Pap 3a en conisatie

  • Joanne

    Hallo,

    Ik heb afgelopen vrijdag 9 januari een conisatie gehad en een curitage. Dacht eerst dat het wel meeviel met de pijn maar de zaterdag en zondag heb ik heel veel pijn. Moet woensdag met mijn leidinggevende bellen . Die denkt dat ik zaterdag alweer aan het werk kan. Ze had nl gegoogeld en gelezen dat t maar een kleine ingreep was van een kwartier en weinig complicatie's daarna. Ik heb er maar niet op gereageerd.Het vloeien valt op zich mee, maar de pijn is niet fijn.Daarbij heb ik ook nog eens met een verminderde weerstand te maken . Ik heb chronische lymfatische leucemie. Dus denk dat ik toch maar naar mijn eigen lichaam met luisteren en me niet gek moet laten maken door mijn leidinggevende dat ik makkelijk kan komen werken . ik werk met ouderen dus tillen mag ik zo wie zo niet. Ik laat wel weten hoe of wat.

    Groetjes

  • Geralde

    Hoi,Ik heb na de uitslag pap3b een colposcopie gehad en daar bleek dat het zo diep lag dat het niet te beoordelen was hoeveel erwas. Ze hebben wel wat weggehaald en dat blijkt nu CIN III te zijn. Nu krijg ik een conisatie.

    Aangezien ik meerdere paarden heb en dus moet rijden heb ik gelijk gevraagd hoe lang dit niet kon. Volgens mijn gynacoloog kan ik na 5 dagen weer rijden!!

    Nu valt mij op dat er zo'n verschil zit tussen de ene en de andere gynacoloog.

    Ik heb al gehoord dat er zelfs na een colposcopie al gezegd wordt dat je 3 weken niet mag sporten!

    Wie heeft er ervaring met sporten na een conisatie op redelijk hoog niveau. (dus intensief)?

    En wie heeft er ook dat het zo diep zat dat het niet te zien was? Want ik vraag me nu ook af wat er gebeurd met de operatie als blijkt dat het dieper zit.

    Groetjes Geralde

  • Conny

    Een colposcopie is neem ik aan het onderzoek waar ze een hapje weefsel wegnemen?

    Ik had ooit een pap3 en sin2 meen ik me te herinneren.

    Het is alweer 6 jaar geleden dat ik eraan werd geholpen.

    Ik heb een conisatie en een jaar later een lisconisatie gehad omdat het zo diep zat, en het nog niet helemaal weg bleek te zijn.

    Van beide ingrepen heb ik weinig last gehad.

    Beetje het gevoel van een flinke menstruatie, dat weke zeurende gevoel in je onderbuik.

    De laatste ingreep was groter dan de eerste en ik was binnen een week alweer aan het dansen op een concert.

    Ik ging er een dagje wat meer van vloeien maar ook niet noemens waardig, verder kan ik ervan zeggen dat mijn ervaring is dat je je er eigenlijk alleen maar beter van gaat voelen, de ziekte kiemen zijn dan weg uit je lijf en je krijgt weer meer energie.

    Je lichaam hoeft zijn best niet meer te doen iets te genezen wat ie zelf niet kan,

    En de naonderzoeken daar werden de uitstrijkjes soms niet diep genoeg weggenomen, maar dan moet je gewoon nog een keer.

    Met een weekje even een pasje terug ben je al een heel eind hoor!

    Enne beter een weekje een beetje kalm aan dan dat het doorzet, dan ben je verder van huis.

    Succes en heel veel sterkte!

    Liefs Conny

  • corina

    Ben 18 juni naar ziekenhuis geweest voor een conisatie,nadat er pap 3 b was uitgekomen.Operatie is me meegavllen,alleen heb ik nog steeds veel rugpijn en een zeurende buikpijn.Bij controle was toch alles goed.Ze hebben gelukkig alles weggehaald!Ben er nog steeds wel erg mee bezig.Moet het toch een beetje loslaten.Over een half jaar weer voor een uitstrijkje.Vindt ik best wel lang duren!

  • devi

    hallo,allemaal,

    ik heb op 26 aug een conisatie ondergaan.

    volledige narcose, waar ik erg opgelucht om was.Dat viel erg mee.

    wat erg tegenviel is nu nog steeds bloed- en wondvocht verlies.

    op het moment ben ik ongesteld,kan er dus nu even niks van zeggen…

    ik ben 2 weken geleden terug naar mijn huisarts gegaan en ze schrok van de wond.

    ze heeft gelijk de gyn gebeld en die vertelde dat het wel tot 8 weken kon duren voor de wond geheeld was.

    zijn er vrouwen die dit ook ervaren hebben?

    ik zie er zo verschrikkelijk tegen op , eventueel weer die enge stoel in, weer spuiten krijgen en dan dat dichtbranden……bbbbrrrrr.( heb ik laatst in dec gehad )

    ik hoop op reacties…..

    groeten van devi

  • linda

    hoi allemaal…

    aller eerste heel veel sterkte allemaal…

    ik ben linda 35 jaar en bij mij is ook ondekt dat ik in pad 3a zit,, mn wereld storte in ik durfde niks meer tevragen maar ben in een korte tijd opeens naar pad 4 gegaan.. de 24 november wordt ik geopereerd en ik moet zeggen ik knijp hem egt.. ik ben nooit geopereerd of er is een zware ingreep bij mij verricht behave dan 3 bevallingen ;) maar goed ik ben ontzetend bang.. heel veel sterkte allemaal

  • esther

    Dag Brenda,

    Ik heb afgelopen dinsdag een conisatie gehad. Het is me alles meegevallen.

    Wel had ik na de operatie wat buikpijn en ik doe het nog steeds heel rustig aan.

    Ik heb hiervoor een colposcopie gehad en ze hebben onder plaatselijke verdoving

    al wat weggeschaafd. Was trouwens ook goed te doen. Ik kreeg 5 prikjes maar voelde

    er weinig van en het is keurig gebeurd maar helaas was een conisatie toch nodig.

    Ik heb het prima doorstaan. Niets om bang voor te zijn en jezelf gewoon in acht nemen.

    Dus ik ben nu ook echt aan het rusten en ik loop niet te veel. Er staat ongeveer een weekje rustig aan doen voor.

    En het bloeden valt me ook heel erg mee. Je krijgt een tampon in tijdens de operatie en die lost deels op

    en deels plas je het uit.

    Ik hoop wel dat ik nu 19 juli een goeie uitslag krijg dat het weg is. Dat afwachten van die uitslagen

    vind ik eigenlijk nog het vervelendst.

    Ik hoop dat ik je met mijn verhaal een beetje gerust heb kunnen stellen.

    Kop op!!!

    Lieve groet, Esther

  • Charlotte

    Dag Esther,

    ik heb vandaag een lis-excisie gehad na een pap3a uitslag, net op de dag dat jij je uitslag krijgt. Ook hiervan wordt weer weefsel onderzocht omdat uit mijn uitstrijkje bleek dat de afwijkende cellen ook verder aan de binnenkant van de baarmoederhals zaten. Uit een eerder afgenomen biopt werd dit niet duidelijk. Er bestaat dus kans dat ik alsnog binnenkort een conisatie moet ondergaan. Hoe lang heb jij in het ziekenhuis moeten blijven hierna? En wat is jou verteld over de gevolgen als je kinderen wilt krijgen?

    Hoop dat jij me een beetje verder kunt helpen! Succes met de uitslag!

    groetjes Charlotte