ik word gek denk ik

  • Sharon dÁbo

    Hoi Serine,

    Ook ik had al elders gereageerd…… Eindelijk ben je geholpen, wat duurt het wachten lang he!!!! Ik kreeg 31-07-2009 de uitslag BMHK (uitslag uitstrijkje kreeg ik op 30 juni al), ik werd 6 oktober in het AMC geopereerd.

    Ook een Wertheim. Heel erg pittig, maar langzaamaan gaat het goed komen hoor, echt waar!!!! Neem de tijd om lichamelijk, en geestelijk, alles op een rijtje te krijgen……. Ga niet te snel en neem alle hulp die je aangeboden krijgt aan!!!!

    Heel veel succes, gezondheid en sterkte!!!!

    Warme groeten Sharon

  • marian

    Ha Serine,hoe is de operatie verlopen?Hoop dat je heel snel weer opknapt!Rustig aan doen hoor….!!

    Liefs,Marian

  • marian

    Ha Sharon,las je berichtje voor Serine….gaat het goed met je?Heb jij nog ongemakken na de operatie?Als ik zo eens lees zijn er best veel met ongemakken zoals lymfoedeem.Ik heb eigenlijk weinig last van de gevolgen van de operatie.Alleen wat last van de darmen zo nu en dan,maar daar wen je aan…Jij hebt best wel een poosje op je operatie moeten wachten na de diagnose…ik werd al binnen 4weken geholpen(LUMC)

    Alle goeds voor de toekomst,groetjes,Marian

  • serine

    hallo..

    ik was even off line..moederbord was ook stuk..

    de operatie is goed gegaan,,het is nu 2 weken na de operatie..lymphoedeem gaat m niet worden denk ik…darmen zijn wat gevoelig..maar verder voel ik mij naar omstandigheden goed.

    er waren uitzaaingen naar de lymphen banen en bloed banen binnen het snijvlak…maar de tumor was groter dan verwacht… 5 cm

    omdat ze niet hadden verwacht dat ik bestraling nodig had hebben ze een ei leider van mij niet op gehangen…

    raad s..de tweede misser is bij deze dus gemaakt..

    ik mag fijn 23 keer komen bestralen..waarvan 0 (goddank ) inwendig

    ik ben boos teleurgesteld en verdrietig…

    ze heeft terug kunnen zien in mijn status..dat ik 5 jaar geleden meteen opgeroepen had moeten worden,…ik had toen al pap 3 B cin 3…

    in plaats daarvan kreeg ik op de polikliniek te horen…gefeliciteerd u bent schoon…

    als ze toen in actie waren gekomen…had ik nu geen bestraling gehoeven

    wat is nu je kwaliteit van leven na de bestraling…en met hormoon pillen omdat ze je eileiders gesloopt hebben?

  • Gerda

    Hoi Serine,

    Wat naar om je verhaal te lezen.

    Wat ik me afvraag is of ze, voordat de bestralingen beginnen, niet alsnog 1 eierstok kunnen ophangen. Misschien kun je dat nog vragen.

    Zelf ben ik ook in de overgang gekomen, wel een eierstok opgehangen maar een erg groot bestralingsgebied i.v.m. uitzaaiing in de buik. Ook heb ik chemo gehad dus het kan zijn dat dat ook meespeelt met het niet meer functioneren van de eierstok. Het kan zijn dat het op termijn toch weer gaat functioneren.

    Ik slik nu medicatie om de heftigste klachten tegen te gaan. Ik heb vooral last van opvliegers en emotionele buien. Maar dat zal op den duur minder worden dus kwaliteit van leven is er m.i. nog wel.

    Het is wel erg naar om te horen dat ze te laat in actie zijn gekomen, dan had er waarschijnlijk een boel ellende voorkomen kunnen worden.

    Je vindt mijn verhaal bij 1e controle na trachelectomie.

    Veel sterkte!

    Gr. Gerda

  • carla

    ik heb chemo,bestralingen en lucrin injecties en hormoontherapie gehad

    ik voel me kiplekker hoor

    kop op!

    en iedereen komt in de overgang…opvliegers had ik wel;-)

  • serine

    dank jullie wel…

    toch maak ik mij zorgen om darmen en blaas na de bestraling…

    wat is het risico op langer termijn of korter na de bestraling…\

    gezien ze al 2 missers hebben gemaakt ben ik nu bang incontinent te blijven of dat ik een leven lang met een pies zak op mijn been moet blijven lopen…

    ook hebben ze gemeld dat je je leven lang diaree kan blijven houden en darm krampen….is dat zo en hoe groot is die kans?

  • serine

    ja maar ja….opvliegers betekend overgang….overgang betekend bot ontkalking…(en die leeftijd heb ik nog niet zo erg….

    en ik zit fanatiek in de honden sport en ik wil dat wel graag blijven doen…:(

    kan dat nog wel?

  • carla

    ik kreeg tabletten voor botontkalking,fitness elke week,geen zorgen voor de dag van morgen!en doe gewoon je ding…..

  • serine

    ik ben er niet heel erg gerust op…

    maar we gaan het wel zien…

    a.s donderdag is 4 weken na de operatie…en het gaat allemaal gewoon goed nu..ik heb totaal geen complicatie's gehad…

    en het enige wat ik voel is dat ik het gevoel heb…een keizersnee gehad te hebben….terwijl de snee van boven naar beneden loopt….in plaats van overdwars..(* schijnt erbij te horen..;)

    op naar 30 aug..dan krijg ik een ct scan om de bestraling te bepalen.. (misschien fiets ik er wel zonder te veel bijwerkingen daar doorheen…zou mooi zijn…zeker gezien ik 5 kids thuis heb lopen..(:D