Hallo,

In juli 2008 heb ik een lisbehandeling gehad. Ik had PAB 3B/Cin III. Een half jaar later, januari 2009, heb ik wederom een lisbehandeling gehad. De uitslag toen was PAB 3A/Cin II. De behandelingen zijn goed verlopen. Gelukkig was in juli 2009 de uitslag positief: PAB 1. Ik had geen behandeling nodig! Over een paar weken moet ik weer naar de gynaecoloog voor het half jaarlijkse uitstrijkje. Ik ben nu 35, heb nog geen kinderen (eerst maar eens goed gezond zijn!)

Mijn menstruatie-cyclus verloopt prima. Ik ben om de 4 weken ongesteld. Ik heb echter sinds de behandelingen steeds meer last van mijn onderrug gekregen. Vanaf de eisprong tot aan de menstruatie. Tijdens de menstruatie slik ik tegenwoordig 3000 mg paracetamol per dag om de pijn tegen te gaan. Ook mijn menstruaties lijken heviger te zijn geworden. Meer bloedingen, meer buikkrampen, meer vermoeidheid en hierdoor reageer ik emotioneler dan vroeger.

Na de menstruatie knap ik op en heb ik 2 weken minder klachten. Maar een licht zeurende pijn in de onderrug blijft. Ik vraag mezelf af of het verband houdt met de behandelingen die ik heb gehad…

Wie heeft dezelfde behandeling gehad? En heeft dezelfde soort klachten?

Groetjes,

Wendy