lisexcisie

  • Marilyn

    Hallo,

    Ik heb een vraagje over de lisexcisie die ik 18 februari moet ondergaan, misschien kan ik het antwoord ergens wel vinden als ik goed zoek, maar ik ben bang voor allerlei ‘spookverhalen’ en omdat ik al vrij angstig ben aangelegd lijkt het mij beter voor mezelf dat ik dat niet doe.

    Mijn vraag is het volgende; Na een uitstrijkje (omdat ik 30 ben) kreeg ik als uitslag pap3 en werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog die een biopt genomen heeft van mijn baarmoeder. Hier kwamen 2 uitslagen uit CINII en helaas ook een gedeelte CINIII, nu moet ik dus een lisexcisie ondergaan. Omdat ik vrij angstig ben voor de ingreep (omdat ik na de biopt al bijna van mijn stokje ging) vraag ik mij af of deze beslissing niet al heel gauw genomen wordt, je hoort toch ook weleens dat vrouwen na bijvoorbeeld een half jaar geen afwijkende uitslag meer hebben?

    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

    Marilyn.

  • Ilona

    Hoi Marilyn,

    Vervelend voor je, maar met een cin3 uitslag zou ik zeker niet nog een half jaar wachten.

    Als je zo tegen de ingreep op ziet, dan kun je misschien om algehele narcose vragen, dan hoef je dat gedeelte in ieder geval niet mee te maken.

    Er wordt vaak luchtig over gedaan, maar ik heb het zelf ook als vrij heftig ervaren, nu een jaar na lis ben ik nog steeds aan de sukkel.

    Succces met alles.

    Groetjes

    Ilona

  • Sharon

    Goeiemorgen Marilyn,

    Ik geef je hetzelfde advies als Ilona.

    Ik mocht destijds kiezen….. aangezien ik ook zo angstig ben aangelegd ben ik onder algehele narcose geweest!!

    Succes….

    Groetjes Sharon

  • sefanja

    Hoi Marilyn,

    Ik heb vanmiddag een lisexcisie ondergaan.

    Ik had al meerdere malen een pap 3a, vorig jaar cin 1 dus had geen behandeling nodig omdat het uit zichzelf weer zou kunnen verdwijnen.

    Helaas niet, want bij de vorige colposcopie kwam er een cin 2 uit.

    Ik heb een lisexcisie gehad met plaatstelijke verdoving, en echt het valt reuze mee!

    Ik had ook allerlei spookverhalen gelezen van anderen maar je moet maar zo denken, mensen vertellen vaker een negatief verhaal dan een positief verhaal!

    Hierbij dan een positief verhaaltje:

    Ik heb alleen een de verdoving iets gevoeld, en van het ‘ hete lisje ’ die het afwijkende weefsel wegsnijd/ schraapt helemaal niets!

    Was zelf ook bang, maar heb het over me heen laten komen..met een half uurtje stond ik weer buiten!

    En om even terug te komen op het feit wel of niet behandelen met een cin2 of 3, ik zou me zeer zeker laten behandelen.

    Want de kans dat dat nog door je eigen lichaam opgeruimd word, is toch wel zeer gering..

    Heel veel sterkte in ieder geval, en blijf je bang om van je stokje te gaan of voor de pijn o.i.d. dan heb je het mooie alternatief ruggeprik of algehele narcose..

    Liefs Sefanja

  • Marilyn

    Hoi Ilona,

    Bedankt voor je reactie, mijn gyneacoloog heeft me niet eens verteld dat er de mogelijkheid is om te kiezen voor een algehele narcose. Ik vind het heel prettig dat ik nu al 3 reacties heb gekregen op mijn vraag, ik had dat niet verwacht.

    Ik heb alleen mijn partner en mijn moeder ingelicht over de lisexcisie omdat ik niet iemand ben die zulke dingen snel verteld, maar nu merk ik naarmate 18 februari dichterbij komt dat ik wel wat advies en steun kan gebruiken van mensen die weten wat het is.

    Groetjes,

    Marilyn.

  • Marilyn

    Hoi Sharon,

    Bedankt voor je reactie!

    Ik wilde jullie eigenlijk allemaal tegelijk antwoorden met hetzelfde bericht, maar ik weet nog niet hoe dat moet!

    Ha,ha, ik heb nog nooit eerder deelgenomen aan een forum vandaar…

    Maar jullie reacties doen me nu al goed.

    Groetjes,

    Marilyn.

  • Marilyn

    Hoi Sefanja,

    Bedankt voor je reactie, en wat aardig dat je nu al reageert terwijl je vanmiddag de lisexicie hebt ondergaan!

    Volgens mij wil ik daarna alleen nog maar weg kruipen onder de dekens…

    Maar aangezien jouw ervaring vrij positief is, hoop ik maar dat dat voor mij ook zo zal zijn.

    Hoe is het nu met je?

    Groetjes,

    Marilyn.

  • sefanja

    Hoi Marilyn,

    Graag gedaan hoor!

    Als je voor een moeilijke opgave staat in je leven, wil je toch informatie over de beleving van anderen om te lezen hoe hun het ervaren hebben…

    Met mij gaat het nu goed hoor, heb alleen wat lichte buikpijn beetje menstruatieachtig gevoel..

    En nogmaals ik zag er tegenop als een berg, maar het is een zeer prettig gevoel dat nu waarschijnlijk het slechte stukje uit mijn lichaam is.

    Praat er veel over als dat je goed doet, en je zal zelf moeten beslissen wat jou uiteindelijk qua verdoving een geruststellend gevoel geeft.

    Liefs Sefanja

  • ilona

    Graag gedaan hoor.

    Succes met alles en misschien kun je nog eens posten als alles achter de rug is.

    Zelf ben ik ook niet echt een forum bezoeker, maar deze site heeft me echt geholpen om een heleboel vragen te beantwoorden.

    Groetjes

    Ilona

  • Sharon

    You're welcome……

    Ben blij dat de reacties je een beetje helpen!!!!

    Het is gewoon erg fijn om mensen “tegen te komen” die dezelfde angsten en onzekerheden hebben meegemaakt, “helaas” weten we dat zelf maar al te goed!