Hallo,

Ik heb in september 2008 een conisatie ondergaan voor het wegnemen van precancereuze cellen in de baarmoederhals. 3 cm weefsel is weggehaald (lijkt me veel, op zo'n klein stukje van het menselijk lichaam ;-)) Alles is heel vlot verlopen, ook het herstel en de opvolgingsonderzoeken: alles volledig clean :-) En daar ben ik natuurlijk heel blij om, maar sinds die conisatie heb ik de indruk dat mijn menstruatie anders verloopt. Alles is nog zeer regelmatig, maar waar ik vroeger op dag 2 en 3 de zwaarste bloedingen had, is dat nu opgeschoven naar dag 4 en 5. De eerste paar dagen heb ik amper bloedverlies, eerder wat bruinige afscheiding. Mijn laatste menstruatie was zelfs zéér rustig te noemen, ik heb de indruk dat ik maar 2 dagen bloedverlies had, en dan nog maar weinig…

Heeft iemand anders na een conisatie dezelfde ervaring met gewijzigde ‘vloeischema’s' :-) ? Ik heb er in de opvolgingsonderzoeken niet over gesproken met mijn gynaecoloog, omdat ik al lang blij was dat alles verder goed ging, en dit me bijzaak leek, dat wellicht na verloop van tijd wel zou herstellen… Ondertussen moet ik terug maar om de 2 jaar op routinecontrole (uitstrijkje), volgende afspraak zal pas in april 2011 zijn…