PAP2 en HPV virus

• Brigitta

Hallo iedereen,

Vanmiddag werd ik gebeld door mijn huisarts met de uitslag van het uitstrijkje,PAP2 en het HPV virus.

Oke,schrik,slik en ja wat nu.

Morgen hoor ik wanneer ik bij de gyneacoloog terecht kan.

Ik zit dus flink in de zenuwen zal ik je vertellen.

Ik heb al wat op het internet rond gekeken en het lijkt misschien wel mee tevalllen,

Misschien zijn er hier mensen die weten wat me te wachten staat bij de gyneacoloog.

Groetjes Brigitta.

• Amber

Mijn gynaecologe heeft na dezelfde uitslag van het uitstrijkje een inwendig onderzoek gedaan en geconstateerd dat er een tumor zat. De inwendige echo was wel gevoelig, maar niet pijnlijk.

De tumor is weggewerkt door in- en uitwendige bestralingen en hyperthermie. Het HP-virus is gedood door inname van Elaps Balance druppels van Pervital.

• Adrienne

Ben je doorverwezen naar de gyn dus? daar gaan ze kijken naar je baarmoedermond via eendebek en kijken of er onrustigweefsel zit (met microscoop dat is colposcopie) zo ja nemen ze wat stukjes weg voor onderzoek, afhankelijk daarvan zal er wel een behandeling volgen. Kjk maar op de startpagina daar staat meer info over het een en ander. Bij mij is het meegevallen ik had ook pap 2 met hpv virus, had CIN II en CIN III maar was geen tumor dus geen kanker ofzo, ik heb lisbehandeling gehad en ben hpv negatief al een jaar, je bent er op tijd bij, was het bevolkingsonderzoek of had je al klachten?

• brigitta

Bedank voor jullie reactie.

3 december moet ik naar de gyneacoloog, beste eng.

Dit was het bevolkingsonderzoek,maar heb wel al maanden dat me menstruatie heel anders verloopt als normaal.

bloeding na het het vrijen enzo, dus ik maak me best wel wat zorgen en ik hoop dat ik er op tijd bij ben.

Groetjes Brigitta

• fransisca

ik had het ook een jaar voor mijn uitstrijkje dat mijn menstruatie uitbleef.

Het heeft er niets mee te maken in principe zegt de gyn.Maar na mijn conisatie was ik gewoon weer ongesteld tot 2 maand terug en nu heb ik ook weer klachten met bloedverlies,na het vrijen.

Gelukkig is het de langzaamst groeiende soort cellen,die de verkeerde kant opgaan.

Maar wel erg lastig.

Ik wens je veel sterkte.

groetjes

• Brigita

Hallo allemaal,

Gister naar de gyn geweest en er is een biopt gedaan,viel allemaal mee.

Alleen had ik een vreselijke gyn, ik voelde me echt een nummer,ik werd abosoluut niet op me gemak gesteld alles deed ze snelsnel.

Me man zou er bij zijn maar omdat hij een parkeer plekje moest zoeken kwam hij iets later zo;n 10 min.

Ik werd 10 min te vroeg geroepen ik vroeg nog of we op mijn man konden wachten,ze begon gewoon met vragen en had een houding alsof ik het de normaalste zaak van de wereld vond dat ik tegenover haar zat.

Ze bereide me niet voor op het onderzoek en na het onderzoek heeft ze uitgelegt wat een lisbehandeling inhield.Terwijl ze niet eens weet of het nodig is.De vragen die ik stelde sloeg ze in de windt en was heel kortaf,vreselijk mens.

Ik ging daar dus weg zonder dat me man erbij was,die was me aan het zoeken en met een vreselijk rot gevoel.

Smiddags had ik wat buikpijn en vloeide en dat vloeien werd steeds erger,vandaag bleef het lopen en dacht bel de huisarts maar even en ik moest naar het ziekenhuis bellen want dit was niet normaal.

Ik moest gelijk langs komen,het wondje van de biopt was niet dicht dat was aan het bloeden,het was dus niet goed dicht gemaakt,nu achteraf denk ik dat die gyn van gister haar werk niet goed gedaan heeft.

Ik heb gelijk me verhaal gedaan over gister bij de andere gyn en die schrok best wel en zij heeft me goed uitgelegt wat er aan de hand is en wat er eventueel gaat gebeuren en zij hoopte dat ik nu wel gerustgesteld was, nu ging ik wel met een goed gevoel naar huis

Het vloeien is zo goed als gestopt.

14 dec met ik bellen voor de uitslag.

Groetjes

Brigitta

• fransisca

hoi Brigitta,

Ik ken het ja.Je voelt je niet serieus genomen en durft al bijna niets te vragen,want dan wordt jeeen gevoel gegeven dat je een aanstellerig iemand bent die hier een groot drama van maakt.

Terwijl dat het ook wel is op dat moment,want weet jij waar je aan toe bent op dit moment?

Het is nogal wat.

Ik hoop dat je bij een andere gyn terecht kunt,kan je om vragen he?

als je wel een ingreep nodig bent(wat ik niet voor je hoop)is het prettiger dat iemsnd waar je een goed gevoel bij hebt het doet.

Nou,ik wens je het allerbeste.

goed weekend.

• Brigita

Hoi,hoi,

De uitslag van de biopt is een cin1.

Maar gerust was ik niet ook omdat mijn bezoek aan de gyn zo terleurstellend was gelopen.

Ik heb van de week de huisarts gebeld en mijn verhaal gedaan.

Hij vond het raar dat er geen verder onderzoek gedaan werd naar mijn menstruatie wat al een half jaar 2 weken in de maand aanhoud terwijl mijn menstruatie altijd

prima was en ik nergens last van had zoals pijntjes enzo,sinds een half jaar is dat wel anders.

Hij heeft de gyn persoonlijk gebeld en ik mocht een nieuwe afspraak maken,hij raden me wel aan om gelijk mijn eerste bezoek met haar te bespreken.

Gister was ik daar en wat ben ik opgelucht,ze vond het ontzettend fijn dat ik terug gekomen was..

Ik krijg 22 januari een lisextie om de cellen weg te halen want mijn gevoel zegt er zit iets in mijn lichaam wat er niet hoort te zitten en waarom word het bij een cin 2 wel gedaan en bij een cin1 niet.

Een half jaar afwachten of het spontaan weg gaat of dat het is over gegaan naar een cin2 of 3 maakte mij best angstig,mijn oma is er aan overleden,het schijnt niet erfelijk te zijn maar toch.

Ook krijg ik 15 jan een echo om te kijken of er geen cystes of vleesbomen aanwezig zijn in de eileiders en baarmoeder want dat kan dus de verloop van de menstruatie wel bij invloeden.

Ik ben nu rustig en en eindelijk kan ik me ontspannen.

Gr Brigitta

• Brigitta

Hallo,

Hier ben ik weer even.

Afgelopen vrijdag is er een echo gemaakt van mijn baarmoeder en eierstokken.

De beide eierstokken zagen er goed uit maar in mijn baarmoeder zit dus een vleesboom en een poliep.

Gelukkig heb ik me aan me eigen gevoel vast gehouden dat er iets niet goed zat daar, en niet zoals de gyn zei dat me hormonen

de boosdoener is van mijn 2 wekenlijkse menstruatie.

Morgen krijg ik een Hysteroscopie,ze gaan dan met een cameraatje de binnenkant van mijn baarmoeder bekijken en kijken hoe groot ze zijn.

De vraag is dan of deze verwijderd kunnen worden tegelijketijd met de letz van aanstaande vrijdag.

De gynaecoloog denkt zelf van niet want zij doet deze ingrepen niet, de kans is dus groot dat ik 2x onder het mes ga.

Schijn niet echt een prettige ingreep te zijn.

Ik heb pillen mee gekregen,voordat ik naar bed ga moet ik er 2 innemen en morgen ochten 2 uur voor de ingreep en ik mag dan niets meer eten en drinken.

Ik hoop dat ik een beetje slaap vannacht.

Groetjes Brigitta

• priscilla

hoi brigitta

ik heb net je verhaal gelezen k wens je veel sterkte en ben benieuwd hoe het is gegaan

groetjes