Uitslag 1e uitsrijkje, PAP 4

  • Ria

    Hoi

    wat betreft het genezingsproces na een conisatie.

    Ik had dus PAP4 ,heel snel ook geopereerd,na anderhalve week uitslag,dat alles weg gehaald is,wondranden schoon en volgens de gyn ontsnapt aan heel veel ellende,want de cellen waren niet goed CIN3

    over het genezingsproces:ik heb een ruggeprik gehad met een roesje,omdat ik bang was.Maandagmiddag was dat.heb daarna flink gevloeid ,maar dat werd snel minder.Volgens de gyn moest ik het een paar dagen rustig aan doen,dat heb ik dus gedaan en ben zaterdag weer aan het werk gegaan.Ik heb zwaar werk maar dat ging best goed.Het vloeien was na 3 weken over.

    Mijn operatie was 15 juni en kan wel zeggen dat ik nu helemaal de oude ben ,lichamelijk gezien dan……………geestelijk is het een ander zaak

    groetjes Ria

  • Sharon

    Hoi Ria,

    Bedankt voor je reactie….

    Wat fijn dat ze tijdens de conisatie alles direct weg hebben gepakt. En maar anderhalve week wachten op de uitslag, wat een luxe!!!

    Ik ben 9 juli geholpen, zelf heb ik gekozen voor algehele narcose. Ik heb het niet zo op een ruggeprik (en ja ik weet waar ik het over heb, heb 2x een keizersnede gehad)…..

    De napijn vond ik echt alles meevallen. De krampen na het plaatsen van een Mirena waren erger. Ze hebben trouwens tijdens de conisatie mijn Mirena verwijderd en op het eind van de ingreep direct een nieuwe geplaats. Heb wel aspirines “moeten” slikken maar dat was meer vanwege de hoofdpijn en spierspanningen in mijn rug en schouders door de stress ;- )…..

    En het vloeien??? Tja wat zal ik daarover zeggen…. De donderdag, dag van de ingreep, heb ik tijdens het plassen wel helder bloed verloren. Maar daarna was/is meer een beetje rozige afscheiding.

    Al met al is de ingreep zelf me 200% meegevallen! Helaas moet ik nog tot 31 juli wachten op de uitslag van het onderzoek…. tot die tijd zal ik er op het werk niet helemaal bij zijn ben ik bang!!!

    X Sharon

  • Sharon

    Daar ben ik nog eens…… een vraagje over het vloeien!!!!

    Vlak na de ingreep heb ik amper iets gezien van bloed, was een beetje rozedoorzichtige afscheiding…. Nu echter, zo'n 10 dagen na de ingreep, heb ik echt bloedverlies. Niet veel, kan het af met inlegkruisjes maar toch….. Het wordt dus meer het vloeien…. Moet ik me zorgen maken?

  • Adrienne

    Hoi Sharon,

    Nee hoor ik had hier boven ook iets over geschreven, had ik ook na een week kan zijn dat het korstje er af is een beetje gaat bloeden, bij mij duurde het een week en het was weer dicht…had ik ook een inlegkruisje was genoeg, even rustig aan en niet te veel doen dus kan zijn dat het daarom beetje open is gegaan.

  • Sharon

    Hoi Adrienne (en natuurlijk de rest),

    Inderdaad, ik zie het staan….. heel erg suf!!! Wel bedankt voor je reactie.

    Ondertussen is het vloeien nagenoeg gestopt en zit ik “met smart” de wachten op de 31e.

    Ik moet zeggen dat het me erg zwaar valt. Had niet verwacht dat het wachten me mentaal zo aan zou grijpen. De laatste dagen wordt ik somberder en somberder. Met het toppunt de 22e, mijn 30e verjaardag…… Ik ben zo verschrikkelijk moe van alles wat er door me heen gaat…. herkennen jullie dit? Vast wel….

    Over het algemeen ben ik vrij positief, komt wellicht ook omdat er geen kinderwens meer te vervullen is, dat maakt een “slechte” uitslag eventueel wellicht minder “zuur”… Mocht mijn laatste zin iemand kwetsen wil hiervoor alvast mijn excuus aanbieden, dit is uiteraard niet mijn bedoeling.

  • Kat

    Hoi Sharon,

    Bij mij eveneens na standaard uitstrijkje ( ben inmiddels 35 ) pap 4 geconstateerd, zodoende naar ziekenhuis doorverwezen, na colposcopie werd ik als cin 3 bestempeld, en ben 14 aug een dagje in het ziekenhuis geweest voor een conisatie.

    Volgens gyneacoloog op de uitslaapkamer was “alles goed verlopen” pak van m'n hart natuurlijk. Vervolgens informeerde ik naar het welzijn van mijn (door dezelfde arts ingebracht) Mirena spiraal, waarop hij mij beetje onthutst mee deelde dat hij die niet had zien zitten ( in elk geval geen draadjes) Dus moet 4 september terug voor uitslag? en een echo om mijn mirenaatje te lokaliseren. Ik vraag me inmiddels voortdurend af waar t ding gebleven kan zijn…:S

    Dit alles heeft zich bij elkaar in een tijdsbestek van 1 maand voltrokken, ben er nog steeds ondersteboven van. Vind het ook moeilijk om in te schatten in welke mate mijn situatie ingeschaald moet worden qua “ernstigheid”, ik ga er maar van uit dat alles na dit geconiseer e.d. weer goed is, zoals meeste mensen in m'n omgeving beweren, en wens jou hetzelfde toe!

  • Sharon

    Hoi Kat,

    Ik zou het ook een beetje vreemd vinden als ze mijn Mirena niet hadden gezien. Hebben ze bij jou in het voorafgaande gesprek niet gevraagd naar medicijnen eo anticonceptie? Bij mij wel namelijk. Zowel de gyn. als de anesthesist (ik wilde een algehele narcose).

    Mijn verdere verhaal staat onder “uitslag conisatie, toch baarmoederhalskanker”, iets in die trant. Ik wil je uiteraard helemaal niet bang maken, bij jou kan het natuurlijk wel gewoon okee zijn.

    Bij mij was de uitslag dus helaas niet goed, hoewel “ze” dachten dat het allemaal wel mee zou vallen. Helemaal in het puntje van het kegeltje hebben ze toch een stukje tumor gevonden (4 mm breed en 2,5 mm diep), snijranden waren niet schoon DUS ik moet wederom een conisatie ondergaan (wel een vrij diepe deze keer) en dan gaan ze de beide stukjes tumor bij elkaar optellen en wordt er een plan van aanpak besproken.

    Als je meer wilt weten, zou je dan bij dat topic verder willen lezen. Anders moet ik het verhaal 2x droppen…..

    Zelf was ik heel erg bang toen ik de pap4 kreeg en deze site was de eerste waar ik me direct “thuis voelde”. Ik hoop dat jij dat ook zal hebben en dat alles bij jou met een sisser afloopt.

    Liefs en succes Sharon

  • Kat

    Hoi sharon,

    Thanks voor je reactie. K vind t echt supermoedig hoe je met alles wat zo opeens op je afkomt omspringt, En wens je dan ook alle goeds toe, dat vooropgesteld.

    Ja natuurlijk heb ik tijdens m'n zgn “colposcopie” mijn Mirena vermeld, nu ik er op terug kijk kan ik me eigenlijk niet direct meer de reactie van de desbetreffende gyn. herinneren, en heb daar toen in die stoel, op dat moment uiteraard zeer onconfortabele moment/positie ook niet bij stil gestaan… (K ging er nl van uit dat objecten als spiralen toch niet onopgemerkt kunnen blijven? ) Tzal wel goed zitten, heb ik op dat moment aangenomen,..vermoed ik

    Anyway, 2 weken later, overgedragen aan een andere gyn. (vanwege vakantie van de oorspronkelijk behandelende gyn) ben ik eveneens onder algehele narcose lekker gaan slapen, wel zo prettig als je je niet bewust bent van dat gerommel daaronder (ook niet altijd waar;) natuurlijk, maar nu even wel)

    Op de uitslaap kreeg ik te horen dat de conisatie ( gepland stond lisexcisie) goed gegaan was! Ik toch weer navraag naar Mirena gedaan, en kreeg een verbaasde blik als reactie. Met daar op volgend “Dan maar gelijk een echootje doen bij vervolg afspraak over 2 weken ”

    En 3 uur later was ik weer thuis, net zo vol vragen en met zelfs meer onzekerheid als ooit tevoren. Braaf pijnstillers geslikt, 3dagen, pijn was prima te onderdrukken, verder geen klachten.

    Inmiddels een wwek verder ben ik elke dag wat meer, gaan vloeien, eerst bruinig, met gaas/verband troep, je kent t , maar nu gewoon rood en steeds meer.

    Ik vind t maar raar aangezien ik dankzij die Mirena ook al inmiddels 10 jaar haast geen bloedverlies tijdens menstruatieperiode meer heb , dus zal me er daardoor waarschijnlijk te ongerust over maken?

  • carola

    Hoi ik herken heel veel in dit verhaal bij mij ging het net zo ,

    Ik was 34 n voor de 2de keer een uitsrijkje gemaakt ik had nergens last van totdat ik belde voor de uitslag de dokter had mij niet te pakken gekregen dus een kaaartje gestuurd dat ik smiddags op spreekuur moest komen . dit was 14 augustus2007

    Ik had pap 5 (ik wist er nog helemaal niks van)

    toen gelijk een afspraaak met de gyn gemaakt voor 15 augustus die heeft een stukje stukje weefsel weggehaald en ik kon de 23ste terug voor de uitslag.

    het beste was alles weghalen hij kon het gelijk de volgende dag doen 24 augustus ik was opgelucht dat het zo snel kon.

    Zo denk je gezond te zijn en dan binnen 10 dagen lig je ziek in het ziekenhuis .

    Nu 2jaar later gaat het nog steeds goed met me (gelukkig) .

    dus ik hoop dat je wat aan mn verhaal hebt.

    groetjes Carola

  • janny

    janny

    IK heb bericht gekregen dat ik pap 4 heb ik ga maandag na het ziekenhuis voor meer onderzoek.

    Ik weet niet wat ik er van moet denken ik laat het over me heen komen.

    ik hoop op goede afloop.

    groetjes janny