Dag,

Morgen heb ik een colposcopie, vanwege een positieve hpv-test, een tussentijdse bloeding en pap2.

Dit is een beetje mijn verhaal: Ik ben net 25 geworden en ook precies 2 jaar seksueel actief.

Mijn eerste vriend was geen maagd meer (ik val op oudere mannen. In november 2015 een tussentijdse bloeding gehad (heb het opgeschreven, datum enzo), toen had ik misschien 2 keer seks gehad. Niks om me zorgen over te maken allemaal volgens de huisarts. Verder nagenoeg altijd keurig regelmatig ongesteld, geen extreme bloedingen, soms de eerste dag wat buikpijn.

In september 2016 een koperspiraal laten zetten, dus ook gelijk chlamidya-test gedaan, die was negatief. Na maandenlang hevige pijnen, flauwval-perikelen, constante bloedingen van het koperspiraal, het ding laten verwijderen. De tussentijdse bloedingen stopten direct. Dat was mei 2017. 

Mijn relatie is in mei gestrand en sinds september heb ik een leuke scharrel. Begin november wederom een tussentijdse bloeding. Geen bloedingen na de seks, hoewel het er soms stevig aan toe gaat, zeg maar. Maar ik wilde perse nu een uitstrijkje. Mijn huisarts zeurde maar door over die chlamidyatest, maar ik had al zo'n gevoelletje: Dat is het niet. Noem het vrouwelijke intuïtie. 

De uitslag is dus ook niet goed. Een agressieve HPV variant en pap2. Volgens mijn huisarts nog steeds niet zorgwekkend, maar gezien mijn voorgeschiedenis van bloedingen, spiraal ellende EN de HPV-16 toch nog vandaag al doorverwenzen naar de gyn. Ik ben nét goed en wel twee jaar seksueel actief, en heb met maar 2 mannen geslapen. Nu al baarmoederhalskanker (of een voorstadium ervan)? Heb ik dit, vraag ik me dan af. Aannemelijk is dat ik het virus precies twee jaar geleden heb opgelopen met mijn eerste partner, hoe lang heeft HPV nodig om bmk te worden?

Groet, 

Marelle