Ik ben blij voor je dat je lymfklieren goed waren Gerda. Wel vreemd dat er allemaal lymfevocht in zat. Hoe komt dit? Is dit een reactie ergens op?
Nu nog hopen dat je uitstrijkje ook weer goed is. Laat je het even weten de 27ste?
Het blijft wel erg vervelend dat je steeds bloed blijft verliezen voor je menstruatie en daar komen nu ook nog de contactbloedingen bij. Ik heb hier helemaal geen last van gehad. Kan het niet aan de manier van opereren liggen in Nijmegen. Ik hoor nl. meer mensen hierover die in Nijmegen zijn geopereerd? Mijn cyclus was direct na de operatie zoals gewoonlijk. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden, want misschien beïnvloed dit inderdaad het zwanger worden. Hopen nu dat het utrogestan gaat werken.
Ik wens je veel succes bij de fertiliteitstarts. Ik blijf voor je duimen. Blijf positief denken en geloof erin….hoe moeilijk dit ook soms is.
Jolanda; het is helemaal niet vreemd om te vragen of je na 5 jaar nog elk jaar op controle mag blijven komen. Mijn arts in Utrecht zei dat dit vaak voorkomt. Op de een of andere manier ben je toch het vertrouwen in je lichaam kwijt geraakt. Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, maar het is toch fijn om te horen van een professionele arts dat het goed gaat met je lijf. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om elk jaar een uitstrijkje te laten doen bij de huisarts, zonder dat je daar een oproep voor krijgt?
Fijn dat je vakantie fijn is geweest. Helaas moeten we met z’n allen weer een jaar wachten op het mooie weer. Nu eerst kerst en oud en nieuw….wat gaat het toch snel….
Irene: Dat zal vast even schrikken zijn geweest dat je PAP 2 had. Gelukkig is er geen virus aangetroffen. Nu maar het vertrouwen hebben in Dr. Bekkers. Succes met de volgende controle.
Jeetje Esther, het lijkt niet op te houden. Of je al niet genoeg achter de rug hebt. De onzekerheid van het bultje was weer een hele aanslag op je lijf en zelfvertrouwen. Gelukkig was het niet kwaadaardig. Ik weet nog dat mijn CT scan uitslag niet goed was. Ze wisten niet wat er aan de hand was, maar mijn lichaam maakte lymfklieren aan en in de buik en lies waren ze allemaal vergroot. Mijn hele leven stortte in en ik dacht op ze minst dat het weer helemaal fout was.
Ben je nu meer op je lichaam gefocust?
Ik bedoel elk gek knobbeltje of plekje zet mij weer aan het twijfelen. Is dat bij jullie ook zo?
Ik heb er geen woorden voor dat je een miskraam hebt gehad. Verschrikkelijk! Hoeveel weken was je zwanger? Mag je het nu direct weer proberen of moet je even wachten?
Bij mij lijkt alles voorspoedig te gaan. In mijn onderbewustzijn ben ik af en toe erg bang en onzeker, maar ik wil zoveel mogelijk genieten van mijn zwangerschap ondanks de risico’s op een miskraam. Ik ben op dit moment 24 weken zwanger en het grootste aantal % op een miskraam zijn duidelijk afgenomen. Ik heb nu nog 10% meer kans op een miskraam dan een gezonde vrouw, om het zo maar even te zeggen. Ik zal wel meer rust krijgen als ik 26 weken zwanger ben. Mochten de hechtingen dan scheuren, dan heeft mijn kindje in iedere geval een kleine kans om te overleven. Natuurlijk hoop ik de 37 weken vol te houden. De hechtingen lijken het kindje nu nog te kunnen dragen. Dit wordt wel steeds kritieker, omdat het steeds zwaarder wordt. De afstand tussen de baarmoeder en de cerclage wordt nu nog om de 2 weken gemeten, maar als ik 26 weken zwanger ben, voortaan elke week. Ze houden me dus goed in de gaten. De controle heb ik voortaan in Vlissingen en niet meer in Utrecht. Het is voor ons tussen de 2,5 en 3 uur rijden naar Utrecht, dit vond mij arts ook iets teveel van het goede. De gyn. In Vlissingen houdt wel contact met Utrecht.
Verder gaat alles prima. Het kindje groeit goed en ik voel het elke dag schoppen.
Ik vind het wel moeilijk om dit te vertellen aan jullie, omdat ik weet dan de wens om zwanger te worden bij jullie erg groot is. Ik merk dat alle ellende en onzekerheid bij mij rond baarmoederhalskanker wat op de achtergrond is gekomen. De baby is het enig waar ik aan kan denken. De ellende van de uitstrijkjes en mijn lymfklieren komen later wel weer.
Ik wens iedereen erg veel succes toe de komende tijd en tot snel.
liefs Monique