uitslag 3A lisexcisie gehad daarna weer 3A

  • Sharonn

    Hallo allemaal,

    Ik loop al een jaar of 5 bij de gynecoloog, iedere keer, met uitzondering van 1 keer pap 1, een pap 3a score.

    Ben netjes elk half jaar geweest, vorig jaar na de zoveelste pap 3a uitslag een lisexcisie gehad, nu pas geleden

    weer de halfjaarlijkse controle gehad weer 3a, moet van de gynecoloog afwachten en gewoon over een half jaar

    weer komen. Ik vind dit een beetje eng, want volgens hem is er maar 5 procent van de vrouwen die na een lisexcisie

    weer een 3a score krijgt. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Of weten jullie hier meer van?

    Groetjes Sharon

  • Adrienne

    Hi Sharon,

    Zijn de snijranden wel schoon na je lisbehandelingen steeds vraag ik me af? ben je nog HPV positief? kan zijn dat het virus blijft sluimeren en dus die afwijking steeds geeft? Ik had bij eerste lis dat de snijranden niet schoon waren en er dus onrustige cellen waren achtergebleven in de hals en ik had na een half jaar inderdaad dus weer 3a na uitstrijkje. Toen weer een lis gehad, zijn ze dieper gegaan en nu is het wel weg. Zou dat het bij jou kunnen zijn dan?

    Groetjes, Adrienne

  • infex

    heel veel sterkte ermee, ik heb zelf pap3b ik moet nog onder behandeling

    baarmoederhalskanker