3 jaar geleden PAP 2 - Nu gyneacoloog

  • Sanne

    Vanmorgen gebeld voor de uitslag van de colposcopie. Kon gelijk langskomen om te bespreken en het is kanker. In alle 3 biopten.

    Ja en dan… Volgende week dinsdag naar Daniel Den Hoed kliniek in Rotterdam om alles te bespreken. De hele baarmoeder gaat of een gedeelte. Liefst maar gelijk alles dan.

    Ik heb het idee dat ik even in een droom leef. Ondanks dat ik een voorgevoel had komt het toch rouw op mijn dak. Bleh.

  • ilona

    Jeetje, wat erg voor je.

    Heel veel sterkte de komende tijd.

    X

    Ilona

  • Ester

    Heel veel sterkte Sanne!

    Ik heb anderhalf jaar hetzelfde meegemaakt, eerst conisatie en later was verder behandelen toch nodig en werd mij een trachelectomie aangeboden (gehele verwijdering van baarmoederhals, omliggend weefsel en lymfklieren in het kleine bekken), dat is tegenwoordig een goed alternatief voor de wertheim operatie waarbij ze de baarmoeder, baarmoederhals en het omliggend weefsel verwijderen inclusief de lymfklieren in het kleine bekken.Ik hebhet uiteindelijk niet gedaan (lang verhaal). De tumor moet dan keiner dan 2 cm zijn. Wellicht kun je hier naar vragen of dat nog mogelijk is?? Deze operatie wordt maar in vier ziekenhuizen toegepast namelijk, maar je kan dan voor second opnion gaan. Ik weet niet of je een kinderwens hebt..

    Hoe dan ook, je gaat een pittige tijd tegemoet en ik wens je alle goeds en hoop dat je ier snel en goed doorheen komt! Laat je alles goed uitleggen!

    Liefs Ester

  • Sanne

    Ik heb absoluut geen kinderwens meer.

    Overal lees ik dat pas na een eerste behandeling blijkt dat het niet ok is. Ik ben nu extra bang omdat het gelijk na de colposcopie al duidelijk is, ook in alle 3 de biopten, die hij vrij ver uit elkaar eraf plukte. :S

    Ik zou ook bang zijn dat als ze een gedeelte weghalen (dus zonder de baarmoeder zelf) dat het dan terug komt later.

    Thx voor jullie reacties allemaal.

  • Sharon

    Beste Sanne,

    Nog niet zo heel lang geleden, 31 juli 2009 om precies te zijn, heb ik hetzelfde te horen gekregen.

    Ook ik maakte me erg druk omdat bij mij “de dingen” net even anders gingen als bij anderen. Het is hier al vaker opgemerkt, elke gyn., elke vrouw, elke behandeling wijkt net even af van wat een ander heeft “gekregen”….

    Mij werd verteld, dat als er geen kinderwens meer was, mijn baarmoeder zowiezo verwijderd zou worden. Ze gaan dan toch voor zekerheid (als de patient hier achterstaat natuurlijk)

    Ikzelf viel net buiten de marge om “alleen” een BMV te ondergaan, ik heb dan ook een Wertheim gehad in het AMC. Dit was op 2 oktober, zit nu dus herstellende thuis en lees met tranen in mijn ogen het nieuws dat bij jou op je bordje ligt.

    Zelf was ik hier op het prikbord ook veel te vinden, ook bij de stichting Olijf kon ik heerlijk mijn ei kwijt…..

    Ik wens je veel succes, sterkte en kracht….. Ik hoop dat je met je verdriet, angst, boosheid en onzekerheid terecht kan bij iemand!!!!!

    Liefs Sharon

  • Brigitta

    Hoi Sanne,

    Ik heb vanmiddag de uitslag van mijn 5 jaarlijkse uitstrijkje gehad,en heb pap 2 en het hpv virus.

    De schrik zit er dus goed in, het betekend misschien niets maar als jouw klachten zo bekijk komt dat me erg bekend voor.

    Morgen hoor ik wanneer ik bij de gyneacoloog terecht kan.

    Ik ben gelijk het internet opgegaan voor informatie en lees dat de kans dat ik het heb erg klein moet zijn.

    Mocht het wel zo zijn dan zijn we er op tijd bij hoop ik.

    Ik wens jouw veel sterkte met alles wat je nog moet ondergaan.

    Groetjes Brigitta

  • Sanne

    Heb een tijdje niet geschreven, mede omdat ik in het in mijn genen heb zitten (borderline) om erg snel erg depri te worden. Ik heb er dus even wat afstand van genomen en ben gelukkig erg positief gebleven.

    Ze hebben inmiddels een conisatie gedaan nadat ze in het Daniel den Hoed het weefsel nogmaals bekeken hadden. Daarvan ben ik nu nog thuis van werk. Heb na de operatie een catheter gekregen en daar heb ik erg veel last van gehad, constant het gevoel alsof je een enorme blaasontsteking hebt.

    Gelukkig is dat nu gezakt en is het vloeien aan het afnemen.

    12 januari moet ik terugkomen om te kijken of de conisatie voldoende was.