, maar zoals Monique al schrijft…staan we ook machteloos. Maar als er iets is wat jou kan helpen dan roep onze hulp in of schrijf hier van je af als je daar behoefte aan hebt.

Ik blijf aan je denken en stuur je vanuit hier alle kracht om dit te handelen!

Veel liefs Ester

• Gerda

Hallo dames,

Fijn dat jullie zo meeleven! Gisteren weer naar Nijmegen geweest. De arts had wat rondgebeld en gelukkig hadden deze artsen ook gezegd dat er zeker behandeld moest worden. Hoe de behandeling er uit gaat zien is nog niet duidelijk. De medisch oncoloog moet ook nog een rondje bellen en dat gaat dan de doorslag geven. Wat nu misschien ook kan is chemo en bestraling tegelijkertijd, het bestralingsgebied moet dan wel worden uitgebreid, de rechterzijde van de buik moet nu natuurlijk ook bestraald worden. Dit traject zal minder tijd kosten en minder bijwerkingen geven dan de langdurende chemo. Voordat er iets kan gebeuren krijg ik nog een pet scan. Voor de zekerheid want het is niet waarschijnlijk dat er verder nog uitzaaiingen zijn. Geruststellend idee zo'n scan maar ook weer erg eng. Heb natuurlijk niet zoveel vertrouwen meer over. Ze verw8en echt dat de tumor in de buik van de lymfeklieren afkomstig is en er dus al een tijd zit, anders zou ook nog kunnen dat het in het bloed zit, brrrr, denk ik maar ff niet aan. Di word ik gebeld en hopelijk is er dan iets meer duidelijkheid. Ik wil nu ook wel graag beginnen, het idee krijgen dat je er iets aan doet. Aan prognoses wordt niet meer gedaan, nog geen vergelijkbare situatie geweest. Wat het verder voor mij eng maakt is dat ze niet echt kunnen checken of het in de buik ook echt verdwijnt. Nou, weer een weekje w8en. Gelukkig is het langzaam groeiend dus is er wel ruimte om te w8en.

Monique, wanneer krijg je uitslag?

Ester, hou je rustig…!

Veel liefs, Gerda

• Jolanda

Lieve Gerda,

Heel veel sterkte deze week met wachten.

Wachten kan erg moeilijk zijn.

Super knap,dat je zo strijdbaar bent! Je gaat de strijd aan!

Heel veel sterkte nogmaals! En als je je verhaal kwijt wilt kun je hier altijd terecht!

Liefs Jolanda

• Monique F.

Hallo allemaal,

Ik ben erg nieuwsgierig hoe het met Gerda en Ester gaat.

Gerda: hoe staat het ervoor? Heb je nog nieuws en gaat het een beetje met je?

Ik moet nog steeds erg veel aan je denken…..houd vol meid…..

Om je vraag nog te beantwoorden. Ik krijg geen uitslag. Ik ben 12 maart op controle geweest en alles leek goed te zijn. Dat wil zeggen, de inwendige controle. Ik vroeg waarom hij geen uitstrijkje had gemaakt, maar toen had ik inmiddels mijn kleren weer aan. Volgens mij vond hij het minder belangrijk, want hij was het vergeten??????

In september moet ik weer terug komen en dan wordt het wel gedaan. Pas in september, omdat ik dan weer volgens het schema moet komen. Daarna moet ik om de 4 maanden terug gekomen. Ik moet wel zeggen dat jouw situatie mij ook weer erg bang heeft gemaakt. Ik heb dit ook uitgelegd aan Prof Verheijen.

En Ester, je bent al 24 weken zwanger!! Gaat snel hè!

Ik hoop dat de noodcerclage het houdt. Geniet van je zwangerschap. Voordat je het weet is het voorbij.

Hoe is met de andere dames?

Groetjes Monique

• Ester

Hey Monique en andere lezers!

Gerda, ik denk iedere dag aan je en check hier geregeld of er nog nieuws is… Ik hoop zo dat er een goed behandelplan ligt waar jij je goed doorheen kan slaan! En vooral dat je de moed en kracht blijft houden om het aan te gaan! Ik blijf je kracht sturen vanuit hier!!!

Monique, wat vreemd dat hij dat vergeten is?? Dat lijkt me toch wel belangrijk!! Kun je niet alsnog een uitstrijkje laten maken?

Hier is het rustig. Ik heb dus geen controles meer voor de bmhk en dat vind ik ook wel eng.. wat nou als. Tijdens mijn vorige zwangerschap en bevalling bleek het er ook al te zitten, dus ondanks de vele inwendige controles voor mijn cerclage, ben ik niet gerust dat als je niets zit het er niet zit.. we weten allemaal wel beter.

Het hangt verder echt aan een draadje volgens de gyn.. ze is verbaasd dat het nog steeds goed gaat. Ik moet zeggen dat het inderdaad best goed gaat, ik rust veel, maar ik heb geen pijn en begin toch wel vertrouwen te krijgen 7 weken later dat het stevig genoeg is om de kleine voorlopig binnen te houden. Zal wel blij zijn als ik de 27 weken voorbij ga!

Ik wens jullie ook weer veel succes met alles en hoop snel goed nieuws te lezen ( en te geven :))!

Groetjes Ester

• Ester

Lieve Gerda,

Ik denk iedere dag aan jou en ben erg benieuwd hoe het momenteel met jou gaat.. Welke behandeling zijn jullie ingegaan en hoe voel je je? Als je in de gelegenheid bent, laat dan alsjeblieft wat horen.. ik begrijp het ook heel goed als je hoofd er nu niet naar staat, maar weet dan dat ik aan je denk!

Hoe gaat het met de andere dames?

Hier inmiddels 31 weken zwanger.. 21 juni gaat de cerclage eruit en dan wodt het erg spannend. Het is al top dat we dit überhaupt gered hebben. Iedereen succes en kracht gewenst!

Liefs Ester

• Meike79

Hallo meiden,

Het is inmiddels zeven maanden geleden dat ik geopereerd ben.

Ik heb inmiddels mijn tweede controle gehad. Uitstrijkje gemaakt: PAP 1!!!!

Fysiek gaat het gelukkig steeds beter, psychisch is het af en toe nog zwaar. Zeker nu het bijna een jaar geleden is dat de diagnose gesteld is. Komt alles weer terug. En ik ben ook nog best moe, waarschijnlijk komt dit door de chemo.

Ik ben op het moment nog niet aan het werk, maar wil na de zomer langzaamaan weer wat gaan doen.

Hoe zijn jullie ervaringen met reintegreren?

Ester, waarom halen ze de cerclage er weer uit vandaag?

groeten, Meike

• Ester

Hey Meike en andere lezeressen,

Je ziet ik check nog iedere dag om te lezen of iemand iets te vertellen heeft en vooral omdat ik hoop op goed nieuws rondom Gerda! We blijven aan jou denken meis!

Meike, wat een fantastisch nieuws! PAP 1.. dat je daar zo blij mee kan zijn hè..?! Super!

Mijn cerclage is er vandaag niet uitgehaald, maar dat gaat 6 juli gebeuren, omdat het zo goed gaat. Dan ben ik 36,5 weken zwanger, dus beter voor de kleine als ik meteen mocht bevallen. Ik heb geen cerclage, zoals na een trachelectomie, maar een noodcerclage om vroeggeboorte te voorkomen. Dat is dus het verschil.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Groetjes Ester

• Gerda

Hallo lieve dames,

Even een korte update van mijn kant. De behandelingen zijn achter de rug, gelukkig! Heb 6x chemo gehad, wekelijks, en 25 uitwendige bestralingen en 3x inwendige bestraling. Is me zwaar gevallen, kreeg als snel last van mijn darmen en die zijn nog steeds wat in de war. Een week of wat na de behandelingen ben ik erg ziek geweest, last van obstipatie, dat was echt horror! Momenteel gaat het aardig de goede kant op., op mijn darmen na dan. Heb tijdens de behandelingen een mri gehad t.b.v. inwendige bestraling maar dit was natuurlijk een goed moment om te kijken of de tumor in de baarmoederhals al had gereageerd op de behandeling. En, gelukkig, de tumor was kleiner geworden. Helaas niks bekend over de lymfeklieren en over de uitzaaiing in mijn buik.

Ben inmiddels op controle geweest bij de radiotherapeut, verschrikkelijk, ze wilde inwendig alles bekijken, 3 weken na de laatste bestraling, lekker pijnlijk dus. Onderzoek ook afgebroken, wel heeft ze nog wat verklevingen weggeplukt… Vorige week controle bij de gyn. Geen inwendig onderzoek, gelukkig! Eeen echo gemaakt van mijn buik, leek goed maar zegt ook weer weinig. Gisteren een pet scan gehad en vlgd week uitslag. Erg spannend dus. Als het niet weg is dan is het wel een groot probleem. Als er in de hals nog wat zit zou een operatie kunnen maar dan wordt alles weggehaald en word je wakker met 2 stoma's en das dan voor altijd. Mocht er nog wat in de buik zitten dan is het einde verhaal, wel kan er dan chemo gegeven worden maar das niet meer om te genezen. Het is dus erop of eronder. Over het algemeen ben ik er wel gerust op maar sommige momenten, brrrrrr. Verder is er bloed geprikt om te kijken of mijn omhoog gehangen eierstok nog hormonen aanmaakt. Zo niet dan kom ik ook nog in de overgang.

Ester, hoe gaat het met jou? Bevalling komt wel erg dichtbij of ben je al bevallen. Spannend in elk geval!

Meike, wat fijn dat je pap 1 hebt! W.b. reïntegratie, doe maar rustig aan. Ik ben destijds wat te snel begonnen en liep de hele tijd achter de feiten aan. Rustig opbouwen , hoe rustig het ook lijkt, is volgens mij het beste.

Andere dames, jullie hebben je ook rustig gehouden op het forum! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!

Liefs, Gerda

• Ester

Lieve Gerda,

Wat ben je toch dapper. Ik krijg nog steeds kippevel van je verhaal..wat een ellende waar je doorheen moet. Ik wens uit de grond van mijn hart dat je hier helemaal goed doorheen gaat komen!!!

Alle, alle kracht gewenst meid en vooral goede uitslagen!

Ik ben afgelopen zaterdag bevallen van een gezonde dochter. Door de operaties was de bevalling niet makkelijk, vanwege littekenweefsel en hebben ze tijdens de bevalling de boel moeten oprekken. Daarna ging het pijlsnel, want heb natuurlijk nauwelijks baarmoederhals. Nu dus in mijn kraamweek.. vermoeid, maar intens genieten!

Hoop snel op goed nieuws Gerda!!

Hoe is het met de andere dames hier?

Liefs Ester