tussentijds bloeding?na mn 2de uitsrijkje pap3a

  • jo74

    in 2005 heb ik mn eerste uitsrijkje gehad.

    deze was niet goed ik had pap 3B

    ze hebben eerst een stukje weg geknipt en opgestuurd

    deze bleek niet goed te zijn .

    Hier op volgde een operatie gecuriteerd en de kwaad aardige cellen weggehaald

    na een half jaar ben ik op controle geweest en deze was super pap 1

    de 3 op volgende uitsrtijkjes ook maar de laatste 21 maart was niet goed pap 3A

    na ,mn operatie was mn maandelijkse periode ook goed elke om de 3 weken

    kwam het .

    nu is het na mn uitstrijkje meteen van slag

    ik ben net een week ongesteld geweest 4 dagen heftig en toen is het op gehouden

    normaal ben ik gewoon 7 dagen .maar nu na een dag of 2 ben ik zo weer ongesteld?

    dit vind ik vreemd dit heb ik nog nooit gehad ?

    Bij mij in de familie zit erfelijkheids borstkanker in de familie 1 tante is er aan overleden 1tante heeft haar 2 borsten eraf .en 1 tante word nu bestraald

    hiervoor word ik ook nog onderzocht maar dat duurt zeker nog 3 maanden.

    ik vraag me af of dat ook geen verband heeft met baarmoederhalskanker

    ik ben nu 32 jaar rook ben met de pil gestopt (in september 2006)omdat we toch graag mn partner en ik aan kinderen denken .

    jo 74

  • cindy

    hoi jo74

    ik las jou verhaal over je pap 3b ik had dat dus ook en ik heb pas een coloscopie gehad waarbij ze wat weefsel hebben weggehaald, na 4 weken moest ik terug voor de uitslag en dat was flink schrikken want er werd even tussen neus en lippen door verteld dat de cellen wijzen op baarmoederhalskanker ze waren dus kwaadaardig.

    daar kan ik het nu mee doen want verder kon zij mij op dit moment totaal geen uitsluitsel geven over in welk stadium de kanker zich bevindt en wat er nu verder moet gebeuren daarover moest ze eerst nog contact hebben met de pathaloog zij ze.

    kreeg jij wel meteen de uitslag en de behandelwegen te horen of moest jij daar ook nog een week op wachten en in wat voor stadium zat jij en was het bij jou ook al baarmoederhalskanker?

    ik zit nu met zoveel vragen dat ik er echt niet goed van wordt. dit verwachte ik totaal niet ik ben 31 jaar volgens de huisarts hoefde ik met pap3b totaal geen angst te hebben voor kanker want volgens hem kwam dat zo goed als nooit voor, kun jij of anderen die dit verhaal herkennen mij misschien wat info geven?

    groetjes cindy

  • jo74

    hey cindy

    ik heet joke en ben 32 jaar nog !!!!

    bedankt voor je mailtje !

    ik zat hem te lezen en het was erg herkenbaar

    mn 1e uitstrijkje was ook pap3b ik 1week later belde de huisarts en die verwees me direct door naar een gynacoloog

    hier was ik 2 weken later aan de beurt en diie hebben coloscopie gedaan 2 weken later kreeg ik de uitslag en die was niet goed kwaadaardig ook ik ben toen ruim 2 weken later geoppeerd ze hebben toen me gecurriteerd en de kwaadaardige cellen weg geschraapt ik had een dag opname dus na mn operatie einde van de dag mocht ik weer naar huis .nu ben ik weer 2 jaar verder en nu heb ik het weer terug pap 3a ik moet in september mn uitstrijkje weer doen anders was ik gewoon weer in het bevolkingsonderzoek gekomen maar omdat mn laatste uitstrijkje niet goed was moet ik weer terug komen .

    ik persoonlijk vind wel dat je huisarts er erg licht over denkt.

    volg je eigen hart en gevoel en vertrouw je het zelf niet zo ik misschien een secondupion vragen?

    want mn gynacoloog zei dat ik geluk had gehad als ik me niet had laten testen daarop had ik misschien de 35 jaar niet meer gehaald.het is ook belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je gynacoloog en zeker dat ze je serieus nemen want het is nog al niet wat .

    ik kan het super goed vinden met mn gynacoloog ze is recht voor haar raap en zegt wat en hoe ze denkt en dat vind ik prettig mits er ook een oplossing voor komt .

    volg je gevoel ik heb het ondervonden dat als ze in een vroeg stadium ontdekken kunnen ze met een “lichte” operatie het weg halen en ja het kan altijd weer terug komen maar dan zijn ze er wel weer erop tijd bij

    heb je ook elk half jaar een uitstrijkje ??

    ik heb die wel vanaf pap 3b

    ik wens je veel sterkte en ik hoop je snel weer te lezen groetjes joke

  • pricella

    hallo jo74 & cindy ,

    las net jullie verhalen en ik wete niet of jullie mijn verhaaltje hebben gelezen ??

    Ik ben dus net 30 en had ook pap 3a waren wel degelijk kwaadaardige cellen en heb dus baarmoederhals kanker .

    Ik heb de wertheimer operatie achter de rug afgelopen januari en daarna bleek dat ik grote uitzaaiingen heb en een zeldzame agressiefee vorm van baarmoederhalskanker !

    ik heb nu 25 bestralingen achter de rug en 5 chemo kuren .

    Ze weten niks meer nu ze kunnen niet zeggen of het is aangeslagen en of ik het ga redden mn kansen blijven liggen op 50% goede afloop als 50% foute afloop dus ik ben van mening dat de artsen meer oplettend moeten zijn en betere onderzoek ookal is de afwijking bij een uitstrijkje minimaal want je weet tenslotte nooit wat er van binnen gebeurd !!!

    Ik denk dat als je hiermee eenmaal begint en het beperkt word weggehaald je het steeds terug krijgt het is zo'n sluipende ziekte bah …

    Ik wens jullie heelveel sterkte allebei dikke knuffel pricel

    Ohja het is niet mn bedoeling jullie te laten schrikken maar ik was ook nergens op voorbereid en toch is me dit overkomen .

  • cindy

    hoi joke,

    ik vond het erg fijn snel wat van je terug te horen, ik sterf op dit moment echt van de zenuwen want morgenmiddag moet ik dus terug naar het ziekenhuis en krjg ik meer te horenover wat er nu moet gebeuren.. ik hoop zo erg dat ik in een vroeg stadium zit maar de angst dat dat niet het geval is in duizend keer groter. Deze week was bijna niet te doen en dan te bedenken dat het een fout is van het ziekenhuis dat ik nu zo een week in onzekerheid moet zitten.. ze hadden me normaal gesproken vorige week al moeten kunnen vertellen hoe het zat en me niet naar huis sturen met de mededeling dat het toch baarmoederhalskanker is en dan verder niks kunnen zeggen das flink rot.. ik ben trouwens toch ook nog ff terug naar mijn huisarts gegaan omdat ik toch het gevoel had er met iemand over te praten die er toch wat meer van weet dan mijn vrienden en familie..en weer deed hij erg positief nu zei hij dat hij dacht dat het toch wel een vroeg stadium zal zijn om het feit dat ik pap 3b had en geen pap 5 hij dacht dat we er vroeg bij waren nou ja ik hoop heel erg dat hij gelijk heeft.. bij mij had de huisarts het over een operatie waarbij ze een stukje van de baarmoedermond weghalen wat dan weer de vorm heeft van een kegeltje hij dacht dat ik dat waarschijnlijk ging krijgen maar dat is dan toch wat anders dan wat ze bij jou hebben gedaan??

    ik weet verder nog niet hoe vaak ik nu als dit goed komt gecontroleerd ga worden dat zal ik ook wel morgen horen.. in ieder geval nogmaals bedankt voor je reactie en ik hoop snel weer van je te horen..

    groetjes cindy

  • cindy

    hoi pricella,

    ik weet dat het natuurlijk je bedoeling niet is om ons te laten schrikken maar ik schrok natuurlijk toch wel van je verhaal, vreselijk voor je zeg.. werd het bij jou ook ondekt na gewoon een uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek of had jij klachten waardoor jij je hebt laten controlen?? ik had hier niet op gerekend omdat mijn huisarts na uitslag pap 3b al zei dat ik me nergen zorgen over hoefde te maken hij zei zelfs met letterlijke woorden: je hebt geen baarmoederhalskanker want dat is pas in pap 5.. nou dat had ie dus ff al flink mis. na de colposcopie zei de gynecoloog dat het er van binnen eigenlijk erg goed uitzag ze had weinig tot geen onregelmatigheden gezien en ze zei toen ook nog dat ik me echt nergens druk over hoefde te maken omdat het er zo goed uitzag,, ja ja op het oog wel ja maar het was dus toch kwaadaardig.. ik snap alleen niet dat ze daar zo praten terwijl het toch foute boel kan zijn ik had door hun manier van praten hier ook echt niet meer op gerekend en ben echt bang voor de uitslag van morgen.. ik wens jou heel veel sterkte want er zal nog een moeilijke tijd voor je te gaan zijn en ik hoop weer van je te horen…

    groetjes cindy

  • Josje

    Hoi Cindy

    Werd het bij jou dan ondekt na het vijfjaarlijkse onderzoek ?

    En had jij geen klachten voordat uitstrijkje?

    Groeten Josje.

  • Josje

    Oh sorry Cindy,ik lees al dat het bij jouw ondekt werd na het bevolkingsonderzoek.

    Veel sterkte voor morgen Cindy.

    Groetjes Josje

  • pricella

    hoi cindy ,

    nou bij mij is het alleemaal natuurlijk best extreem en absoluut niet mijn bedoeling mensen te laten schrikken , maar er wel op te wijzen dat je echt allert moet zijn .

    Kijk normaal is het op jongere leeftijd meestal wel beperkt waardoor je maar een kleine ingreep hoeft te ondergaan of in het beste geval er helemaal niks loos is .

    Ik heb zelf aangedrongen op een uitstrijkje omdat mijn klachten bleven en mijn oma en moeder ook al ervaring hebben met baarmoederhalskanker .

    Ik ben pas afgelopen januari 30 geworden en had dus nog geen oproep gekregen .

    Maar mijn uitstrijke was niet eens zo heel zorgwekkend pap 3a pas nadat ze hapjes van mn baarmoeder hadden genomen werd duidelijk dat ik het dus echt had .

    Eerst dachten ze ook nog eens dat het wel beperkt zou zijn maar na onderzoek moest mn baarmoeder er toch helemaal uit en daarna ontdekten ze pas dat ik al uitzaaingen in mn lympfklieren had en dan ook nog eens een agressiefe vorm kanker heb die weinig voorkomt en helaas ook niet onder controle te houden is …

    Bij mij lopen de dingend us zowiezo al anders dan normaal ….

    Maar daar bij wil ik wel even zeggen dat het dus ook echt weinig voorkomt !!!!.

    Ik zou eerst je uitslag even afwachten want ik hoop voor je dat het meevalt natuurlijk en het is beetje vervelend om je helemaal gek te piekeren terwijl je nog niks weet . (hoe moeilijk dat ook is ) snap heel goed dat in e zenuwen zit en hoop dat je opgelucht weer adem kan halen als je een goede uitslag krijgt .

    Heelveel sterkte en vertel je even wat je uitslag is morgen ???

    en bedankt voor je reactie groetjes pricella

  • cindy

    hoi joke pricella en josje,

    ik kan weer opgelucht ademhalen want de uitslag was in ieder geval voor nu heel goed.

    ik blijk in een heel vroeg stadium te zitten volgens mijn arts kon het niet vroeger, hij zei letterlijk het aller aller vroegste wat er maar kan zijn. het is heel waarschijnlijk dat met de colposcopie die ik 26 maart heb gehad al het kwaadaardige weefsel is verwijderd.. over 3 maanden moet ik terug komen dan wordt er weer een uitstrijkje gemaakt en weer een nieuwe afspraak voor nogmaals een colposcopie.. de arts dacht dat opzich alleen een uitstrijkje al wel voldoende zou zijn maar omdat hij merkte dat ik er dan niet gerust op was laat hij de colposcopie nog een keer doen.. daar ben ik wel blij om dat geeft mij toch meer rust dan alleen een uitstrijkje.. ik blijf 2 jaar bij de gynacoloog onder controle wat ik begrepen heb krijg ik in het begin om de 3 maanden een uitstrijkje dus het word wel heel scherp in de gaten gehouden. das wel een geruststellende gedachte. ik wens jullie ook nog heel veel sterkte en succes met alles en ik blijf jullie verhalen in de gaten houden..

    groetjes cindy