hallo allemaal,,
ik ben een jonge vrouw van 33 jaar, moeder van 5 prachtige en schattige kindjes,,ik heb sinds mijn laatste van nu 2 en half jaar oud een spiraal opnieuw laten zetten,,kreeg vanaf 2006 last van geur en veel witte vloed/afscheiding,,ik belde naar de dokter en faxde t medicijn door naar de aphotheek,,eerst 3 a 4 keer per jaar,,leek normaal zei de dokter en ik steeds vragen hoe kan dat, hoe komt t enz,,toen ik mijn spiraal liet plaatsen hadden ze een cyste aan me eierstok gevonden maar dat bleek normaal te zijn i.v.m eerdere spiraal en dat daar vaker vrouwen last van hadden/hebben,,dus al met al, we kijken dr later nog eens naar en kijken of hij weg is of verder gegroeit is,,ben nooit meer terug gegaan, toen, nu ongeveer half jaar tot een jaar kreeg ik last van bloedingen,,eerst alleen met bepaalde standjes en na sex gemeenschap,was vervelend maar dat zou vast komen door me spiraal die tegen die cyste aan zat ,,waren mijn gedachtes,,tijdje daarna begon ik ook in gewone standjes na de sex gemeenschap te bloeden,,maar d8 nog steeds van me spiraal waar ik met wat gesprekken met me man mee eens was om maar weer eens aan de pil te gaan,ik heb een vrij druk leven en dagen vliegen voor mij voorbij,,maar mijn man viel op dat ik zo vaak en snel weer mijn mentruatie kreeg,,dacht inderdaad dat is niet goed,,ik was egt eerlijk waar dr helemaal overuit dat alles zou verdwijnen als die spiraal eruit ging,,afspraak bij de dokter en toen ik kwam schreef hij een verwijs kaart in plaats van de spiraal verwijderen en tsja vond t erg vreemd, maar goed dacht hij heeft t beste met mij voor en wil t even voor alle zekerheid na laten kijken,,afspraak gemaakt bij de gyno en 6 weken later was ik eindelijk aan de beurt,,nou ga u maar even zitten en wat kan ik voor u doen,,nou mevrouw ik heb last van geur, veel vocht, af en toe doe me buik pijn en ik bloed zo vreselijk vaak buiten mijn menstruatie, dus die spiraal moet eruit,,nou we gaan even kijken en heeft u wel eens een uitstrijkje gehad,,nou nee eerlijk gezegt niet, ik was toen zwanger heb afgebeld en zou opnieuw een oproep krijgen, maar heb daar of niet op gereageerd of ik heb niks gehad,,nou we gaan even kijken en zal ik die gelijk bij u afnemen,,nou handig dacht ik,,wel werd me eerst nog even gevraagt of dr nog een kinderwens is,,ik lach erbij en zeg nou we zijn daar nog niet helemaal overuit maar op dit moment absoluut niet,,ga u maar even liggen,,en terwijl ze de uitsrijk maakt begind t tog maar ontzettend en ook zeer abnormaal te bloeden,,dat waren trouwens ook de gyno dr eigen woorden,,ze had 2 buisjes en een potje de ene deed ze t bloed in en die andere 2 deed ze elk een watte staafje in,,ze ging ook nog even met een lange inwendige echo stok binnen kijken voor mijn spiraal en ze zeg nou dr is helemaal niets aan de spiraal te zien,,zit allemaal nog goed,,hier heeft u een doekje daar achter liggen maandverband en u mag u gaan aankleden ,,, oh okay das goed,,terwijl ik me broek vast wil maken denk ik das raar volgens mij zit me spiraal nog steeds waar die is,,vraag t nog ben ik al klaar,,ja hoor komt u maar zodra u klaar bent,,ik gedaan en ineens pakt ze een tekening met baarmoeder en leg mij uit hier zit de spiraal zit helemaal goed,,ik heb een uitstrijk genomen van u baarmoederhals en heb daar onrustige cellen gevonden en begon abnormaal te bloeden dat zag u toen ik alleen maar even heel zachtjes met t wattestaafje t aantikte,,kijk mevrouw dat hoort dus niet,,ik snap dat als de penis daar langs komt t zelfde effect zal hebben,,maar mevrouw wil u mij nou iets duidelijk maken want dit gaat allang al niet meer over mijn spiraal,,ja we kijken even hoe t met de afwijkende cellen is,,oh maar hebben wij t nu over de K,,ja zeg ze u bedoelt KANKER,,oh mij god wat zeg die vrouw nou ,,dit kan niet waar zijn,,stom verbaasd loop ik door t ziekenhuis om de potjes af te leveren,,heb natuurlijk me man alles gezegt met thuis komst van ze werk,,nou schat kan van alles zijn niet druk maken,,en iedereen zei wanneer hoor je wat nou 3 weken later 27 ste van deze maand maart,,nou dan zal t allemaal wel mee vallen anders zou je t veel sneller horen dus maak je maar niks druk bla bla bla,waren de reacties, nou zo ver zijn we niet gekomen 10 dagen later werd ik opgebeld,,de test zat teveel bloed in en kan op deze manier ook niet genomen worden,,de rest zoals chlamydia enz was allemaal inorde, maar dat wist ik ook te vertellen, heb 1 vaste partner maar goed alles kan,,ook de spiraal heeft dr niets mee te maken, dus blijft dr voor mij nog maar 1 ding over lijkt mij,,aangezien ze dus bij die afwijkende cellen ook een plekje gevonden te hebben en dat willen ze nu dus de 27 ste gaan weg happen van me weefsel,,biopsie heet dat geloof ik,,nou ik weet niet wat en hoe maar voel me zeker niet begrepen en niemand wil inderdaad t woord gebruiken want zolang we t niet horen is t dr ook niet,,nou nou nou wat een taboe allemaal zeg,,t val allemaal wel mee en als t zo is ach snijden ze t druit en klaar ermee, je hebt immers al 5 mooie kindjes,,nou wat een onzin, tuurlijk ben ik blij met al vele mooie kindjes te hebben, dus ja als t moet, weg ermee,,maar t is niet even een kies dat je laat trekken hoor,,ik ben bang,,ik wil en kan mijn gezin niet alleen laten,,ik voel iets dat niet goed zit,,maar zolang je geen uitslag heb mag je je niet rot voelen goh wat erg,,wat zou t dan nog meer kunnen zijn,,ik heb alles afgezocht en lijk net dokter anders ,, ga dr mee naar bed en sta dr mee op,,elke dag maar weer,,dat is nu 2 weken zo,,ga dat zo blijven en kom ik nu ook in die molen terecht van vreselijke huil buien, voorstellingen van hoe t allemaal ga zijn of worden,mag ik nu nog niet verdrietig zijn,,angstige momenten elke dag weer,,en ik voel mij sow vreselijk stom, dat ik de symtonen hiervan niet wist en dat is moeder van 5 kinderen,,hoe is dat mogelijk,,waarom ben ik niet eerder gegaan,,waarom altijd alles eerst belangrijker als mij zelf,,wat nou als ik door mijn stommietijd t ergste heb en mischien wel dood gaat aan uitzaaien,,ik draaf helemaal door,,angst onmacht en voel mij zelfs schuldig tegen over mijn kinderen,,mischien door mijn onwetendheid gebeurt dit,,want als t KANKER is,,dan moet ik t wel in een erge stadium hebben want je krijgt pas symptonen als t KANKER is,,heb t allemaal moeten opzoeken en zo ben ik dus ook hier terecht gekomen,,kan blijven zoeken wat ik wil,,dr zijn nog geen antwoorden voor mij,,ik ga t afwachten en proberen er niet aan te denken, maar ben nu elke dag aan t menstrueren, daar hoef nu geen eerst gemeenschap meer bij te komen,,t is nu elke dag bij elke plas,,ik ontkom er niet aan,,word dr alleen maar mee geconfronteerd,,afwachten eerst biopsie dan weer in onzekerheid,,weet iemand mischien wat t nog meer kan zijn behalve geen soa,s geen spiraal wat iets mis mee is,,wel een plekje onrustige cellen en conteneu abnormaal bloedverlies aan mijn baarmoederhals wand,,pijn aan mijn buik,,ook soms last van moe heid en een soort spier pijn in mijn onder rug en benen,,dacht dat dat kwam door druk leven veel kinderen en een dagje ouder maar kom op 33 jaar,,en t enigste wat ik uit dit leven wil is een hele lieve oma OOIT worden,,dat roep ik al zolang ik kinderen heb, zo een 15 bijna 16 jaar geleden,,ik ga t afronden,,sorry voor deze zeer lange brief maar moest t van mij afschrijven en wie weet leest iemand dit met t zelfde verhaal of zelfde gedachtes,,GA NAAR DE GYNOCOLOOG ZODRA JE IETS OOK MAAR NIET VERTROUWD,,LAAT DIE UITSTRIJK MAKEN,, LIEFST ELK JAAR 1,, VANAF JE 25 STE JAAR ALS DAT MOGELIJK IS,,zodra de uitslag dr is zal ik ook de mensen hier laten weten hoe dat is afgelopen,,bedankt voor het lezen van mijn verhaal,, alle mensen met al uitslagen heel veel sterkte …….. ik weet hoe zwaar t emotioneel is,, groetjes anouska