Hallo,

Graag zou ik mijn verhaal met jullie willen delen aangezien we allemaal een beetje hetzelfde hebben ervaren of nog steeds ervaren, en van je afschrijven is fijner dan het voor jezelf te houden;-)

Ik heb vorig jaar juli een oproep van de bevolkingsonderzoek gekregen om een uitstrijkje te laten doen: Mijn uitslag was voor mij schokkend nieuws omdat er Pap3A uit was gekomen..

Januari 2010 moest ik opnieuw een uitstrijkje laten doen om te kijken of er enig verandering in was gekomen en helaas niet positief: Pap3B.

In februari heb ik in het ziekenhuis een biopsie moeten ondergaan op poli Gynaecologie en hier kreeg ik een week later te horen dat ik geen HPV virus heb maar dat er bij toeval was ontdekt dat ik

Adeno Carcinoom in situ heb: Een afwijking wat niet veel voorkomt bij vrouwen in Nederland. Het houd in dat ik al in een beginnend voorstadium zit..

Er is dus besloten dat ik een operatieve behandeling zal ondergaan en dan wel de lisconisatie.

Al met al heb ik 2 april de behandeling ondergaan: Lisconisatie tezamen met hysteroscopie en curretage.

Met het advies van de gynaecoloog die ik voor de behandeling had gekregen dat ik gewoon weer kon werken,

ben ik 5 april weer begonnen met werken. Dit was een echte tegenvaller daar ik vooral de volgende dag erg moe, duizelig en een pijnlijk onderbuik kreeg..

Dit heeft mij toch wel een gevoel van valse hoop gegeven + mijn werkgever heb ik hierdoor ook een vertekend beeld door gegeven..

Vrijdag 9 april heb ik weer een gesprek met de gynaecoloog om alles te bespreken waar ik bovenstaand zeker mee zal nemen!

Kan iemand zijn ervaring met mij delen hoe jij je onderzoeken/behandelingen hebt ondergaan??

In ieder geval bedankt voor het lezen:-)

Groetjes,

Tamara