hoi iedereen die dit leest,
ik weet eigenlijk eigenlijk niet wat ik moet schrijven, denk dat ik het zat ben allen in mijzelf op te hopen en maar denken dat het wel goed zal komen.
ik ben 26 jaar en ben een gelukkige moeder van 2 kinderen. in nov 2006 begon ik iedere dag bloed te verliezen met hevige buikpijn. in jan ben ik naar de huisarts gegaan die maar zei dat het niets was (met een kweekje dat alleen bllasontsteking als uitslag) stelde zij mij gerust. maar ieder vrouw kent haar lichaam en weet wanneer er ernstig iets mis is. ik feb 2008 ben ik teruggegaan en heb gezegd dat het bloeden heviger werd met de daarbij horende krampende pijn, die zei “begin gewoon maar aan de pil je hebt een onrelmatige menstruatie” ik weigerde dit en wou achter de reden van mijn bloeding komen waarna zij toch een uitstrijkje deed. ik moest drie weken wachten, de huisarts belde me op en zei dat ik per meteen bij haar langs moest komen. ik has een afwijkende uitsrijkje. nog geen idee wat er allemaal zou gebeuren, je denkt toch “ik ben jong wat het ook mag zijn ik overwin het wel”. het enige wat ze zei was het zit daar onder niet helemaal in orde je moet nu naar een gynocoloog. eenmaal daar werd er in me gekeken pap4 zeiden ze en namen meteen bioptie materaal, mevrouw waarom bent u al anderhalf jaar met deze klachten rondgelopen, ik wens u veel succes zei de gynocoloog. 4 weken later bleek het bioptiemateriaal niet genoeg was voor een definitieve benaming. er is meteen een nieuwe uitstrijkje gedaan die moest duidelijkheid geven, maar nee hoor deze keer een pap 3b. maandag is er lisexisie bij mij uitgevoerd waarbij 3 keer het normale dosis verdoving niet werkte, en ik lijdend de ingreep moest doorstaan. 7 mei krijg ik de uitslag ervan, niet wetend wat me allemaal te wachten staat. ik probeer mijzelf sterk te houden zonder hulp van mensen om mij heen. vandaag heb ik op het internet rond zitten neuzen over baarmoederhalskanker en ben met mijn neus in de feiten gedrukt.
het is waarschijnlijk toch ernstiger dan ik dacht. hoe ga ik hiermee om.
veel kusjes en knuffels aan iedereen