1ste controle na trachelectomie

• Anaissa

Hi Gerda,

Met Anaissa. Je hebt me gevraagt hoe oud ik ben en ben 37.

En de stichting die ik wil beginnen gaat om vrouwen die baarmoederhalskanker hebben te steunen en bemoediggen en ook om hun echtgenoot of vriend te helpen. Hoe meer steun je krijg als vrouw hoe meer kracht je ook krijg.

En vooral als een vrouw een kinderwens heeft.Want zodra iemand het woord kanker hoort verander je mentaliteit meteen.

En ik wil ook een website beginnen in het papiaments mijn taal. Het is wel spannend.

Met de baby gaat het heel goed,ik heb geen last geen pijn niks.Ik geniet van elk moment nog maar 1 maand te gaan.

Groetjes,

Anaissa

• Gerda

Hallo dames,

Wat een stilte hier op het forum, hopelijk gaat alles goed met jullie allemaal.

Irene, ik ben benieuwd of je al naar de fertiliteitsarts bent geweest en hoe dat geweest is. Ik moet maandag en vind het wel spannend allemaal.

Monique, hoe gaat het met je zwangerschap, hopelijk is alles goed!

Anaissa, jij bent bijna uitgerekend, denk ik? Ben benieuwd! Die stichting lijkt me een goed initiatief, heb je een website? Je leeftijd geeft me ook weer wat moed w.b. zwangerschap.

Ester, hoe gaat het met je? Uitslag gelukkig goed maar hoe gaat het geestelijk na je miskraam?

Jolanda, met jou hopelijk ook alles goed. Ik snap wel dat je niet verder in de medische molen wilt,vreemd dat dr. Berendonk daar dan toch wat op aandrong. Tenminste voor jouw gevoel dan.

Bianca, ik heb je ook bericht gestuurd bij het kopje werken na trachelectomie.

Met mijn bloedingen is het dankzij de medicatie heel wat beter, nog niet helemaal goed maar er zijn flink wat dagen af.

Gr. Gerda

• Jolanda

Hallo allemaal!

Hier is hier inderdaad rustig zoals Gerda al schreef!

Ik hoop dat dat betekent dat het goed gaat met iedereen?!

Monique ik ben erg benieuw hoe het met je zwangerschap gaat, nu het verder vordert wordt het ook spannender niet?

En Annaisa hoe gaat het bij jou?

Ik heb een vervelende week achter de rug. Vorige week was het precies 5 jaar geleden dat ik hoorde dat ik baarmoederhalskanker had.

Een hele tijd geleden zul je zeggen maar ik heb dan toch weer zo'n rot gevoel. Het overkomt me gewoon, ineens in het er….

De hele tijd huilen, en gewoon super emotioneel. Erg vervelend.

Gelukkig gaat t nu wel weer beter, en heb ik veel afleiding aan onze kleine meid en mijn werk!

Hopelijk tot horens!

xxx Jolanda

• fransisca

hoihoi Jolanda…

Ikzat er altijd op onder de naam natus,misschien wel bekend.

Ik wil je ff sterkte wensen met het verwerken.Dat je emotioneel eronder bent vind ik niet raar.

Ik ben erg blij voor je dat je er na 5 jaar nog mag zijn.

2 jongens die ik kende de oudste 26 en de jongste 15,die allebei al wel een paar jaar tegen deze ziekte aan het vechten waren,zijn helaas overleden afgelopen 5 weken.Een anders soort kanker,maar toch heel erg aangrijpend.

Daarom ben ik altijd superblij voor iedereen die dit wel heeft overwonnen,of bij wie een verkeerde pap geconstateerd is en het weer goed is.

Toch laat ook dat je niet meer los.

Ik had 3b,cin3,verwijderdt,snijranden niet schoon,later 3 keer wel pap 1.Nu klachten in zij,afscheiding,rechter eierstok verdikking tussenbloedingen en contactbloedingen,2 keer amper menstruatie,gister echo gehad,morgen uitslag,binnenkort uitslag uitstrijk die de arts toch nodig vond.

Nu probeer ik te denken,misschien is dat van de baarmoeder wel toevallig,en komen die tussenbloedingen wel omdat de menstruatie niet goed op gang komt?en misschien heb ik wel gewoon een niersteen???

omdat ik mijn blaas vol voel lopen met urine steeds,hoe voller hoe meer pijn,maar geen bacterien in urine en niet zwanger,alles getest.

Toch is die angst er ook wel een beetje maar wil niet naar mijn familie erover praten,dat het ook wel eens wat anders kon zijn?ken zoveel mensen die er niet meer zijn door kanker,waarom zou ik (weer) overgeslagen worden.

Misschien hebben ze wel wat over het hoofd gezien al die tijd?

Dus ik ga zo maar onder de wol,tv digitaal mee naar boven en tv kijken tot ik slaap.

Hebben jullie dat ook na een verkeerde pap of na kanker overwonnen te hebben,toch die angst die nooit meer lijkt weg te gaan?

Nogmaals Jolanda,ik ben superblij voor jou en het is ook allemaal niet niks geweest en 5 jaar is ook zeker een mijlpaal wat dit betrefdt,een goed teken.

Fijne feestdagen en geniet ervan,liefs natus

• Monique F.

Hallo dames,

Het was inderdaad even stil.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het met iedereen is en ook met Anaissa, want als het goed is gaat ze zeer binnenkort bevallen.

Wel vervelend voor je Gerda dat die bloedingen nog steeds niet over zijn, gelukkig zit er wel wat verbetering in. Mag je ondanks de bloedingen wel proberen om zwanger te worden?

Jolanda: vergeten doe je nooit. Ook al is het 5 jaar geleden, het blijft allemaal erg heftig en nog steeds is er een bepaalde onzekerheid. Vraag je of je elk jaar nog een keer langs mag komen of durf je het aan om weer in de “normale” molen mee te draaien en om de 5 jaar een uitstrijkje te laten doen?

Hier gaat alles prima. Ik ben inmiddels 32 weken zwanger en mijn roze wolk wordt steeds groter. Ik heb wel een bloeding gehad bij 27 weken en toen ter controle 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze denken dat dit kwam door de hechting of de cerclage. Sindsdien zit ik thuis en moet ik het rustig aan doen, maar dat geeft niet, ik heb er echt alles voor over. K moet elke week op controle komen, waar ze vooral naar de hechtingen en de cerclage kijken. De keizersnee is op 19 januari gepland, maar mijn gynaecoloog denkt dat ik dit niet haal. We zullen zien. Ik mag in ieder geval nu in Goes bevallen en hoef dus daar niet voor naar Utrecht.

Ik merk dat de spanningen rondom BMHK bij mij op de achtergrond zijn gekomen door de zwangerschap. Ik hoop dat dit niet extreem terug komt als ik bevallen ben.

• Jolanda

Hoi Monique!

Wat fijn dat het allemaal goed met je gaat!

Zo'n bloeding is schrikken he? Ik heb het ook gehad rond de 25e week.

Er was geen verklaring voor.

Omdat bij mij de baby niet zo groot was heb ik de zwangerschap tot 37 weken kunnen dragen! Toen nog was Vera maar 2400gr.

Hopelijk blijft jou kindje ook lekker zitten tot ie er uitgehaald wordt!

Ik ga in februari zeker vragen of ik 1 x per jaar terug mag komen, mocht dat niet gaan dan ga ik 1x per jaar hier in Weert naar de gynaecoloog. 1 x per 5 jaar controle is me echt veel te lang!

He meid geniet nog van je zwangerschap,

liefs Jolanda

• Irene

hij hallo dames,

Ja het was nog stil op het forum, iedereen met andere zaken druk. Da's tegenwoordig ook helemaal niet moeilijk, We Moeten allemaal Zoveel ballen in de lucht houden pfffff. Ik heb net gelukkig wel heerlijk uitgerust tijdens de kerstvakantie, zelfs helemaal niks behalve gezin en uitrusten. Deze week begint de Mallemolen weer maar ik heb wel genoeg energie opgedaan dus kom maar op!

Gerda je vroeg naar ons traject, we zijn inmiddels gewoon bij ons eigen Streekziekenhuis naar de gynaecoloog geweest. En komende dinsdag 5 januari Krijgen we de uitslag van het cyclusonderzoek en het onderzoek van de Zaadjes!! Ik heb een aantal keren bloed laten prikken en twee keer bij De biomertriste geweest. De eerste keer was onverwachts bij het eerste bezoek, anders helemaal niet voorbereid op iets dan een gesprek met uitleg Kwam er maar een gaatje vrij dus ik kon weer uitkleden enz. En toen gebeurde wat we nou juist niet wilden; iemand die geheel niet wist DAT ik een trachelectomie ondergaan had deed een inwending onderzoek en zo verschrikkelijk lomp, het deed echt pijn. Tja Dat moet je dan zeggen maar zo makkelijk is dat Kennelijk niet, maar enfin mijn vriend greep in en Legde de dame in kwestie uit DAT we nogal een traject achter de rug hadden. Want dossiers lezen doen ze gewoon niet, je bent meteen weer zon nummer. Uiteindelijk zag ze geen eisprong van wat dan ook En dat voelt dan weer als een teleurstelling maar de week erna Moest ik terug. Wederom inwending onderzoek maar nu wist ik het van te voren dus dat voelde anders. We weten in de tussentijd niks dus komende dinsdag is wel weer D-day. Als mijn cyclus goed is en het zaad van mijn vriend ook dan komen we in aanmerking voor kunstmatige inseminatie mede door onze leeftijden. Positieve discriminatie is weleens leuk.

De 15de ook weer voor de 3-maandelijkse controle dus we blijven lekker ziekenhuizen bezoeken. Ik heb er geestelijk niet zoveel last meer van, maar met vlagen komt er wel een huilbui boven zetten. En als iemand de zoveeelste domme opmerking maakt, geheel vergeten dat ik kanker heb gehad. Op het werk verbaast me dat het meeste, je omgeving is het vergeten, je bent genezen en patient af. En als je er dan iets over zegt dan weten ze weer niet waar ze moeten kijken. Zo bizar, maar ach het zal ook wel moeilijk zijn voor buitenstaanders, we hebben ook niet voor niks dit forum he?

Nou ik blijf ook erg nieuwsgierig naar de zwangeren onder ons. Ik stop trouwens nu lekker met typen want volgens mij zit er een rare spellingcontrole op onze teksten ofzo. Ik zag dat bij de voorgaande schrijfsters ook al, alle DAT ten worden in hoofdletters gezet, dat doe je dus niet zelf en hele zinnen worden aangepast zonder dat je er erg in hebt. Dus NEE we zijn niet allemaal spontaan dyslectisch geworden!!!!

lieve groetjes en succes aan de aanstaande moeders!!!!!!

Irene

• Gerda

Hey dames,

Ben heel erg benieuwd hoe het gaat met Annaisa, als het goed is ben je bevallen, toch? En Monique, voor jou is het ook bijna zover of wie weet is het al zover..!

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie!

Jolanda, ik snap erg goed dat je gewoon jaarlijks voor controle wilt, ben benieuwd of ze hiermee akkoord gaan en of het anders een optie is om in Weert te gaan. Wat naar dat je zo'n emotionele tijd hebt gehad, wel logisch hoor, t'is ook niet niks geweest!

Natus, hoe gaat het met jou? Al uitslagen binnen? Snap je zorgen, hopelijk zijn uitslagen goed.

Irene, ben benieuwd naar je uitslagen. Wat vervelend van dat onderzoek trouwens, erg lomp idd. Daarom ben ik toch blij dat ik in Nijmegen ben gebleven, arts is op de hoogte van de trachelectomie en de inwendige onderzoeken gaan dan toch iets beter, alhoewel het nooit went. Wat fijn dat je meteen in aanmerking komt voor kunstmatige inseminatie, idd weleens lekker die positieve discriminatie!

Ik ben gisteren weer in Nijmegen geweest voor uitslagen bloedonderzoek en uitslag zaad. Ik heb ruim voldoende aan eitjes en het zaad was ook goed. De gyn, zei dat er op basis van wat ze nu weten eigenlijk geen reden is waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Ze wil nog wel een kijkoperatie doen waarbij de eileiders worden gecheckt. Ook is de opening van mijn in elkaar gezette baarmoedermond wat nauw, dit kan dan eventueel opgerekt worden. Het slijmvlies wat in de baarmoeder hoort te zitten komt bij mij wat naar buiten. Het bloeden voor de menstruatie ziet zij niet als een probleem, kun je prima zwanger worden. De medicatie die ik hiervoor gebruik hoeft van haar niet, mag ik zelf weten.. Over 3 weken belt ze en dan zal ze een kijkoperatie inplannen. Ze gaf wel aan dat als alles dan ook goed is we 2-3 jaar het zelf moeten proberen..! We hebben aangegeven dat we dit te lang vinden. Zij zei dat de kansen op zwangerschap ongeveer gelijk liggen bij iui en zelf aan de klus.. Als ik 36 ben wordt het dan weer opnieuw bekeken. Lange weg dus nog. Nouja ben wel blij dat het er allemaal goed uitziet maar wil wel sneller actie! Afw8en maar weer!

Ik moet de 15e ook weer naar Nijmegen, controle. Moet eerlijk zeggen dat de kinderwens mij veel meer bezighoudt dan de kanker. Ik zie tegen deze controles wat minder op dan tegen de uitslagen/onderzoeken bij de fertiliteitsarts.

Tot mails,

Gr. Gerda

• Anaissa

Hi allemaal,

Lang geleden zeg,beter laat dan nooit en een gelukkig nieuw jaar voor jullie allemaal.

Ik ben bevallen van een Jongetje. Op 17 dec om 22:15pm.En hij woog toen 4.5 kg en 50.5cm lang.Ik moest de 17 dec ‘smorgens in het ziekenhuis inchecken om de 18de te opereren maar ’smiddags begonnen de weeen en ik had een gevoel van het is niet de moment gekomen.Om 19:30 kwam de zuster om gewoon de hart van de baby te luisteren en ze zagen op de mashine dat ik weeen kreeg. Ze vroegen me of ik pijn heb ik zij ja maar niet zo erg.Toen kwam de dokterasistent en die zij we gaan jou nu opereren. En ik heb wel 2 liter bloed verloren en ik kreeg 2 zakken terug maar verder met het keizersnee ging het goed maar wel een beetje pijn maar het is de moeite waard.Ik ben ontzetend blij. Ik ben bezig met alles bij elkaar te hebben voor het website en de stichting,zodra alles klaar is zal ik jullie het geven om het te kunnen bezichtigen. Van uit mijn hart wens ik jullie allemaal succes en sterkte en niet opgeven want wat jullie willen kunnen jullie krijgen vertrouw in je zelf en het zal gebeuren.Ik wil ook graag horen van jullie dat het is gelukt en ik wil jullie uitnodigen om een keer naar Curacao Nederlandse Antillen te komen met vakantie dan kunnen we elkaar kennen en ook naar de lekkere stranden gaan.Als jullie een keer wil komen laat me weten want mijn ouders hebben leuke appartementen.Hier stuur ik jullie mijn email adres:isharav72@live.com. Ik zal altijd op deze website iets schrijven om anderen te moeden.

Groetjes,

Anaissa

• Monique F.

Dag dames,

Spannend allemaal voor je Gerda ik hoop dat het lukt. Houd je me op de hoogte.

Ik ben inmiddels bevallen. Afgelopen donderdag braken spontaan mijn vliezen toen ik 36 weken zwanger was. We zijn direct naar het ziekenhuis gegaan en omdat ik geen weeën mocht hebben lag ik een ruim een half uur later al op de operatietafel. Om 01:09 uur (vrijdag) is ons zoontje Dani geboren. Ik was toen 36 weken en 3 dagen zwanger. Ondanks dat hij 4 weken te vroeg geboren is woog hij toch 2900 gram en is hij 49 cm. lang. Zijn longetjes waren nog niet helemaal rijp en ook zat er nog vruchtwater in. De dag erna kreeg hij een infectie. Voor ons erg schrikken. Sindsdien ligt hij in de couveuse met een infuus, zuurstof en sondevoeding. We zijn nu 5 dagen verder en het gaat erg goed. Hij ligt nog wel in de couveuse, maar alle slangetjes zijn weg. Ons mannetje is echt een wonder en jullie weten waarom. Soms kan ik het nog niet goed bevatten. Eigenlijk is alles heel voorspoedig verlopen. De tweede maand was ik al zwanger en ik heb alleen een kleine bloeding gehad met 27 weken. Hoe de hechting en de cerclage er nu uitziet weet ik niet. Als de borstvoeding is gestopt moet ik weer op controle in Utrecht. Dani is echt het mooiste mannetje wat er is. Hij is prachtig.

Ik hoop dat jullie dit ook een keer mogen meemaken. Probeer zo ontspannen mogelijk er mee om te gaan, hoewel ik heel goed weet dat dit erg moeilijk is. En vooral blijf er vertrouwen in hebben, zodra het lichamelijk en medisch gezien moet kunnen natuurlijk.

Sterkte allemaal!