overdrijf ik nou???

  • Nina

    Hoi dames,

    Graag wil ik jullie mening over het volgende:

    Afgelopen zomer heb ik een lisconisatie gehad voor een pap 3a cin 3, na de ingreep kreeg ik te horen

    dat de snijranden niet schoon waren, verdere behandeling achte de gyn echter niet nodig en moest 3 maanden wachten op een

    volgende uitsrijkje.

    Vandaag de uitslag, weer pap 3a, hij adviseerde me om weer 3 maanden te wachten op een volgend uitstrijkje,

    Ik heb hem echter gezegd dat ik verder onderzoek wens, dit krijg ik dan ook, maar niet van harte.

    Ik vraag me af waar hij op wil wachten tot ik pap 5 heb.

    Dit is toch een rare situatie of overdrijf ik nou?

    Groetjes

    Nina

  • Ester

    Hoi Nina,

    Ik hoor dat vaker dat artsen een afwachtende houding afnemen, maar vind absoluut niet je overdrijft. Zeker niet omdat je een CIN 3 hebt gehad. Goed dat je hebt doorgezet, jammer dat dat nodig is geweest.

    Ik hoopp dat de onderzoeken meevallen en dat je arts wel behandeld als de uitslag nog hetzelfde is.

    Liefs Ester

  • Cindy

    Hoi Nina,

    Je heb er gewoon recht op!! Ik heb in april dit jaar mn baarmoeder moeten laten verwijderen omdat de uitslag van mn allereerste uitstrijkje niet goed was dit kwam heel hard aan omdat ik een jaar daarvoor al aan de dokter had gevraagd of hij een uitstrijkje wilde maken omdat ik klachten had maar hij heeft dit gewijgerd omdat ik toch bijna 30 werd en dan automatisch een oproep voor het bevolkings onderzoek zou krijgen!!! Ik ben nu gewoon heel boos want wat als ik toen wel een uitstrijkje had gehad was ik er dan wel op tijd bij geweest??

    Heel veel suc6

    groetjes Cindy

  • carla

    je overdrijft zekers niet! ik had ander verhaal,maar heb poot ook stijf gehouden..en goed maar!succes meissie

  • Nina

    Bedankt voor de reacties dames,

    Het lijkt erop dat je echt voor jezelf moet opkomen tegenwoordig, nu ben ik niet echt op

    mijn mondje gevallen, maar ik kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die zich geintimideerd voelen

    door een arts, en blind op hun oordeel vertrouwen.

    Succes allemaal.

  • Adrienne

    Ja is vreemd hoor, ik heb ook uitslag gehad snijranden niet schoon en ja ze wachten dus dan voor de eerst volgende nou die was bij mij ook pap3 en kreeg een nieuw lisbehandeling en nu alles al een jaar goed. Niet je weg laten sturen hoor, ze moeten je nog een keer behandelen ben jij gek.

  • ilona

    ik dan? heb na half jaar pap 3b hpv ik eis dat de hele zooi eruit gaat tis mijn lijf toch.

    Zou van de gekke wezen dat ze het niet doen maandag gyn voor stukje weg halen ga het gelijk zeggen eruit dat ding niet meer nodig ben 46

  • Marijke

    Ja, elk ziekenhuis werkt weer anders denk ik. Ik ben ook niet tevreden. Een half jaar geleden is mijn borst geamputeerd, ik had een voorloper op borstkanker. Dit is preventief gedaan, heb tijdens de operatie een nieuwe borst (met huid en vet van mijn rug) gekregen. Een maand later kreeg ik de uitslag van mijn uitstrijkje. Dit was pap 3a. Ik moest na enige maanden terugkomen om weer een uitstrijkje te maken bij huisarts. Weer pap 3a. Toen werd ik doorverwezen. Onderzoeken gehad, waaronder ook een biopsie, de uitslag was vorige week nog steeds pap 3a. Ik moet over een half jaar terugkomen. Overdrijf ik nu, dat ik me zorgen maak omdat ik weet dat kankercellen zich binnen een maand tijd kunnen manifesteren ? Als ik mijn borst niet had gehad, had mij niet zulke zorgen gemaakt, maar ik weet hoe snel het kan gaan. Ik moet over half jaar weer terugkomen in het ziekenhuis voor gewoon een uitstrijkje. Ik ga maar ten einde raad een afspraak maken met mijn huisarts, omdat ik hier niet mee kan leven…….

    Marijke

  • fransisca

    volg je gevoel en als jij denkt terug te moeten;DOEN!!!

    Pap 3a kan 2 kanten opgaan,maar aangezien jouw lichaam al een beste ``optater`` gehad heeft i.v.m. je borstoperatie heeft het nu wel wat te verduren en ging ik er denk ik ook niet op wachten of het beter of erger wordt.

    Zo erg is de ingreep niet.ik heb het gehad met 3b cin 3 en na 20 minuten ben je klaar en na een aantal weken er (meestal)vanaf.

    Evenals dan je ergste zorgen,want het slopendste is het wachten,maar hoef ik jou niet te vertellen.

    Ik ga ook naar de arts bellen morgen,ik heb weer klachten en had hier gepost,maar ga gewoon heen het zekere voor het onzekere,je hebt maar 1 lijf en leven.

    Superveel succes en sterkte,liefs …

  • Marijke de Groot

    Hoi Fransisca, bedankt voor je lieve reactie. Ik heb jouw verhaal gelezen in de discussielijst. Ja je hebt gelijk, ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, omdat, als ik dit met de gynecealoog doe, hetzelfde te horen krijg. Misschien kan mijn huisarts wat voor mij betekenen. Door mijn borstamputatie ben ik best wel bang geworden, dat in een half jaar tijd zich op twee plaatsen in je lijf cellen ontwikkelen

    jij ook sterkte met je afspraak

    liefs