Hallo allemaal

  • Bianca

    Hallo allemaal,

    Om te beginnen wil ik me even voorstellen ik ben Bianca 35 jaar en 19 oktober jl geopereerd. De trachelectomie is in Nijmegen uitgevoerd. Twee en een halve maand geleden heb ik via bevolkingsonderzoek een uitstrijkje laten maken. Deze gaf pap 3b aan. Ik schrok maar volgens mijn huisarts hoefde ik mij niet direct zorgen te maken. Ik ben doorverwezen naar het mca in Alkmaar.. Er werd een data geprikt voor een colposcopie.. De arts die mij behandelde vertelde dat het absoluut geen kanker was het zag er alleen wat onrustig uit. Na twee biopten weggehaald te hebben verwisselde de arts per ongeluk het potje met de patient ervoor. Het was dat ik zelf oplettend was.Hij verwachte wel een lis behandeling maar daarna moest het wel wegzijn. Op naar de lis dit onder polikl behandeling. Ik werd door de arts niet goed verdoofd dus gilde alles bij elkaar.Die zelfde nacht had ik zulke hevige bloedingen dat mijn vriend er opstond dat we naar het ziekenhuis gingen. Ik moest direct blijven en operatie om het dicht te laten branden. De volgende ochtend mocht ik weer naar huis. Volgens de artsen daar kon het voorkomen dat er een bloeding zou ontstaan. Ik ben van mening dat de arts was uitgeschoten met de lis. Twee weken daarna kreeg ik telefonisch te horen dat ik bmhk had. Vond het een vreemde manier van doen telefonisch terwijl ik op mijn werk zat. De middag naar het ziekenhuis gegaan en vroeg hoe hij het in zijn hoofd haalde dit telefonisch mede te delen ik was woest. Ja sorry mevrouw ik hoorde het vrij laat en er hebben meerdere pathalogen naar moeten kijken het is namelijk nog heel klein. Dus met andere woorden lucky me.Had mijn buik volvan het mca. Ben daarna doorverwezen naar het Amc en bij dokter Fons terrecht gekomen. Ik kan niet anders zeggen wat een vakvrouw. Ze stelde mij direct op mijn gemak. En kreeg op alle ombestemde vragen antwoord. De tumor bleek 1,2 cm groot te zijn en 2,3 mm dik stadium 1 b. Vertelde mijn Alkmaar ervaring. Volgens Fons moet de patholoog dit direct gezien kunnen hebben. Waardeerde haar eerlijkheid.

    Ze was heel duidelijk en eerlijk ik kon een diepere conus laten verwijderen met daarbij de lymfe, maar er was geen zekerheid dat de tumor dan weg zou zijn. Als dit niet het geval zou zijn moest als nog mijn baarmoeder eruit. Dit vonden mij vriend en ik te riskant. Ik heb een prachtig mooie dochter uit een vorige relatieze is 22 maanden oud en heb haar het eerste jaar alleen groot gebracht. We willen dolgraag een broertje of zusje voor haar dus kozen we voor de trachelectomie.

    Na mri en ct scan zijn we doorverwezen naar Nijmegen. Kwam terrecht bij Dr Zusterzeel een prettig gesprek. Ben uiteindelijk 19 oktober jl geopereerd door Dr Zusterzeel en Dr Bekkers.. Ik vond de begeleiding heel goed kan niet anders zeggen. Kreeg gister de uitslag 44 lymfe verwijderd en de tumor. Alles is schoon gelukkig. Nu werken aan het herstel..

    Ik vond het moeilijkom voor mijn operatie mijn verhaal te doen. De tegenstijdige verhalen maakte mij een beetje onzeker. Plus dat ik er geestelijk erg van onderste boven was. Heftige verhalen allemaal. Wel doet het goed te lezen dat het iedereen over het algemeen goed gaat.

    Groetjes Bianca

  • carla

    lieverd…wat een verhaal!

    ik hoop dat het goed met je gaat nu,en dat je in de toekomst nog een gezond kindje krijgt!

    gr carla