Hallo dames,
Meike, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!
W.b. de overgang, ik hoop idd dat het zich weer gaat herstellen maar de artsen geven aan dat ze dit echt niet weten. Afw8en dus maar.
Ester, wat schrikken weer, vreselijk! Wat gaat er nu gebeuren met die goedaardige tumor? Laten ze dat zitten of halen ze het wel weg? Wat betreft het verwerken van de diagnose kanker, ik denk echt dat dit veel tijd nodig heeft. Geloof niet dat dit nu al zou kunnen. Denk je er weleens over om een psycholoog of zoiets te zoeken, misschien kan dit helpen qua verwerking. Je kunt dan in elk geval alles er lekker uitgooien, misschien helpt het. Ik geloof trouwens wel dat je hormonen en slaapgebrek zeker meegespeeld hebben. Wanneer moet je weer voor controle?
Monique, ik vind het al fijn dat je reageert en het doet me goed dat je zo meeleeft! Heb jij je controle inmiddels ook alweer gehad?
Irene, wat goed om weer van je te horen. Ik snap dat je erg bent geschrokken van mijn verhalen en idd onze verhalen leken op elkaar. Heb je al uitslag van het onderzoek? Wat een spanning weer! Goed, denk ik, dat je het even rustig aandoet. Je hebt ook wel erg veel meegemaakt, zeker ook met het overlijden van je moeder. Erg confronterend, denk ik, dat ze is overleden aan kanker. Wil je alle sterkte hiermee wensen.
Je vertelde dat je met de arts had gesproken over mijn situatie, ik denk dat hij jou dan ook heeft kunnen geruststellen. Ik had natuurlijk wat meer risico omdat er in 2008 uitzaaiingen waren geconstateerd in de lymfevaten.
Ik snap dat je bezorgd bent over je pap uitslagen, wat nu dan als het pap 3 is, is het dan wat je schrijft prima dat het weggehaald is en hoeft er dan verder niets?
Het hele vervelende vind ik ook het gevoel dat het nooit eens lijkt op te houden. Lekker van je af blijven praten hoor! Wegstoppen is niet goed, het moet er toch een x uit maar das makkelijker gezegd dan gedaan en zeker als je omgeving ook maar vindt dat het klaar moet zijn. Klaar is het gewoon de eerste jaren niet.
Zit je nog in het fertiliteitstraject of staat dat nu even op een laag pitje?
Met mij gaat het redelijk, de stijgende lijn helaas nog niet te pakken. Ben een paar weken geleden alweer voor controle geweest bij de radiotherapeut. Was oké, geen nare onderzoeken, dit wilde ze nu toch maar overlaten aan de gyn. en gelukkig moet ik daar 8 okt. alweer heen dus kon het inwendige onderzoek wel wachten. Opluchting dus en nog een voordeel, niks w8en op uitslagen, er is gewoon geen uitslag. Heerlijk! Het leven ziet er een stuk zonniger uit zonder dat zenuwslopende w8en op uitslagen.
Nou dames, sterkte met alles en vergeet niet te genieten! Helaas is de zomer volgens mij echt voorbij, beetje jammer, mag ik eindelijk in de zon en dan… is er geen zon!
Gr. Gerda