Pap3B/CIN3,binnen 1 maand gehlopen, snel of normaal? en meer vragen...

• maaik

maaike Schreef:

——————————————————-

> Hoi Allemaal,

>

> Kirsten, de onderzoeken op zich vallen redelijk

> mee.

> het meest verveleden is het continue wachten op

> uitslagen.

>

> Martine, ben jij in principe klaar? ( lichamelijk

> dan) en moet je nu om de 3 maanden uitsrtijkjes

> laten maken?

>

> Esther,

> Kan jij me misschien vertellen wanneer ze een 2de

> conisatie uitvoeren of ze dan weten hoever ze

> moeten snijden?

> Het schijnt dat mijn weefsel te week is, daardoor

> ben ik nog onzekerder geworden.

> Wat vinden ze de volgende keer nu weer??

> Waardoor komt het dat weefsel week is?

>

> gr Maaike

Hoi Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb.

Ik ben vanaf begin januari al aan het zeuren met Pap 3B cin3.

Ik heb op 25 februari een conisatie gehad onder algehele narcose.

Op zich is het me erg mee gevallen maar na 2 weken bleek dat de snijranden niet schoon waren.

Een nieuwe consiatie voor de boeg. Die weken hebben me erg veel energie gekost.

Ik was na 1,5 week weer aan het werk ( 16 uurtjes hoor) maar ben erg lang moe gebleven, ik kon 's avonds niet meer, en ging spugend van vermoeidheid naar bed.

Ook ik heb tot aan de 2-de conisatie pijn in mijn onderbuik gehad. Net of ik de hele dag met flinke weeën liep.

Gevraagd aan de gyn maar die had er geen verklaring voor.

Afgelopen woensdag 20 mei voor de 2-de keer onder het mes, nu met een ruggenprik.

De vermoeidheid is veel minder, daar door doe ik te veel waardoor ik weer steeds bloedingen krijg.

ALs ik iets te zwaar til dan vloeit het duidelijk veel meer. Maar ik wordt inmiddels erg recalcitrant.

Heb het idee dat de omgeving me niet meer serieus neemt en het allemaal wel mee vindt vallen( muv man en familie)

Ik moet nu nog wachten tot 10 juni voor de uitslag.

ALs het nu niet goed is trekken ze de hele boel er maar uit. inmiddels ben ik emotioneel aardig aan het op raken.

Je krijgt nu ook van die reaktie "joh geniet maar lekker van het mooie weer en ga lekker op een bedje in de tuin liggen, ik zou het wel weten.

Ik weet het ook wel, liever gewoon geen gedoe aan je lijf.

Maar ik verdedig het ook niet eens meer. Zo leer je wel je echt vrienden kennen.

lieve groetjes Maaike.

soory, maar het lucht even op om te kunnen spuien en te janken.

• maaik

Hoi Allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik geschreven heb.

Ik ben vanaf begin januari al aan het zeuren met Pap 3B cin3.

Ik heb op 25 februari een conisatie gehad onder algehele narcose.

Op zich is het me erg mee gevallen maar na 2 weken bleek dat de snijranden niet schoon waren.

Een nieuwe consiatie voor de boeg. Die weken hebben me erg veel energie gekost.

Ik was na 1,5 week weer aan het werk ( 16 uurtjes hoor) maar ben erg lang moe gebleven, ik kon 's avonds niet meer, en ging spugend van vermoeidheid naar bed.

Ook ik heb tot aan de 2-de conisatie pijn in mijn onderbuik gehad. Net of ik de hele dag met flinke weeën liep.

Gevraagd aan de gyn maar die had er geen verklaring voor.

Afgelopen woensdag 20 mei voor de 2-de keer onder het mes, nu met een ruggenprik.

De vermoeidheid is veel minder, daar door doe ik te veel waardoor ik weer steeds bloedingen krijg.

ALs ik iets te zwaar til dan vloeit het duidelijk veel meer. Maar ik wordt inmiddels erg recalcitrant.

Heb het idee dat de omgeving me niet meer serieus neemt en het allemaal wel mee vindt vallen( muv man en familie)

Ik moet nu nog wachten tot 10 juni voor de uitslag.

ALs het nu niet goed is trekken ze de hele boel er maar uit. inmiddels ben ik emotioneel aardig aan het op raken.

Je krijgt nu ook van die reaktie "joh geniet maar lekker van het mooie weer en ga lekker op een bedje in de tuin liggen, ik zou het wel weten.

Ik weet het ook wel, liever gewoon geen gedoe aan je lijf.

Maar ik verdedig het ook niet eens meer. Zo leer je wel je echt vrienden kennen.

lieve groetjes Maaike.

sorry, maar het lucht even op om te kunnen spuien en te janken.

• Ellen30

Hallo allemaal,

heb vanmorgen gebeld voor de cin uitslag en de telefoniste zei het is prima, het was dus cin 3. Wat is dat voor een combinatie??? Maarja ook ik wordt dus behandeld met een lusje die de slechte cellen weg moet halen. Lees hier best veel over snijranden die niet schoon zijn. Ik ben 30 en moeder van 1 dochter. Heb vorig jaar september een miskraam gehad en zijn nogsteeds bezig om weer zwanger te worden. Ik wilde weten of dat nog consequenties heeft voor zwanger raken zo'n behandeling met de lus. Voorlopig wachten we eerst deze behandeling maar af voordat mijn baarmoeder weer een plekje mag worden waar iets MOOIS in groeit…….

• Marie-Anne

Hallo

Ik hoor , en lees alleen maar over onrustige cellen in de baarmoeder.

Ik heb van de week gehoord dat er bij mij onrustige cellen aan de buitenkant zitten.

Ik heb er ook pijn aan.

Opereren zal moeilijk zijn volgens de arts, want het is een gebied van 4 bij 5 cm.

Nu willen ze dat ik het een kans ga geven met injecties.

Net zoiets als ze nu doen bij de jonge meisjes.

Ik wordt er heel onzeker van , want ze weten niet of het weg zal gaan, en dan moet ik alsnog geopereerd worden.

Ik hoop dar iemand mij meer kan vertellen over onrustige cellen buiten de baarmoeder.

P.S. ik wordt volgende week gebeld over hoe en wat.

Bedankt voor het lezen van dit verhaal.

Groetjes Marie-Anne

• Ria

14 mei kreeg ik van de huisarts bericht dat mijn uitstrijkje niet goed was,PAP4,moest me niet te veel zorgen maken,maar met spoed de gynaecoloog bellen.Heb ik dus gedaan en 4 dagen later bekeek hij het.Hij kon het niet ter plekke weghalen met een lis,er moest een conisatie komen.wel deed hij en biopsie,wat ik eigenlijk amper voelde.

15 juni ben ik onder het mes gegaan,viel me heel erg mee,kreeg een ruggeprik en een roesje omdat ik nogal bang was .Operatie lukte goed en anderhalve week later belde hij me met de uitslag,hij had alles weg kunnen halen,de wondranden zijn schoon.Ik had dus CIN3 en hij zei dat ik ontsnapt ben aan veel ellende.

Nu gaat het leven gewoon weer verder,heb drie weken gevloeid,maar me eigenlijk best goed gevoeld.Maar ja in mijn hoofd gaat er van alles om he?als deze cellen zo snel kunnen groeien,dan kan dat misschien ook ergens anders in mijn lijf of weer op dezelfde plek .Ik heb gelukkig een vriendin die hetzelfde heeft doorstaan en kan er met haar over praten.Maar merk dat anderen het over en klaar vinden,er niet over willen praten.

Het vertrouwen in mijn lijf ben ik wat kwijt en dat lijkt me wel normaal……………….hebben anderen daar ook last van?en weet iemadn waar je met dat soort gevoelens terecht kunt?een forum of zo?

groetjes Ria

• serine

bij pap 5 pas echt kanker? is niet waar…ik had pap 4 en voorbij cin 3 ze hebben een grillige tumor met uitzaaingen weggesneden bij mij…en hij was inmiddels 5 cm groot.

ik had echt wel kanker hoor…en daarom moet ik nu ook bestraald worden

• Loura kox

Hallo KIirsten,

Ik zal me even voorstellen mijn naam is lotje en ben 45 jaar!

Ik zag jou verhaal over je ervaring met lis-excisie!!

Ik zelf ben vorige week woensdag geholpen,heb ook een lis-excesie gehad had nl pap 3b en cin 3.

De behandeling viel op zich wel mee, voor ieder is dat natuurlijk weer anders.

Ik wilde je vragen kan je mij meer hierover vertellen hoe jou ervaring was, en bloedde je ook lang daarna?

Ik krijg pas over 6 weken de uitslag, was dat bij jou ook zo?

lotje

• cindy

hallo iedereen,

vorig jaar had ik een uitstrijkje laten maken en daar kwam pap 3a uit, bij de gynecoloog kwam er cin3 uit, toen ben ik afgelopen oktober behandeld en hebben ze alles weggehaald, ik kreeg een paar weken daarna de uitslag en die was goed.

maar nu heb ik weer allerlei klachten en ben ik weer naar de gyn geweest en heb ik gister de uitslag gehad en hij vertelde dat het er weer niet goed uitzag en dat ze en groot onderzoek willen instellen…..heeft iemand hier dit ook mee gemaakt? want ik weet helemaal niet wat zo'n onderzoek zou in houden en misschien kan je het me vertellen?

groetjes cindy

• A.R.

Zoals ik het heb begrepen (kom net vandaag van de gyn. vandaan) zegt de PAP uitslag niet iets over kanker, maar over de mate waarin cellen afwijkend zijn en een (voor)stadium van kanker kunnen zijn. Die kans heb je al vanaf PAP 3 en daarom wordt je met PAP 3 ook altijd doorgestuurd. Als er daarna nog een CIN (andere mate van afwijkingen) II of III uitkomt vergroot die kans weer…