Hallo lieve dames,
Even een korte update van mijn kant. De behandelingen zijn achter de rug, gelukkig! Heb 6x chemo gehad, wekelijks, en 25 uitwendige bestralingen en 3x inwendige bestraling. Is me zwaar gevallen, kreeg als snel last van mijn darmen en die zijn nog steeds wat in de war. Een week of wat na de behandelingen ben ik erg ziek geweest, last van obstipatie, dat was echt horror! Momenteel gaat het aardig de goede kant op., op mijn darmen na dan. Heb tijdens de behandelingen een mri gehad t.b.v. inwendige bestraling maar dit was natuurlijk een goed moment om te kijken of de tumor in de baarmoederhals al had gereageerd op de behandeling. En, gelukkig, de tumor was kleiner geworden. Helaas niks bekend over de lymfeklieren en over de uitzaaiing in mijn buik.
Ben inmiddels op controle geweest bij de radiotherapeut, verschrikkelijk, ze wilde inwendig alles bekijken, 3 weken na de laatste bestraling, lekker pijnlijk dus. Onderzoek ook afgebroken, wel heeft ze nog wat verklevingen weggeplukt… Vorige week controle bij de gyn. Geen inwendig onderzoek, gelukkig! Eeen echo gemaakt van mijn buik, leek goed maar zegt ook weer weinig. Gisteren een pet scan gehad en vlgd week uitslag. Erg spannend dus. Als het niet weg is dan is het wel een groot probleem. Als er in de hals nog wat zit zou een operatie kunnen maar dan wordt alles weggehaald en word je wakker met 2 stoma's en das dan voor altijd. Mocht er nog wat in de buik zitten dan is het einde verhaal, wel kan er dan chemo gegeven worden maar das niet meer om te genezen. Het is dus erop of eronder. Over het algemeen ben ik er wel gerust op maar sommige momenten, brrrrrr. Verder is er bloed geprikt om te kijken of mijn omhoog gehangen eierstok nog hormonen aanmaakt. Zo niet dan kom ik ook nog in de overgang.
Ester, hoe gaat het met jou? Bevalling komt wel erg dichtbij of ben je al bevallen. Spannend in elk geval!
Meike, wat fijn dat je pap 1 hebt! W.b. reïntegratie, doe maar rustig aan. Ik ben destijds wat te snel begonnen en liep de hele tijd achter de feiten aan. Rustig opbouwen , hoe rustig het ook lijkt, is volgens mij het beste.
Andere dames, jullie hebben je ook rustig gehouden op het forum! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat!
Liefs, Gerda