Hallo allemaal,
Na heel vaak jullie verhalen te hebben gelezen heb ik besloten om ook mijn
“situatie” te delen.
4 jaar geleden ben ik naar de huisarts gestapt omdat ik tussentijdse bloedingen, contactbloedingen en gekleude afscheiding had.
Ik dacht; zal wel metde pil te maken hebben. Huisarts schrok van d klachten en heeft een uitstrijkje gemaakt.
2 keer een pap2 en voor de zekerheid doorgestuurd naar de gyneacoloog. Niks aan de hand na een jaar controle uitstrijkje.
Die was vervolgens pap3. Allerlei onderzoekjes gehad maar ze kon niks vinden. maar wel steeds pap3.
Na bijna 2 jaar onderzoek en nog steeds die vervelende klachten ben ik voor een second opinion naar een ander ziekenhuis gegaan.
Toen bleek dat ik al die tijd in dat vorig ziekenhuis nooit op baarmoederhalskanker was onderzocht maar op geslachtsziektes.
Colposcopie gehad en meteen een lisexcisie want in de baarmoederhals zaten toch heel wat afwijkend weefsel.
Het bleek een cin3 maar alles was weg dus met een half jaar weer controle.
Ik bleef de klachten houden ook wel gebeld na 4 maanden, maar dat had niks te betekenen. na de controle uitstrijk weer pap3 lis of conisatie gehad, maar ze konden niet alles weg halen want na al dat gesnij zouden ze teveel weg halen en dat heeft gevolgen voor evt zwangerschappen. er bestaat de kans dat mijn lichaam dat zelf opruimt. Uitslag weer cin3 en bepaalde plekjes cin2.
Dit was in augustus en tussendoor toch weer contactbloedingen en bloederige afscheiding gehad.
Een paar dagen geleden kwamen er een paar stukken zwart/bruine vellen uit mijn vagina. Schrok me dood. meteen maar gebeld en de volgende dag moest ik komen. Waarschijnlijk oud bloed zegt de gyn maar wel weer een (vervroegd) uitstrijkje en een kweekje genomen.
Uitslag over anderhalve week.
Nou ik geloof dat ik nu wel langzaamaan een beetje gek word van al dat gewacht en onzekerheid!!
Lucht toch wel op om dit van me af te schrijven en ik hoop op enige reacties…….
Sterkte iedereen.
Liefs marion