Hoi Natus,
Bang zijn voor de narcose hoeft echt niet. Je wordt helemaal gescreend van tevoren en tijdens de operatie word je echt hartstikke goed in de gaten gehouden. Ik heb gekozen voor een ruggeprik, omdat algehele narcose een grotere belasting voor je lichaam is. Als je kiest voor een ruggeprik, kan je om een roesje vragen, zodat je licht slaap en niets meekrijgt van de operatie (ik heb overigens geen roesje gehad).
Vanaf het moment van de uitslag van het uitstrijkje tot het moment van de behandeling is het gewoon een en al onzekerheid. Ik ben er af en toe ontzettend emotioneel van geweest (huh? is dat goed Nederlands?). Gelukkig heb ik nu het ergste achter de rug. Vanmorgen ben ik bij de gyn geweest. De snijranden zijn schoon, dus hij heeft alles weg kunnen halen. Ik ben zo ontzettend blij!!!! Ik bloed nog steeds, daar doet hij verder niets aan. De wond geneest goed en ik mag zelfs het sporten weer van hem oppakken (maar alleen als ik niet moe ben, want dan krijg ik buikpijn). En ik moet vaker gas terugnemen van hem.
Jouw buikpijn herken ik niet, want dat had ik niet, toen er PAP 3b bij mij werd geconstateerd. Wel had ik twee weken lang last van tussentijdse bloedingen. Die bloedingen, vertelde mijn gyn mij, waren een toevalstreffer. Die hoef je namelijk niet te hebben. Achteraf beb ik zo blij dat mijn lichaam heeft aangegeven dat er iets niet in orde was. Ik was af en toe boos op mijn lichaam, omdat ik dacht dat het mij in de steek had gelaten. Maar dat heeft het niet gedaan. Het gaf mij juist signalen. Als ik die signalen niet had gekregen, was ik zo doorgelopen en wie weet wat er dan wel niet allemaal had kunnen zijn? Chemotherapie? Bestraling? Getver, ik moet er niet aan denken!
Afijn, voor nu is het goed en ik hoop voor jou en voor iedereen hier dat het allemaal goed uitpakt. En idd, ik had, als de snijranden niet schoon waren geweest, mijn baarmoeder ook laten verwijderen. Een kinderwens heb ik niet, dus waarom nog langer die onzekerheid?
Meid, ik wens jou heel veel sterkte! En alle andere meiden natuurlijk ook!
Lfs,
Mila