1ste controle na trachelectomie

• Monique F.

Ik ben blij voor je dat je lymfklieren goed waren Gerda. Wel vreemd dat er allemaal lymfevocht in zat. Hoe komt dit? Is dit een reactie ergens op?

Nu nog hopen dat je uitstrijkje ook weer goed is. Laat je het even weten de 27ste?

Het blijft wel erg vervelend dat je steeds bloed blijft verliezen voor je menstruatie en daar komen nu ook nog de contactbloedingen bij. Ik heb hier helemaal geen last van gehad. Kan het niet aan de manier van opereren liggen in Nijmegen. Ik hoor nl. meer mensen hierover die in Nijmegen zijn geopereerd? Mijn cyclus was direct na de operatie zoals gewoonlijk. Ik hoop dat er wat aan gedaan kan worden, want misschien beïnvloed dit inderdaad het zwanger worden. Hopen nu dat het utrogestan gaat werken.

Ik wens je veel succes bij de fertiliteitstarts. Ik blijf voor je duimen. Blijf positief denken en geloof erin….hoe moeilijk dit ook soms is.

Jolanda; het is helemaal niet vreemd om te vragen of je na 5 jaar nog elk jaar op controle mag blijven komen. Mijn arts in Utrecht zei dat dit vaak voorkomt. Op de een of andere manier ben je toch het vertrouwen in je lichaam kwijt geraakt. Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, maar het is toch fijn om te horen van een professionele arts dat het goed gaat met je lijf. Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om elk jaar een uitstrijkje te laten doen bij de huisarts, zonder dat je daar een oproep voor krijgt?

Fijn dat je vakantie fijn is geweest. Helaas moeten we met z’n allen weer een jaar wachten op het mooie weer. Nu eerst kerst en oud en nieuw….wat gaat het toch snel….

Irene: Dat zal vast even schrikken zijn geweest dat je PAP 2 had. Gelukkig is er geen virus aangetroffen. Nu maar het vertrouwen hebben in Dr. Bekkers. Succes met de volgende controle.

Jeetje Esther, het lijkt niet op te houden. Of je al niet genoeg achter de rug hebt. De onzekerheid van het bultje was weer een hele aanslag op je lijf en zelfvertrouwen. Gelukkig was het niet kwaadaardig. Ik weet nog dat mijn CT scan uitslag niet goed was. Ze wisten niet wat er aan de hand was, maar mijn lichaam maakte lymfklieren aan en in de buik en lies waren ze allemaal vergroot. Mijn hele leven stortte in en ik dacht op ze minst dat het weer helemaal fout was.

Ben je nu meer op je lichaam gefocust?

Ik bedoel elk gek knobbeltje of plekje zet mij weer aan het twijfelen. Is dat bij jullie ook zo?

Ik heb er geen woorden voor dat je een miskraam hebt gehad. Verschrikkelijk! Hoeveel weken was je zwanger? Mag je het nu direct weer proberen of moet je even wachten?

Bij mij lijkt alles voorspoedig te gaan. In mijn onderbewustzijn ben ik af en toe erg bang en onzeker, maar ik wil zoveel mogelijk genieten van mijn zwangerschap ondanks de risico’s op een miskraam. Ik ben op dit moment 24 weken zwanger en het grootste aantal % op een miskraam zijn duidelijk afgenomen. Ik heb nu nog 10% meer kans op een miskraam dan een gezonde vrouw, om het zo maar even te zeggen. Ik zal wel meer rust krijgen als ik 26 weken zwanger ben. Mochten de hechtingen dan scheuren, dan heeft mijn kindje in iedere geval een kleine kans om te overleven. Natuurlijk hoop ik de 37 weken vol te houden. De hechtingen lijken het kindje nu nog te kunnen dragen. Dit wordt wel steeds kritieker, omdat het steeds zwaarder wordt. De afstand tussen de baarmoeder en de cerclage wordt nu nog om de 2 weken gemeten, maar als ik 26 weken zwanger ben, voortaan elke week. Ze houden me dus goed in de gaten. De controle heb ik voortaan in Vlissingen en niet meer in Utrecht. Het is voor ons tussen de 2,5 en 3 uur rijden naar Utrecht, dit vond mij arts ook iets teveel van het goede. De gyn. In Vlissingen houdt wel contact met Utrecht.

Verder gaat alles prima. Het kindje groeit goed en ik voel het elke dag schoppen.

Ik vind het wel moeilijk om dit te vertellen aan jullie, omdat ik weet dan de wens om zwanger te worden bij jullie erg groot is. Ik merk dat alle ellende en onzekerheid bij mij rond baarmoederhalskanker wat op de achtergrond is gekomen. De baby is het enig waar ik aan kan denken. De ellende van de uitstrijkjes en mijn lymfklieren komen later wel weer.

Ik wens iedereen erg veel succes toe de komende tijd en tot snel.

liefs Monique

• Anaissa

Hallo allemaal,

Mijn naam is Anaissa en ik woon op Curacao,Nederlandse Antillen.

In oktober 2008 heb ik trachelectomie gedaan in Venezuela.Ik had PAP 4. Want hier doen ze die operatie niet.Eerst zeiden ze dat ik misschien cimoterapy moet krijgen maar na mijn operatie in Venezuela zij de dokter dat dat niet hoeft.Na 1 maand hoorde ik dat de operatie is geslaagd.Dat is fijn om te horen.

In maart 2009 hoorde ik dat ik zwanger was het was wel even schrikken van blijschap. Ik heb 2 dochters van 16 en 14.

Op dit moment ben ik 7 maanden zwanger en ben uitgerekend op 25 december maar 2 weken daarvoor gaan ze keizersnee doen dus spannend. Wegens mijn leeftid moest ik een vruchtwaterfunctie doen en goed hoor.

En nu ben ik in verwachting van een jongen dus dobbel leuk voor ons.In janiuari zal ik andere vrouwen hier op het eiland helpen en steunen en ik ga een stichting beginnen.

Wat iemand wil kan ie krigen.En ik had een grote wil en ik heb niet opgegeven.

Niet opgeven wat je wil vecht er voor.

Groetjes en geniet ervan.

Anaissa

• Bianca

Hoi Anaissia,

Wat een geweldig nieuws van harte gefeliciteerd, mijn naam is Bianca en heb vorige week maandag een trachelectomie ondergaan. Dank voor je positieve bericht

Ik ben blij dat ik deze site ontdekt heb. Groetjes Bianca en sterkte met de laatste loodjes

• Anaissa

Hi Bianca,

Bedankt en wees positief. Alles wat je wil in je leven zal je krijgen. Niet opgeven doorzetten.

Laat van je horen hoe het verder met je gaat en heel veel succes en sterkte met je genezing. Doe het rustig aan en geniet van elk moment. En special met je familie. Het gaat je zeker goed.

Groetjes uit het warme eiland Curacao.

Anaissa

• Gerda

Hallo dames,

Gisteren weer een goed bericht gehad, uitstrijkje helemaal goed! De medicijnen die ik nu slik om bloedverlies te voorkomen voor de daadwerkelijke menstruatie leken in eerste instantie goed te werken. Helaas begint het nu 5 dagen voor de menstruatie toch weer. Met de arts overlegd, hij geeft aan dat ik er 1 per dag extra moet slikken. Nou, hopelijk helpt dat dan wel.

Irene, heb jij ook medicatie gekregen voor het bloeden? Wat grappig dat we hetzelfde traject tot nog toe volgen. Wanneer heb jij een afspraak met de fertiliteitsarts? Snap dat een pap 2 uitslag niet is wat je wilde horen maar ik denk idd dat je je er geen zorgen over hoeft te maken. Er is natuurlijk wel het e.e.a. gebeurd waardoor de uitslag een pap 2 kan laten zien. Als dr. Bekkers het niet verontrustend vindt dan mag je dat ook aannemen. Belangrijk is ook dat het virus weg is! Onze controles in Nijmegen liggen dicht bij elkaar, wie weet zien we elkaar daar toch nog eens!

Jolanda, ik ken prof. Massuger wel, heb het eerste gesprek met hem gehad. Hele sympathieke man. Voor het onderzoek onder narcose, operatie en de controles ben ik, net als Irene, bij dr. Bekkers. Prof. Massuger was wel bij een gedeelte van mijn operatie aanwezig en is ook de dag na de operatie nog ff langs geweest. Ik snap ook goed dat je voor de zekerheid in elk geval elk jaar op controle wil, dat is toch een veiliger idee.

Ik heb idd een afspraak met dr. Beerendonk, hoe heb jij dat ervaren?

Monique, wat fijn dat de zwangerschap goed verloopt. Gewoon erover blijven schrijven hoor. Je hoeft je er niet vervelend onder te voelen omdat wij ook graag zwanger willen worden. Ik ben heel blij dat het voor jou in elk geval gelukt is!

Dat de lymfeklieren vergroot zijn bij de lies is vochtophoping, door het sporten wordt dit alleen maar erger. Een reactie ergens op dat weet ik niet. Volgens mij is het pech, hoe is het trouwens met jouw lymfoedeem? Wat je zegt over het bloedverlies en manier van opereren in Nijmegen, daar heb ik ook al eens aan gedacht. Misschien is dat zo en misschien is het toeval, geen idee!

Ester, Wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Weet niet wat ik erop moet zeggen. Dan ook nog die narigheid met dat bultje, pfff. Wat een spanning en onzekerheid dan weer. Kan me voorstellen dat je geen witte jassen meer wilt zien. Heb je al uitslag van je uitstrijkje? Veel sterke in elk geval!

Anaissa, wat fijn om te lezen dat je ook zwanger bent en dat dit goed gaat. Mag ik vragen hoe oud je bent? Goed van je dat je een stichting gaat beginnen, wil je vertellen wat voor stichting precies? Goed dat je naar jezelf hebt geluisterd en ervoor bent gegaan, zo zie je maar, toch zwanger geworden. Opgeven is idd geen optie!

Bianca, ik lees dat je net een trachelectomie hebt gehad. Hoe voel je je nu? Spannend dat wachten op de uitslag. Laat je weten wat de uitslag is? Dacht dat ik ergens had gelezen dat je in Nijmegen bent geopereerd, klopt dat? Welke arts? Veel sterkte met het herstel, neem de tijd ervoor!

Veel liefs v Gerda

• Bianca

Hoi Gerda,

Dank je wel voor je reactie. Gefeliciteerd met de uitslag van je uitstrijkje..

Het klopt ben afgelopen maandag 19 oktober geopereerd aan een trachelectomie in St Radbout in Nijmegen. Mijn eerste gesprek had ik met Dokter Zusterzeel deze naam heb ik op de site nog niet veel voorbij zien komen. Ze heeft de afgelopen jaren in Australie gewoond. Ik ben geopereerd door Dr Zusterzeel en Dr Bekkers. Tijdens de artsen visite heb ik Dr Massuger ook leren kennen. Stuk voor stuk erg vakkkundige mensen. Prettig en erg menselijk.. De uitslag was gister positief.. 44 lymfe verwijderd en tumor alles is schoon thank god… Het gaat best goed met me een erg trekkerig gevoel maar voorderest heb ik weinig klachten tot nu toe.. Geestelijk vind ik het allemaal wat lastiger en het blijft toch een beetje onwerkelijk. Volgende week 5 november mag het buisje er ook uit. En dan hoop ik op een snel herstel. Ik denk voor jullie allemaal heel herkenbaar is de onzekerheid over uitslagen. Ik weet het nu sinds twee en een halve maand en eindelijk gister de definitiefe uitslag.. Groetjes Bianca

• Jolanda

Hallo allemaal!

Esther wat vreselijk vervelend dat je een miskraam hebt gehad zeg, echt enorm balen….en dan ook de spanning van weer een bobbeltje wat er niet hoort. moeilijk allemaal hopelijk ziet het er snel beter uit voor je! ik zal voor je duimen!

En Bianca, hoe gaat het met je? Zo vlak na de trachelectomie? Heftig wat er allemaal gebeurd he? Hopelijk blijft t nuallemaal goed gaan! Als je vragen hebr over t een of ander stel ze gerust! Wij zijn hier allemaal ervaringsdeskundigen, helaas.

Monique wat super dat t goed gaat met je zwangerschap! Kan me voorstellen dat je je bezwaard voelt dat hier te vertellen maar ik denk juist dat t voor de andere meiden ook een houvast kan zijn. Als ze lezen dat een zwangerschap dus wel degelijk mogelijk is! net zo als het verhaal van Anaissa, super! Geniet nog even van je zwangerschap!

Gerda, ik ben idd een aantal keer bij dkt Beerendonk geweest. Dkt Massuger had me naar haar doorgestuurd om te onderzoeken waar mijn buikpijn vandaan kwam en of dat te maken had met het nog niet zwanger zijn. Mijn ervaring met dkt Beerendonk vond ik niet ze fijn, omdat ik t idee had dat ze mijn buikpijnklachten niet serieus nam en me zo snel mogelijk ivf of iets dergelijks wilde laten ondergaan. terwijl mijn man en ik duidelijk hadden aangegeven dat niet te willen. Verder is ze wel aardig hoor, maar in mijn geval was ze niet de juiste arts.

Mijn man en ik hebben dus besloten geen medische stappen te ondergaan om zwanger te worden, we hebben een prachtige gezonde dochter en als het daar bij blijft is het ook goed. Al hopen we natuurlijk nog steeds wel dat we nog een keertje zwanger kunnen worden!

Verder gaat het hier allemaal zijn gangetje, niets speciaals te vertellen!

tot gauw!

liefs Jolanda

• Ester

Hoi dames,

Ik heb mijn uitslag van mijn laatse uitstrijkje en deze was gelukkig weer pap 1.. Moest weer enorm mijn best doen voor de uitslag, en na drie keer bellen was ik het beu, maar goed.. resultaat mag er zijn en ik ben blij!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Wilde ik ff met jullie delen!

Groetjes Ester

• Monique F.

Geweldig Ester, het altijd weer fijn om een goede uitslag te horen.

Geniet ervan.

Groetjes Monique

• Jolanda

Hoi Esther!

Super!

Geniet van de goede uitslag!

groetjes Jolanda