vorig jaar december kreeg ik te horen dat ik baarmoederhalskanker heb.net een maandje 30 dus nog nooit een uitstrijkje gehad,Ja eentje toen ik een jaar of 23/24 was omdat ik een schimmelinfectie had.
Ik had nergens last van,geen bloedingen,geen buikpijn niks!!pas na de geboorte van mijn jongste kind(ik was net4mnd bevallen toen ik het nieuws hoorde)had ik contact bloedingen.dat was alles en pas na zijn geboorte.
.ik dacht dat ik gewoon nog niet voldoende genezen was van de bevalling en met die gedachte ging ik naar de huisarts.Nooit gedacht aan kanker,nooit gehoord van paps of hpv virus.Dus je kunt je voorstellen wat een schok het voor me was toen bleek dat het uitstrijkje niet goed was!! trouwens het was pap4 geen kanker volgens de gin..maar na de uitslag van de biopt was het toch kanker,tja.
maar wat me enorm dwars zit is dat men doet net of het een geslachtziekte is,mijn huisarts zei tegen me,tja condoom gebruiken..ik schrok zo van die opmerking dat ik gewoon niks terug kon zeggen.wil ze nu beweren dat ik met jan en alleman het bed in duik?en dat het min of meer mijn eigen schuld is?
80% van de vrouwen komt minstens 1 keer in haar leven in aanmerking met het hpv virus waarom heeft niet 80% van de vrouwen bmhk?ben me er meer in gaan verdiepen en er zijn artsen die zeggen dat het hpv virus niet de hoofdoorzaak is.er is toch iets anders aan de hand met vrouwen die bmhk krijgen,waarom ruimt hun lichaam het virus zo slecht op?
waarom zijn er vrouwen die geen hpv virus hebben maar wel bmhk hebben?enz enz
ik heb een paar vragen voor jullie en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen door ze te beantwoorden.
-hoe oud was je toen je voor het eerst gemeenschap had?
-hoe oud was je toen je de pil begon te gebruiken?
-gebruik(te)je tampons?
-wel eens een (schimmel)infectie gehad?
-kinderen?
Ik zal zelf de vragen ook beantwoorden
ik was 19 toen ik voor het eerst gemeenschap had,ben ook met hem getrouwd geweest..hij had wel veel bedpartners gehad en ging regelmatig vreemd,na 8jr ben ik bij hem weggegaan.
heb daarna mijn huidige man leren kennnen,heb dus maar met 2 mannen het bed gedeeld
-ik ben op mijn 15de begonnen met de pil omdat ik heel erg veel last had van buikpijn tijdens de menstruatie.de huisarts gaf me de pil en de pijn werd stukken minder
-ik gebruikte tampons vanaf mijn 20ste ongeveer
-2 keer een schimmel infectie gehad,eerste keer op mijn 19de,ik was zwanger van mijn eerste kind,tweede keer rond mijn 23..de eerste keer dat ik gemeenschap had was zeer pijnlijk en ging heel moeilijk en het gevolg was dat ik weken heb gebloed met gevolg een infectie.
-ik heb 3 kinderen
ik ben het echt zat dat men van bmhk een soa maakt en ook doet net of het bij jonge vrouwen niet voorkomt,wel dus!! artsen beweren dat het 15 jr duurt voordat het kanker word,nou in mijn geval klopt het zeker niet..het betekend dus dat ik de dag dat ik voor het eerst gemeenschap had meteen het hpv virus heb opgelopen en dat ik er nooit meer van af ben geweest en dan nog is het geen 15 jr.
.raar dat ik 3 keer ben bevallen en dat de verloskundige nooit wat heeft gevoelt of gezien(aangezien ze moeten voelen hoe ver je al ontsluiting hebt)..bij mij groeide de tumor op mijn baarmoederhals en het was met blote oog te zien!!
zoals ik al zei nooit ergens last van gehad tot de laatste 4 mnd voor dat ik tehoren kreeg dat ik bmhk heb.
ik heb gewoon zoveel vragen maar ik krijg altijd zo n standaard antwoord van de artsen..
ik hoop dat jullie de tijd nemen om mijn vragen te bantwoorden zou jullie heel dankbaar zijn en misschien hebben jullie ook iets wat volgens jullie een oorzaak kan zijn..
groetjes en veel sterkte!!