lisexcisie

  • Hanneke

    Beste Marilyn,

    Ik heb in juni 2008 een lisexcisie gehad en heb toen gekozen voor een ruggeprik. (na uitslag PAP3b en CINIII)

    Ik keek enorm op tegen de ingreep en dan met name omdat ik een ruggeprik moest hebben. Ik had daar allemaal spookverhalen over gehoord maar mijn ervaring is dat het niet pijnlijk is..laat ik het anders zeggen: Ik zou het zo weer doen!

    Ik hoop voor je dat alles goed uitpakt en je goede uitslagen ontvangt!

    Ik zelf heb gisteren weer een uitstrijkje laten doen en hoop ook dat ik een goede uitslag heb.

    Succes!

    Groet,

    Hanneke

  • Marilyn

    Hallo Hanneke,

    Bedankt voor je reactie, het doet me goed om van andere vrouwen te horen dat het wel meevalt en wat de verschillende mogelijkheden zijn qua verdoving.

    Ik hoop voor je dat je uitstrijkje ditmaal goed is!

    Groetjes,

    Marilyn.

  • brigitta

    Hoi Marilyn,

    Als het goed is kan je onder algehele narcose.

    En ze halen dus de cellen die er niet horen te zitten weg.

    Dit doen ze volgens mij standaard bij als je een cin 2 hebt.

    Ik had een cin1 en ik heb gevraagt of ze het weg willen halen dat is vorige week vrijdag gebeurt.

    Er zit toch iets wat er niet hoort.

    Je angst begrijp ik hel goed.

    Sterkte

    Groetjes Brigitta

  • Marilyn

    Hallo dames,

    Ik had jullie al eerder op de hoogte willen brengen hoe mijn lisexcisie is verlopen, maar helaas ben ik al een tijdje verstoken van internet dus maak ik nu even gebruik van de pc van iemand anders.

    Ten eerste wil ik jullie allemaal nogmaals bedanken voor de reacties die ik mocht ontvangen op mijn bericht over mijn twijfels en de angst die met de ingreep gepaard ging. En ik moet jullie zeggen het is me 100% meegevallen!

    De ingreep heeft iets meer als een half uurtje geduurd, en van de verdovingsprikjes heb ik helemaal niets gemerkt.

    Alleen de laatste paar minuten voelden een beetje vervelend omdat ik een bloedinkje kreeg die ze niet zo snel dicht konden krijgen. En terwijl ik na het biopt bijna van m'n stokje ben gegaan en een hele week bloedverlies heb

    gehad, heb ik daar na de lisexcisie nauwelijks last van gehad. Ik heb alleen nog een beetje vochtverlies maar verder mag ik absoluut niet klagen.

    4 maart moet ik weer naar de gyneacoloog voor de uitslag, maar daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

    Bedankt voor jullie steun en voor iedereen die de ingreep nog moet ondergaan, het is mij heel erg meegevallen!

    Groetjes,

    Marilyn.

  • Sharon

    Hoi Marlyn,

    Vandaag is het 4 maart….. ik hoop dat je een goede uitslag heb gehad!!!!

    Liefs Sharon

  • Marilyn

    Hi Sharon,

    Bedankt voor je bericht, ik ben inderdaad gisteren naar het ziekenhuis geweest voor de uitslag, ik had gedacht dat ik er nu van af zou zijn, maar dat valt een beetje tegen.

    De gyneacoloog vertelde mij dat het verwijderde weefsel wat onderzocht is dusdanige afwijkingen vertoont zowel aan de binnen als buitenkant van de baarmoeder dat het doorgestuurd wordt naar een ander ziekenhuis (het UMCG in Groningen)

    En aan de hand van die uitslag krijg ik dan te horen of er nog een nabehandeling nodig is of niet.

    Ook vertelde ze mij dat ze dit zelf nog niet eerder mee had gemaakt en dat dat ook de reden is voor haar om het voor verder onderzoek op te sturen.

    Eenmaal thuis begon ik er pas over na te denken, want ik heb eigenlijk niets gevraagd aan de gyneacoloog, want ik vraag me nu af wat betekent het dan dat het zo afwijkt dat zij dat nog nooit eerder gezien heeft? En waar moet ik aan denken bij een eventuele nabehandeling? Kortom, weer onzekerheid.

    Nu krijg ik pas 24 maart weer te horen hoe nu verder.

    Ik hoop dat het allemaal meevalt en als het goed is moet nu toch eigenlijk het afwijkende weefsel ook uit mijn lichaam zijn, daar is toch uiteindelijk die lisexcisie voor bedoeld?

    Bedankt voor je belangstelling en ik houd je op de hoogte!

    Groetjes,

    Marilyn.

  • Corrine

    Hoi Marilyn,

    ik heb net jou verhaal gelezen over jou lisexcicie behandeling. Ik had pap 4 en CINIII dus ik krijg die behandeling ook.

    Op zich vind ik het fijn jou ervaring te lezen omdat ik niet helemaal lekker werd tijdens de colposcopie behandeling.

    Wel heel vervelend dat je nog een nabehandeling krijgt want in principe denk je pas na een half jaar terug tekomen

    voor een nieuw uitstrijkje als je de verhalen leest.

    Als het goed is weet je nu wat meer want je bent gister geweest dus ik hoop wat van je te lezen weer.

    Heel veel sterkte,

    Gr Corrine

  • Marilyn

    Hallo Corrine,

    Hopelijk valt de ingreep ook mee voor jou, het is natuurlijk voor iedereen weer anders, weet je al wanneer je heen moet?

    Ik dacht ook dat ik gister de uitslag zou krijgen, wat blijkt nu, heb ik het verkeerd in m'n agenda gezet en krijg ik vrijdag (morgen) dus pas de uitslag pfff…gelukkig keek ik nog op tijd op mijn afsprakenkaart anders was ik voor niets naar het ziekenhuis gegaan.

    Maar het is nog niet zeker of ik een nabehandeling moet ondergaan, want dat hangt dus af van de uitslag. Ik hoop het niet in ieder geval (maar dat lijkt me logisch)

    Sterkte, en ik hoor graag van je hoe het gegaan is!

    Groetjes,

    Marilyn.

  • Corrine

    Hoi Marilyn,

    ik moet 19 april in het westeinde ziekenhuis in Den-Haag.

    Ik hoop voor je dat je geen nabehandeling nodig zult hebben maar laat het even weten als je geweest bent ok?

    Gr Corrine

  • Marilyn

    Hoi Corrine,

    Ik had je vrijdag al een bericht gestuurd, maar toen viel mijn internetverbinding ineens weg en zo te zien is mijn bericht niet verstuurd.

    Vrijdag bericht gehad van het ziekenhuis, hoef gelukkig geen nabehandeling te ondergaan (hoera) ik blijf nu 5 jaar onder controle staan, dus eerst na een half jaar dan weer een jaar etc.

    Verder gaf de gynaecoloog nog aan dat als ik een kinderwens had niet te lang meer moest wachten omdat na 4 á 5 jaar voor mij de kans klein zou zijn dat het nog zou lukken, maar gelukkig heb ik geen kinderwens dus daar hoef ik mij niet druk om te maken.

    Sterkte de 19e!

    Groetjes,

    Marilyn.