Werken na trachelectomie

  • Meike79

    Hoi Bianca,

    ik ben half november geopereerd (trachelectomie via de buik) en heb daarvoor zes chemokuren gehad om de tumor te verkleinen. Ik ben ook nog erg moe en merk snel aan mijn lijf dat ik nog niet zoveel aankan. Mijn litteken en mijn been- en buikspieren doen ook af en toe pijn, vooral als ik teveel heb gedaan. Dan moet ik echt rust nemen. Best lastig, want soms heb ik gewoon weer heel veel zin om wat te doen.

    De komende maanden blijf ik nog thuis. In het ziekenhuis gaven ze aan dat je voor elke maand behandeling zeker een maand herstel moet rekenen. Ik word begin mei weer gebeld door de UWV-arts om te kijken hoe het dan met me gaat.

    Van andere meiden weet ik dat het echt belangrijk is om rustig op te bouwen, anders krijg je later de rekening gepresenteerd.

    Hopelijk heb je wat aan mijn ervaring.

    groetjes, Meike

  • bianca

    Hoi Meike

    Dank je wel voor je reactie. Wat heftig chemokuren hoe groot was je tumor als ik vragen mag? Ik doe ook rustig aan hoe moeilijk dat soms ook is omdat je het thuis zitten soms zat bent. Heel eerlijk voel ik me soms ook wel schuldig naar mijn werk er is nooit echt begrip geweest. Heb een vast contract maar ben toch bang als ik lang thuis blijf mij er uit eindelijk uitgooien. Mijn functie is ook inmiddels overgenomen. Maar ben nu zover dan maar moet toch voor mezelf kiezen en ook hebben we een prachtige dochter van 2 die het recht heeft dat haar moeder haar alle aandacht en energie geeft. Waarom is bij jou de operatie via de buik gegaan had dit met de grote van de tumor te maken?

    sterkte groetjes bianca

  • Meike79

    Hoi Bianca,

    ja, die chemokuren waren zeker heftig, maar hebben gelukkig wel het gewenste effect gehad! Mijn tumor was aanvankelijk 4-5 cm groot en al na drie chemokuren was te zien dat hij aanzienlijk geslonken was. Daarna heb ik nog drie chemokuren gehad en na een paar weken rust om te herstellen uiteindelijk de operatie. Ze hebben voor de buikvariant gekozen, omdat ze er zo beter bij konden. Ik heb nu wel een groot litteken, van net onder de navel tot aan het schaambeen, maar ze hebben het heel netjes inwendig gehecht en het is een mooie rechte lijn geworden.

    Ik ben nog bezig om mijn verhaal op te schrijven. Als het klaar is, ga ik het hier ook op het forum zetten om andere meiden te wijzen op deze behandelmogelijkheid.

    Ben je nu nog volledig thuis of werk je al wat uren? Wat doe je voor werk?

    groeten en alvast een fijn weekend!

    Meike

  • bianca

    Hoi Meike

    Ben erg benieuwd naar je verhaal wist niet dat het mogelijk was na chemo de baarmoeder in tact te houden ben heel blij

    voor je dat het mogelijk is. Ik werk zes uur per week twee dagen. Doe het rustig aan en probeer adviezen op te volgen. Ik

    werk in de detailhandel als regio manager ben verantwoordelijk voor het personeel en omzet. Mijn functie is overgenomen omdat het nu op dit moment te zwaar is. Focus me nu een beetje op 1 winkel en motiveer daar het personeel. Maar bouw het langzaam op omdat ik het heel belangrijk vind voor mezelf en mijn dochter dat ik later niet een enorme terugval krijg. En wat doe jij? hoe oud ben je als ik vragen mag? fijne avond.

    groetjes bianca

  • Meike79

    Hoi Bianca,

    vind je het goed als ik je een privebericht stuur? Heb je al een profiel op deze pagina of wil je me je emailadres geven?

    groeten, Meike

  • bianca

    Hoi Meike natuurlijk geen probleem.

    Bianca@spoiled.nl groetjes