Seks na wertheim operatie

  • Sanne

    In februari 2010 heb ik vanwege baarmoederhalskanker een wertheim ondergaan. In maart nog een 2de operatie omdat er een massa vocht/bloed achter de vaginatop bleef, waardoor ik constant koorts had en ziek was. Hierna is alles goed gegaan.

    Maar goed, dan nu de seks. Ik begrijp dat het geheel wat korter is enzo (al merk ik met vinger bv geen verschil) maar verder was klaarkomen al snel weer leuk en nergens geen problemen mee, al helemaal niet qua libido. :)

    Al deze tijd had ik echter geen relatie. En nu sinds kort wel.

    Ik had die eerste keer seks dus eigenlijk geen problemen verwacht, zeker niet toen ik erachter kwam dat ie (gelukkig) niet al te groot geschapen was. :)

    Helaas ging het toch anders. Het ging helemaal niet hard ofzo, maar bij een bepaalde diepte voelde ik een vreselijk stekende pijn, die leek op blaaspijn. Ik bloede ook een beetje en heb vervolgens 3 dagen goed pijn gehad. De eerste dag kon ik amper lopen. Een wind laten of gaan zitten deed erg veel pijn.

    Na een echo bleek er waar de lymphen zaten, weer vocht zit en moet nu wachten op een ct-scan. Verder zag het er allemaal normaal uit van binnen.

    Komt dit nu door de seks, dat vocht, of doet seks pijn, door het vocht? Dus dat dat vocht er dus al zat?

    Ik ben er verder helemaal niet ziek van ofzo, vandaar dat ik me dat afvraag.

    En die stekende pijn bij seks, gaat dat nog over? Of blijft dat gewoon als er iets tegen kortere vagina aanduwt?

    Alvast bedankt voor de evt open reacties over dit onderwerp…

  • Nicole

    Wat naar voor je.

    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit erg is tegengevallen. Ik ik vond het nog een hele tijd gevoelig na een lisbehandeling, maanden…

    Vergeet niet dat je een zware operatie hebt gehad, en nog een erachteraan. Volledig herstel zal echt wel z'n tijd kosten.

    Maar is de vagina wel korter na de operatie?

    Ik hoop dat het allemaal onschuldig is, en dat de pijn mettertijd verdwijnt.

    Sterkte Sanne

  • Sharon

    Hoi Sanne,

    Ook ik heb nu 2 keer het onderwerp pijn aangekaart. De eerste keer was een maand of 3 na de operatie (ik ben in oktober 2010 geopereerd), hierbij verloor ik ook bloed. Bij mij bleek er toen een stukje wildvlees in de top van de vagina te zitten. Ze heeft dit weggehaald met een soort van lange lucifer, in mijn geval was dit niet echt pijnlijk.

    De 2e keer dat ik begon over de pijn/gevoeligheid bij de daad ben ik lichamlijk onderzocht. Het bleek een eierstok te zijn. In veel gevallen ligt er een eierstok tegen de top van de vagina aan. Wanneer je dan in je eigenlijke cyclus zou zitten kan dat erg gevoelig zijn.

    Ik hoop voor jou dat het ook zoiets “simpels” is…….

    Succes in ieder geval.

    Groetjees Sharon

  • Sanne

    Inmiddels heb ik een 2de keer sex geprobeerd, hij deed super rustig en niet te diep, maar ik had het idee dat het nu wel kon, zonder pijn. We zijn het uiteraard niet expres gaan opzoeken, maar het voelde anders dan laatst. Wat ik dit keer wel gedaan had, was vlak voor de sex plassen. De vorige keer niet. Misschien kan dat ook een oorzaak zijn van de pijn?

    Nou, ik ga uiteraard zachtjes aan proberen en die ct-scan en aan de arts vragen hoe en wat.

    Ik ben voorzichtig blij…