Normaal ???

• Carin

Ik heb gistermiddag de conisatie gehad onder algehele narcose.

Bij het bijkomen had ik geen pijn en ik vloeide ook niet.

De arts is later aan het bed geweest voor ik naar huis mocht en vertelde over het kegeltje wat ze weggehaald hebben. Ook dat ze de randen dichtgebrand hadden en dat ze ook iets van een spuit gezet had zodat de bloedadertjes dicht bleven en ik niet te erg zou gaan vloeien. Ze keek me nog na en knikte goedkeurend toen ik geen vloeing had.

Nu mocht ik daarna naar huis en nu zijn we een dag verder en wat blijkt … ik heb geen centje pijn, merk niet dat ze ook maar iets gedaan hebben en ik vloei geen druppel.

Is dit normaal ????

Ik denk toch dat ik morgen nog maar eens bel naar het ziekenhuis om het na te vragen. In elk geval krijg ik over 2 weken de uitslag te horen.

• carla

lekker toch?de wetenschap komt al verder…..wees er blij om!

• sandra

Hoi Carin,

Fijn dat je je zo goed voelt.

Ik heb dan geen consinatie gehad maar een lis en had daarna ook nergens last van, ook niet van bloedingen. Die kwamen pas na een week. Wat niet is kan nog komen, maar ik denk dat ze je gewoon goed behandeld hebben. Lekker rustig aan doen zou ik zeggen, je buikspieren niet teveel gebruiken zodat de genezing sneller gaat.

Groetjes Sandra

• Carin

Gelukkig maar … dan hoef ik me niet ongerust te maken.

• Poek

Klinkt helemaal geweldig. Ze gebruiken nu natuurlijk ook nieuwe technieken. Het is dan in ieder geval een goede arts die je geopereerd heeft.

Ik zou zeggen, houden zo.

• Adrienne

Is allemaal goed toch! Ik heb voor de tweede keer ook geen bloedingen of pijn, fijn!

• Mila

Hoi Adrienne,

Las je berichtje over de lis. Ik hoop ook voor je dat alles weggehaald is en dat je nooit weer een dergelijke behandeling hoeft mee te maken!

Maar een lis is toch iets anders dan een conisatie. Ik denk dat een conisatie net een iets heftigere behandeling is dan een lis (als ik het mis heb, hoor ik het graag hoor). Carin heeft volledige narcose gehad (dagopname) en er is een gedeelte weggesneden bij haar. Ik heb ook een conisatie gehad (dagopname met een ruggenprik). Ik had ook niet bijzonder veel pijn of zo, maar wel bloedingen na een week (of twee).

Ik ben benieuwd hoe het nu met Carin gaat. Heb je nog steeds nergens last van?

Liefs,

Mila

• Carin

Mila ik heb nog steeds nergens last van. Geen ;pijn en geen vloeiing.

Inderdaad wordt bij een conisatie een kegelvormig weefsel weggesneden onder algehle narcose of met een ruggenprik.

Kwamen bij jou de bloedingen pas na 2 weken of hebben ze 2 weken geduurd?

• Mila

Hoi Carin,

Bij mij kwamen de bloedingen pas na een week (of twee). (Kijk maar eens bij andere postings van mij).

Voor de rest is de conisatie mij ook meegevallen hoor. Het is wel belangrijk dat je rustig aan doet en niet te zwaar tilt (of stofzuigt, dweilt, dat soort dingen).

Oh ja, waar ik ook last van had als ik moe was, was buikpijn (de wond), maar dat zag ik als inwendige alarmbelletjes.

Ik heb twee weken niet gewerkt en daarna enkele weken halve dagen. Ik was heel erg moe, maar dat kwam waarschijnlijk door de ruggenprik. Het blijft toch narcose.

Ik heb eergister mijn eerste uitstrijkje na de conisatie gehad en de gyn zag dat de wond volledig genezen was. Dus dat vond ik wel heel fijn. Nu de uitslag afwachten, maar ik heb met mijn gyn afgesproken dat het PAP1 wordt ;-).

Ik vind het echt heel fijn voor je dat je nergens last van hebt! Als je nog iets wilt weten, lees ik het wel.

Liefs,

Mila

• Natus

hoihoi,

Nou superdat het zo goed uitpakt,maar wat de mensjes hierboven ook zeggen,wel ff een paar weken denken aan je rust hoor.

Ik had een conisatie,nou,dat was direkt bloeden en bleef een paar weken bloeden,maar niet veel pijn ofzo er na,alleen moe,maar kan natuurlijk ook komen dat het je geestelijk allemaal zo bezig houd.

Ik voel me nu toppie…SMILE!