steeds weer pap3

• marion

Hallo allemaal,

Na heel vaak jullie verhalen te hebben gelezen heb ik besloten om ook mijn

“situatie” te delen.

4 jaar geleden ben ik naar de huisarts gestapt omdat ik tussentijdse bloedingen, contactbloedingen en gekleude afscheiding had.

Ik dacht; zal wel metde pil te maken hebben. Huisarts schrok van d klachten en heeft een uitstrijkje gemaakt.

2 keer een pap2 en voor de zekerheid doorgestuurd naar de gyneacoloog. Niks aan de hand na een jaar controle uitstrijkje.

Die was vervolgens pap3. Allerlei onderzoekjes gehad maar ze kon niks vinden. maar wel steeds pap3.

Na bijna 2 jaar onderzoek en nog steeds die vervelende klachten ben ik voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gegaan.

Toen bleek dat ik al die tijd in dat vorig ziekenhuis nooit op baarmoederhalskanker was onderzocht maar op geslachtsziektes.

Colposcopie gehad en meteen een lisexcisie want in de baarmoederhals zaten toch heel wat afwijkend weefsel.

Het bleek een cin3 maar alles was weg dus met een half jaar weer controle.

Ik bleef de klachten houden ook wel gebeld na 4 maanden, maar dat had niks te betekenen. na de controle uitstrijk weer pap3 lis of conisatie gehad, maar ze konden niet alles weg halen want na al dat gesnij zouden ze teveel weg halen en dat heeft gevolgen voor evt zwangerschappen. er bestaat de kans dat mijn lichaam dat zelf opruimt. Uitslag weer cin3 en bepaalde plekjes cin2.

Dit was in augustus en tussendoor toch weer contactbloedingen en bloederige afscheiding gehad.

Een paar dagen geleden kwamen er een paar stukken zwart/bruine vellen uit mijn vagina. Schrok me dood. meteen maar gebeld en de volgende dag moest ik komen. Waarschijnlijk oud bloed zegt de gyn maar wel weer een (vervroegd) uitstrijkje en een kweekje genomen.

Uitslag over anderhalve week.

Nou ik geloof dat ik nu wel langzaamaan een beetje gek word van al dat gewacht en onzekerheid!!

Lucht toch wel op om dit van me af te schrijven en ik hoop op enige reacties…….

Sterkte iedereen.

Liefs marion

• Adrienne

Marion! wat vervelend man, laat je maar goed nakijken, rook je overigens?

• marion

Bedankt adrienne!!!

Ja ik rook wel. Ik ben er laatst een poosje vanaf geweest maar door alle stress toch weer gaan roken(zwak excuus…)

Ik ga toch weer proberen om te stoppen. Zou het helpen denk je?

Ben overigens nog maar 28 jaar en ik loop er al een paar jaar mee al met al.

Ik begrijp dat jij in net zo'n situatie zat?

En nu weer Pap 1? Hartstikke goed man! Fijn.

Ik krijg de 17e de uitslag van de kweek en uitstrijkje.

Hopen op goed nieuws!

Bedankt voor je reactie! Doet me goed om er met een “lot”genoot over te praten.

• Adrienne

En Marion wat was de uitslag?

Ja roken blijft je weerstand verminderen en die heb je nodig om dat virus uit je systeem te krijgen en blijf gezond eten enzo, bij mij is het lampje gaan branden ;-).

• marion

De uitslag was nu pap2.

Is toch al een stuk beter dus we gaan eerst niks doen. Over een half jaar weer controle dus

hopen dat het dan eindelijk een pap1 is. Ik ben toch wel blij met de uitslag en het feit dat er nu niets

hoeft te gebeuren. Hoewel alle behandelingen best mee vielen zag ik er nu wel heel erg tegen op.

En hoe is het met jou?

• Adrienne

Niet slecht dus. Ik begon 4 jaar geleden met het circus toen werd ik 35…ik heb al 3 x pap 1 gehad dus bij mij is alles goed gekomen, 2 lissen gehad maar ben er vanaf. Blijft spannend hè hield mij enorm bezig, ben er al met al 2 jaar mee zoet geweest toen. Eerst pap 2 toen half jaar wachten toen Pap 3a toen een lis, niet gelukt, 3 maanden later weer lis, toen uitslag goed, 3 maanden daarna eindelijk Pap 1. Hoop het niet nog een keer mee te maken eigenlijk.