nogmaals afwijkend

• priscilla

hallo allemaal,

ik heb al wat vaker hier vragen gesteld en wat geschreven

nou ben ik laatst weer bij de professor geweest voor een uitstrijkje en echt wat harder gesproken(ben al 4 jaar bezig met uitstrijkjes)

de klachten die ik heb weer duidelijk verteld en gezegd dat ik er echt moe van word!! (tussendoorsebloedingen, contactbloedingen, pijn bij menstruatie, veel afscheiding) en dat ik nu toch wel vind dat ze er echt wat aan moeten doen

ik kreeg als antwoord dat als ze niet weten waar het vandaan komt er weinig aan te doen is!

ik zei hem dat mijn uitstrijkjes toch elke x afwijkend zijn pap3b en hpv en dat er nog nooit wat aan gedaan is

hij kwam met het idee te stoppen met de pil, dat heb ik al eerder gedaan toen kwam hij met het idee de prikpil te nemen nou dat ben ik dus maar gaan doen…..

ennn hij heeft me gezegd als het uitstrijkje weer afwijkend is dan maar iets te gaan ondernemen

6april had ik uitslag weer afwijkend hpv en infectie hij wil een stuk van baarmoedermond verwijderen

hij vroeg me of ik gelijk afspraak voor dat wilde of eerst afspraak voor uitleg nou liever eerst een uitleg

de afspraak is pas in juli!!!

ik ben benieuwd of jullie mij al iets kunnen vertellen hierover

groetjes priscilla

• Ester

Hoi Priscilla,

Wat een verhaal.. Zijn er dan geen biopten genomen om te onderzoeken in welke mate er sprake is van onrustig weefsel?

Waarschijnlijk krijg je een conisatie, wegnemen van kegel (conus) van de baarmoederhals. Dit is een dagopname (soms één nachtje blijven), waarbij je meestal onder algehele verdoving de ingreep krijgt. Je knapt hier over het algemeen snel van op. Mag aantal weken niet zwemmen, geen gemeenschap hebben, maar bijvoorbeeld wel werken.

Het kan ook zijn dat je een lisbehandeling krijgt. Dan branden ze onder plaatselijke verdoving onrustig weefsel weg. Dit is iets minder ingrijpend, al kan het bewust meemaken van de ingreep wel erg vervelend zijn. Meestal duurt de ingreep niet langer dan 30 minuten en kan je vrij snel daarna weer naar huis.

Waarom moet je zolang wachten op die afspraak? Ik he dat nog nooit gehoord, meestal gaat dat veel en veel sneller, zeker bij een blijvende pap 3B.

Bovenstaande is ook goed op internet te vinden als je er op googled en het ziekenhuis moet je ook informatie kunnen geven hierover (folders).

Veel sterkte!

Groetjes Ester

• priscilla

hoi ester

bedoel je met biopten cin???

ik heb dat een x gehad en was cin2.

ik ben vandaag gaan bellen naar het zkh.want vond het ook wel erg ver weg en opeens kan de afspraak ook op 4mei dat is nogal een verschil

dan gaat de professor me alles uitleggen ik ben benieuwd dan zal ik ook horen welke methode hij gaat doen

bedankt voor je reactie!!

• Ester

Ja inderdaad..ik bedoel de CIN. CIN 2 is matige dysplasie en soms gaat dat vanzelf weg, maar als je al zolang bezig bent, klachten hebt dan blijf ik het vreemd vinden dat er niet eerder actie ondernomen is. Het is maar net waar het biopt geprikt wordt, er kan ook een stuk CIN 3 zijn of dat worden na al die tijd en dan is behandeling gewoon heel belangrijk. 4 mei klinkt al beter inderdaad! Veel succes en schrijf al je vragen op van te voren! Als je daar zit, vergeet je vaak wat je wilt vragen is mijn ervaring.

Sterkte!

Groetjes Ester