Hoi dames,
Na lange tijd kom ik hier weer eens langs. Twee jaar geleden is er bij mij BMHK geconstateerd een paar maanden later is mijn baarmoeder met omliggend weefsel en lymfeklieren weggehaald. Alle controles zijn altijd goed gegaan en ik had dan ook besloten om richting mijn eigen streekziekenhuis te gaan voor de volgende controle, dr. Fons had hier geen problemen mee.
Afgelopen maand was het zover, ik heb erg last van mijn buik. Soms vage pijn, soms echt steken, soms zijn het net weeen doortrekkend naar mijn rug. Ik had dit aangegeven en mijn arts hier dacht dat het kon komen doordat mijn eierstok aan mijn vaginatop vast was gaan zitten. Hij wilde wel opereren maar wilde ook dat dr. Fons hier eerst haar hoofd over brak.
Vandaag dus heen. Eierstok zit niet vast maar het zou kunnen dat mijn pijn komt door endometriose, dan “mag” ik dus aan de pil om de klachten te laten verwijderen.
Maar verder wilde ze “om uit te sluiten dat het de kanker is” dat ik bloed af liet nemen en ik word binnenkort opgeroepen voor een MRI-scan.
Daar komt bij dat ze ook erg doorvroeg over het, in de tussentijd opgetreden, lymfoedeem in mijn linkerbeen. De meeste buikpijn zit ook linksonder en op de vaginatop… Ik heb ooit eens gelezen dat lymfoedeem kon wijzen op de terugkeer van kanker!!!!! Dit heb ik destijds naast me neer gelegd maar het blijft vandaag maar door mijn hoofd spoken…
Ik weet dat het waarschijnlijk helemaal goed is en dat de controles voor het “uitsluiten” van de “terugkomst” van kanker zijn, maar toch had ik even de behoefte om het bij lotgenoten van me af te schrijven…..
Verder is het gewoon een K-dag. Mijn zusje heeft vandaag te horen gekregen dat haar PAP gestegen was van 3A naar 3B…. Pfffff!!!! Arm kind…..
Bedankt voor het lezen dames, reacties zijn altijd welkom……. XXX Sharon