voel me alleen

• sapienijntje

Hai sevda,

Ik zat zo eens te lezen op het prikbord en ik las onderandere jouw berichtje. Als het goed is krijg je aankomende week de uitslag, ik hoop het allerbeste voor je. maar een ding durf ik je wel te zeggen, als ze echt al sinds februari denken dat je kanker hebt dan laten ze je geen twee maanden in spanning hoor, of je moet echt in een fout ziekenhuis zitten, maar dat kanik me haast niet voorstellen.

En vergeet niet dat ook als toch blijkt dat je echt kanker hebt dan is er in het begin stadium nog niet zo heel veel aan de hand en de kans dat je geneest is bijna volledig, dus maak je nou niet gelijk te sappel ( al snap ik precies wat je voelt hoor, dus eigenlijk wie ben ik om daar wat van te zeggen, maar het is goed bedoeld :o). Tenminste als je in de beginnende stadia zit. Ik wil je niet bang maken, maar zelf heb ik ook kanker, ben 31 ook veel te jong volgens de artsen. Maar het heeft geen zin om jezelf helemaal op te vreten van te voren, het woord kanker is niet meteen het einde hoor.

Als je je echt zit op te vreten kun je eventueel ff op mijn hyves kijken op de blog , die begint rond 24-10-07. misschien dat dat je weer een beetje opmontert. En ik wil benadrukken dat ik echt niet mijn verhaal zieliger of zo wil laten lijken, of weet ik veel hoe mensen dat zouden kunnen interpreteren, maar juist dat het hebben van Kanker niet altijd het einde is, soms is het een nieuw begin. Maar mensen zijn heel erg bang voor kanker alleen het woord al.

hoe dan ook wens ik je heel veel sterkte en kracht toe, en mocht je inderdaad kanker hebben, stap uit je angst en vind je kracht, daarmee kun je het aan ( en ik mag het zeggen believe me)

een dikke sterkteknuffel van Kat

p.s. mijn hyves is sapienijntje ursem, als foto een pino met het logo van de pinoclowns

• Natus

Hoihoi Sevda,

dat is niet zo mooi dat de artsen niet zo zeker zijn en je dus nog af moet wachten..ik hoop en duim voor je het allerbeste…

Ik las ook het berichtje/reactie van sapienijntje en ze heeft gelijk en ga niet bij de pakken neerzitten,maar mocht de uitslag niet zo goed zijn,wees sterk,vecht en jou krijgen ze er toch niet zomaar onder?

Ik snap het wel,vooral die ellenlange durende onzekerheid en maar wachten,wachten en je weet niet waar je aan toe bent.

Dat is moeilijk te begrijpen voor een buitenstaander die dit (gelukkig maar,(nog?)niet meemaakt om altijd maar weer zo lang in onzekerheid te moetten zitten.

Hou je ons hier op de hoogte?

Ik hoop dat het voor je goed uitpakt en je een feestje voor jezelf kan vieren..

Als het niet goed uitpakt,proberen we je hier ook te steunen .

Als je je verhaal kwijt wilt/moet er zijn hier altijd mensen die lezen/luisteren….hele dikke knuffel van natus!!!

• Natus

Hoihoi Sapienijntje…

Ik las je berichtje dat je naar Sevda stuurde..en las daarin dat jij ook kanker hebt?

Je bent 31 jaar,(ik ook)mag ik vragen wat voor soort kanker jij hebt?als je het wilt delen hoor en hoe het je vergaat op dit moment en hoe je er voor staat?

Ik hoop natuurlijk dat het je erg goed vergaat en gelukkig ben je vechter(zoals ik uit je lieve berichtje naar sevda uit maakte).

Ik geef jou en iedereen hier die het leest een dikke knuffel en heel veel sterkte wensen.

Ik kom hier wel vaker kijken,ongeveer 2 a 3 keer in de week en als er een aktieve correspondentie is soms wel 2 a 3 keer per dag…

Vind het altijd fijn dat hier wat te lezen is..al is het jammer genoeg niet altijd positief,maar toch fijn dat het er is.

liefs natus!!

• sevda

hoi mila,

ik had vandaag een afspraak zou de uitslagen van de lisexicie kruigen. de gynocoloog zei dat het niet goed was dat ik cin III heb en dat de servix ook cin III is wat eigenlijk heel zelden voorkomt.

ik moet deze maand nog geopereerd worden ze gaan coniseren, hopen dat het daarna goed komt. de gynocoloog zei wel dat ik absoluut niet zwanger mag raken (een tijdje dan), dus ze gaan na de behandeling een spiraal plaatsen.

ik moet na de behandeling vaak worden gecontroleerd omdat HPV bij mij zich erg snel uitbreid. het is hopen dat ik geen uitzaaiingen krijg. baarmoederhalskanker zit ook in de familie dus had ik al een grote kans het ook te hebben.

vrijdag 16 05 08 ga ik naar de anestesist voor onderzoek daarna gaan ze een datm prikken voor de behandeling.

hartelijk dank voor al jullie steun. ik had het gevoel dat ik nergens met mijn verhaal terecht kon, maar dankzij jullie voel ik me stukken beter.

• Adrienne

Hoi allemaal,

Ik lees ook vaak op deze site en heb dus ook dezelfde issues.

Ik krijg 19 mei uitslag van een uitstrijkje nadat bij lisexcie in januari jl. de snijranden niet schoon waren, hopelijk is het door dichtbranden het alsnog schoon.

Ben ook erg gespannen voor de uistlag en probeer er ook niet te veel aan te denken, iedereen hier heeft dezelfde onzekerheden, fijn is het om hier steun te vinden omdat wij hier weten hoe het voelt, ik praat er met vrienden over en als je erover praat hoor ik toch vaak dat er meerdere in mijn dichtbije omgeving die soortgelijks hebben meegemaakt en ik zeg ook ga naar de gyn, doe mee aan de bevolkingsonderzoeken, vriendinnen die er makkelijk over doen spoor ik “even” aan ;-)…..ik wil iedereen hier sterkte wensen, je bent niet alleen! Ik laat weten wat uitslag was!

Liefs Adrienne.

• Natus

Nou,adrienne,

Ik ben benieuwd..zeerbenieuwd…dus zou het echt supertof vinden dat je ons op de hoogte houdt.

ik help je duimen dat de uitslag goed is…blijf je volgen…

nog ff succes met het maar weer wachten…scheelt dat we mooi weer hebben….geniet ervan en 19 mei is gelukkig niet zo lang meer.

liefs natus

• Natus

Hoihoi Sevda…

Hoe kunnen ze dan zien dat de cervix ook cin III is?

Was ik ook wel benieuwd naar eigenlijk..

mijn gynacoloog zegt dat het door het virus komt dat je dit ontwikkelt.

Ik was ook extra bang,mijn moeders moeder is overleden aan de gevolgen van baarmoederhalskanker toen ze 53 was.

Het hoeft dus volgens mijn gynacoloog niet erfelijk te zijn.

De hele familie van mijn moeder is overleden aan kanker behalve haar sus en zij en een paar nichtjes leven nog,dan denk ik,als ik die genen maar niet heb gekregen he?

Maar hoeft dus niet hoor,maak je daar maar niet te bang voor.

Heb je nog geen kinderen?

Ik wil je even super super veel succes wensen met je operatie,en ik hoop dat je ons op de hoogte houdt en mocht er wat zijn,maakt niet uit wat,wil je gewoon ff van je afpraten dan typ het maar hoor,of wat dan ook…samen staan we sterk toch? dikke knuffel natus

• Mila

Hoi Sevda,

Dus je hebt CIN III en je krijgt een conisatie? Ik had een “voorstadium van baarmoederhalskanker” en heb ook een conisatie gehad. En je bent getest op HPV?

Een conisatie is beter hoor. Je hebt meer kans dat alles wordt weggehaald. En vooral niet tegenop zien. Het valt mee. Doe je het onder volledige narcose of kies je voor een ruggeprik?

Is bmhk erfelijk? Volgens mij niet hoor. Hoewel mijn oma (moeder van mijn moeder) wel een tumor in haar baarmoeder had en mijn nichtje (dochter van mijn moeder haar broer) ook onrustige cellen heeft gehad.

Fijn dat je iets hebt aan dit forum! We slepen je er wel doorheen ;-)))).

Laat je mij/ons weten hoe het met je gaat?

Sterkte en liefs

• Mila

Bij mij is overigens geen HPV vastgesteld. Ik kan het gekregen hebben door chronische irritatie.

• Mila

En zullen tampons nou echt zo goed voor je zijn? Is wel charmanter. Maar of ze ook gezonder zijn??????

(Sorry, ben een beetje aan het mijmeren.)