Baarmoederhalskanker.

  • lia

    Lieve allemaal,

    Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte… ik heb de verhalen gelezen en wat is het toch een verschrikkeijke ziekte.

    Zelf ben ik Pricella die ook haar mooie verhalen op het net heeft gezet en al haar lotgenoten heeft willen steunen door haar verhaal te vertellen op 16 november 2007 verloren. Het lijkt nog zo kort en het gemis van mijn enigst kind is enorm.

    Ze was sterk en meelevend met iedereen dol op haar dochters die inmiddel 8 en 11 zijn wij zijn trots op de meiden net zo trots als wij op Pricella waren.

    Ik weet wat jullie voelen en meemaken en leef echt mee met jullie allemaal.

    Zorg dat artsen naar je luisteren en laat je niet afwimpelen door hun luister naar je lichaam en blijf possitief.

    Kracht zal het jullie geven om door te gaan en te genezen.

    Ik wens alle lotgenoten heel veel knuffels en sterkte toe en blijf schrijven het helpt anderen echt waar.

    Heel veel liefs van Lia.

  • tamaayra

    Beste Lia,

    Ik wil u bedanken voor uw aanmoedigende en steunende woorden die u aan alle vrouwen, onder andere aan mij geeft.

    Het is een verschrikkelijk iets en zo onverwachts….

    Zelf ben ik net 30 jaar geworden en bleek door allerlei onderzoeken erachter te zijn gekomen dat ik een zeldzame afwijking heb, namelijk carcinoom in situ van de endocervix.

    Ik heb nog geen kind(eren) en het ziet er nu al naar uit dat ik een kleine kans maak om na mijn operatieve behandelingen die ik net achter de rug heb (lisconisatie en een conisatie)

    om nog samen met mijn vriend aan onze kinderwens te werken voordat de artsen voorzorg mijn baarmoeder eruit zullen halen:-(

    Ik wil u ook mijn medeleven tonen dat u in het jaar 2007 uw enigst kind aan deze ziekte bent verloren…Woorden schieten te kort…

    Ook u en haar prachtige dochters en alle dierbaren wens ik heel veel kracht om door te gaan.

    Liefs,

    Tamara

    (nickname Tamaayra)

  • Louise Jansen

    hallo,ik heb al twee keer een colposcopie ondergaan en 1 keer een liss daarna ging alles goed en nu een half jaar verder heb ik weer last van contactbloedingen,ik ga maandag weer eeb afspraak maken met de gyn,de uitslag van mijn uitstrijkje was goed,alleen zagen ze een minimale schimmelinfectie waarvan ik geen last heb en ze zeiden dat die vanzelf over zou gaan.Ik ben dat hele gerommel aan mijn lichaam meer dan zat.Zijn er nog meer mensen die er ervaring mee hebben dat na zoveel ingrepen er nog steeds contactbloedingen zijn?

    Groetjes en sterkte van Louise.

  • natasja

    Hoihoi Lia,

    Ja pricella kan ik mij herinneren.Ik zat er in die tijd ook al op.

    Niet met mijn gegevens van nu,maar ik keek hier weer even,toen was ik er vaak omdat ik zelf ook geen goed uitstrijkje had.

    Op dit moment was mijn laatste uitstrijke pap1 (een dik jaar terug)maar heb weer wat zorgen en dan kijk je weer hier.

    Dan weet je dat je toch wel weer beter de artsen je probleem voor moet leggen.

    Vooral nu ik u bericht lees.

    De arts zegt; Het loopt niet zo`n vaart voor het zich weer tot een pap 3b cin 3 ontwikkelt,maar ik zag hier net 2 vrouwen die binnen een jaar op 3a of b zaten.

    Ja,het was voor mij schokkend toen om het verhaal van je dochter mee te krijgen en helemaal dat ze overleden was.

    Ikzelf heb ook 2 meiden.de een 6 de ander 12 en om dan iemand op het forum te hebben die ondanks alles de anderen moed inpraat en zelf het niet haalt terwijl ze 2 meiden heeft dat raakt je wel.

    Zo ineens lees je niets meer en later kreeg ik mee dat ze overleden was.Ik geloof door een verhaal op de site waar ze handtekeningen verzamelden voor de inenting.Ik wist dat ze er niet meer was in ieder geval en dat komt hard aan,want jij had het ook kunnen zijn.

    Ik heb deze keer geluk gehad,ik was optijd,wat je iedereen gunt.

    Ik heb hier veel kracht opgedaan en proberen moed in te praten voor mensen die er net mee te maken kregen en niet wisten hoe of wat.

    Daarom keer ik nog wel eens terug.

    Heel veel sterkte en wat fijn dat u een berichtje achterlaat hier.

    groetjes natasja

  • serine

    ja de kinderen…

    ik heb er 5..de jongste is 3 de oudste 17

    de oudste vroeg mij…mam wat moet ik zonder jou…papa is er ook al niet meer…

    de 2 oudste zijn namelijk niet van deze man..

    ik heb pap 4 en het stadium van een stukje weg snijden ben ik al lang en breed voorbij..

    het is kanker..

    welk stadium gaan ze deze week bekijken…

    vanavond om 19.00 een MRI en vrijdag een kijk operatie.

    ik mag dus blij zijn als ze de hele baar moeder KUNNEN verwijderen.

    en dat terwijl ik 5 jaar terug helemaal binnenste buiten ben gekeerd in het vu en ik helemaal kanker vrij was.

    ik had toen een bult in mijn buik…maar dat bleek een ontsteking te zijn.

    1 x in de 5 jaar een uitstrijkje is dus de lang…dat had in mijn geval korter op mekaar moeten zitten

    (en heel eerlijk..ik ben er nog niet aan toe om mijn kindjes te verlaten,,,

    ik laat braaf op tijd mijn uitstrijkjes doen en dan dit\

    het is gewoon niet eerlijk…:X

  • marian

    Hoi Serine,ik wil je langs deze weg heel veel sterkte wensen!

    Bij mij is in 2006 baarmoederhalskanker geconstateerd.Liep al een aantal jaren te kwakkelen met klachten in de onderbuik.Twee keer een vleesboom weggehaald,dus dacht dat er weer 1 zat,bleef daardoor te lang doorlopen.

    Mijn uitstrijkjes waren daarvoor altijd goed.In mei 2006 hebben ze de Wertheimoperatie toegepast.De eerste 2weken na de operatie voelde ik me als een dweil,en dacht wat hebben ze gedaan!!??.Daarna ging het beter,als je maar rustig aan doet.(je moet wel)Het gaat nu hartstikke goed met me!Eigenlijk nooit klachten gehad,een beetje ongemak met de darmen zo nu en dan,en ophoping van wat vocht omdat de lymfklieren in de bekken zijn weggehaald,maar echt hinder heb ik daar niet van!

    Ik weet niet of jij deze operatie ook krijgt?Ik wens je nogmaals heel veel succes,en hoop dat jij net zo'n goede afloop krijgt als mij!!!

  • serine

    dank je wel voor je bemoedigende woorden…

    als ik niet te veel uitzaaingen heb..willen ze de hele baarmoeder weg halen…als dat niet kan zit ik vast aan chemo en bestraling..

    (en dat ziet er dus niet hoopvol uit..)

    dus ik duim…dat ik stadium 1 heb..en dat ze alles keurig weg kunnen snijden..

    ik heb afelopen maandag mijn MRI gehad en a.s vrijdag een kijk operatie..

    misschien dat ik dan eindelijk eens wat te horen krijg,…want a.s vrijdag…zijn we al 3 weken verder vanaf de dag dat ik het van de dokter hoorde…en ben ik nog niet eens geholpen…

    het duurt zo afschrikwekkend lang…en dat terwijl er spoed op mijn dosier staat…:S

  • marian

    Ha Serine,ik duim met je mee hoor!!Heel veel sterkte,en ik hoop dat je vrijdag snel hoort wanneer je geholpen wordt.Als je wat wilt vragen mocht je de Wertheimoperatie krijgen,lees ik het wel….

    Groetjes,Marian

  • marian

    Beste Lia,wil je even sterkte wensen met het het verlies van je(jullie dochter)Het verliezen van je kind lijkt mij het ergste wat je kan overkomen.Ikzelf heb 4jaar geleden bm-halskanker gekregen,en heb de wertheimoperatie ondergaan.Ben nu weer helemaal gezond,ben 2weken geleden teruggeweest voor controle en hoef niet meer te komen,omdat het zo goed gaat.Normaal staan er 5jaar voor.Heb vorig jaar m'n zusje verloren door borstkanker,en wil nu geen z-huis meer zien!!

    Ik realiseer me heel goed dat ik ontzettend veel geluk heb gehad!!!Gaat het een beetje met de kinderen??

    Ik wens jullie alle goeds voor de toekomst!!!

    Warme groet,Marian

  • serine

    ik krijg een ritsluiting van onder mijn navel door naar beneden…::o beetje een eng idee wel…omdat ze anders niet bij alle lymphen kunnen zei ze