In mei van dit jaar,kreeg ik van de huisarts een telefoontje dat ze voor de volgende dag een afspraak voor mij hadden gemaakt,ivm een uitstrijkje.Ik snapte er niks van en ik zei dat ik hellemaal geen uitstrijkje had laten maken.De laatste keer dat ik een uitstrijkje had laten maken was vorig jaar juni geweest.Ja nou daar gaat het ook over zei zijn assistente,en verder mocht ze niks zeggen.Lang verhaal kort te houden,de huisarts was vergeten mij de uitslag door te geven,maar ik kreeg dus te horen dat ik pap 3b heb.Hij heeft een afspraak gemaakt bij de gynecoloog en ook die heeft weer een uitstrijkje laten maken.Alsnog pap 3b.
Er werd door hem besloten dat de beste oplossing was om mijn baarmoeermond te verwijderen.Dit is in juni gebeurd,onder algehele narcose.Na 3 maanden moest er weer een nieuw uitstrijkje gemaakt worden.Door een verhuizing naar een andere plaats heb ik me na 4 maanden daar gemeld bij de gynecoloog.Deze heeft ook een uitstrijkje gemaakt,en na 2 weken moest ik terug komen voor de uitslag,maar het zag er allemaal goed uit.
Hoe groot was mijn schrik toen ik te horen kreeg dat de uitslag weer niet goed was.Alsnog pap 3b.
Ik heb geen keus meer,mijn baarmoeder moet eruit.
Nu ben ik 46,en heb 3 prachtige kinderen,maar de schrik was enorm.
Ik vindt dat de gynecologen altijd zeggen,ziet er goed uit,het valt wel mee,niet het ergste denken.
Hoe is het mogelijk dat na het verwijderen van mijn baarmoedermond alsnog de uitslag niet goed is?
Ik heb nog nooit gelezen op internet,en kan het ook nergens vinden,dat de baarmoedermond eerst verwijderd wordt.
Ik heb 4 zusters met borstkanker en waarvan ook nog eens 2 met baarmoederhals kanker.
Is het vreemd dat ik me zorgen maak?
Ik heb voor eind november weer een afspraak bij de gynecoloog gemaakt,want ik zit met veel vragen.
Ik kreeg op de afspraken buro te horen dat het dit jaar niks meer wordt die operatie,want ze zit vol!!Wordt volgend jaar,maar ze weten nog niet wanneer.
En ik maar in onzekerheid zitten.
Ben benieuwd wat de gyn. zegt als ik volgende week daar kom.
Zijn er meer vrouwen die dit hebben meegemaakt en waarvan de baarmoedermond ook eerst verwijderd is,en alsnog de uitslag niet goed was?