mijn behandeling.

  • Ilona

    Hier mijn verhaal ik heb ook een consignatie ofzoiets gehad en een Lis vond het allemaal best heftig en ik heb dus een hele andere ervaring als de meeste hier volgens mij. Ik ben vorige week dinsdag geholpen 22 september.

    Wat een dag was het vandaag, gelukkig had ik het hele weekend het te druk om te zenuwen dus was het zo dinsdagochtend. Vandaag lekker uit kunnen slapen en mijn mannetje had voor lekker ontbijt op bed gezorgd. Om 14.00uur zijn Jeroen en ik afgezet bij het ziekenhuis. Daar aangekomen eerst ff kopje cappu en toen op naar de polikliniek, natuurlijk zweet handjes en toch wel spanning.

    Om 14.45uur werd ik opgehaald en mocht ik meekomen, ik kreeg de opdracht mijn kleding uit te doen en mijn ondergoed mee te nemen naar binnen. Eenmaal binnen waren daar 3 zusters en de gynecaloog, een bekend gezicht dat was fijn! Maar goed één vrouw die alles met me mee door nam en een assistent en een student (denk ik). Zij mocht alles bekijken. Er was een scherm waarop ik kon zien wat ze deden en het begin heb ik dus ook helemaal gezien. Het opbrengen van het zuur prikte een beetje en als snel werd er kleurverschil zichtbaar in het weefsel er waren 2 stukken wit en dit waren volgens de arts waarschijnlijk de boosdoeners! Vervolgens kreeg ik 4 verdovingen, nou deze deden pijn!!! Dus op dat moment brak ik ook wel even maar gelukkig was de vrouw er die me overal doorheen sleepte en die probeerde me te ondersteunen en af te leiden ik moet zeggen dat was heel fijn! Daarna is via de lis alles weg gesneden en daarna dicht gebrand dit hoefde ik niet te zien….ik was er wel klaar mee. Gelukkig voelde ik van de lis niets. Ik heb het weefsel nog gezien wat weg gesneden is en het zijn 2 stukken ten groote van knikkers wat weggehaald is, best groot nog vond ik. Er is aan de boven kant én aan de onder kant van mijn baarmoedermond een stuk weg gehaald.

    Dit gaat nu op kweek en over 3 weken om precies te zijn 16 oktober om 12.40uur moet ik terug komen bij mijn arts. Dan wordt de wond gecontroleerd en de uitslag besproken.

    Nu op dit moment moet ik nog 2 dagen 1000mg paracetamol slikken tegen de pijn en daarna gaan afbouwen. Ik heb net even geslapen en hoe ik het ook wend of keer, het doet zeer. Je voelt helemaal beurs en blauw en het voelt als een continue zeurende wond, een vervelend shit gevoel.

    Al met al een heftig dagje en niet zo meevallend vind ik als vele beweren…ik heb over me heen laten komen maar het valt me tegen. We waren zo klaar alles heeft maar 25 minuten geduurd maar het viel me zwaar. Nu even mijn verhaal delen met mijn mede pap genoten en steunpilaren en dadelijk weer naar bed, hopen dat ik de nacht goed doorkom.

    Nu 3 weken afwachten op de uitslag en hopen dat alles goed is. We zullen zien.

    Dit was dik anderhalf week geleden vorige week dinsdag dus…. ik ben maandag weer begonnen met werken maar zit sinds vandaag weer thuis, heb afgelopen nacht een flinke bloeding gehad en heb vandaag het ziekenhuis gebeld. Moet rustig aan doen en waarschijnlijk ben ik toch te snel teveel gaan doen. Toch nog maar even rustig aan doen de komende dagen, morgen moet ik terug naar de Arbo.

  • Adrienne

    Hoi Ilona,

    Vervelend joh maar lekker thuisblijven want je bent te snel gaan werken blijkt dan….Ik heb een lis gehad 2x zelfs waarvan de eerste keer niks voelde (de verdovingen zijn vevelend dat wel) en 2e keer wel, toen gingen ze dieper echt pijnlijk ondanks de verdovingen. Herstel ging goed, kreeg wel een beetje bloeding na een week maar dat duurde al met al ook een week. Bij een conisatie gaan ze dieper en halen meer weg vandaar ook dat je herstel langer duurt.

    Hou je goed en sterkte!!

  • lonneke

    Hoi Ilona,

    Wat vervelende voor je, maar ben “blij” dat er eindelijk iemand is die het ook allemaal niet mee vond vallen, als ik zo op dit forum lees, dan lijkt het voor iedereen een eitje te zijn geweest, en mede daarom had ik het ook iets te licht ingeschat.

    De ingreep zelf vond ik al zeer pijnlijk, omdat verdovingen in dat gebied niet altijd even goed hun werk doen.

    Na de ingreep moeten overgeven van de misselijkheid, en na het verwijderen van de tampon gutste het bloed uit mijn lijf, ruim een week op bed gelegen van de pijn.

    Bah weet wat je doormaakt.

    Vind ook niet dat ze zo'n ingreep zonder algehele narcose zouden moeten doen.

    Wacht momenteel weer op de uitslag van een biopt want uitstrijkje was weer niet goed, als blijkt dat ik weer een lis krijgt dan wil ik dat niet bewust meemaken.

    succes.

  • Lisa

    Ha Illona,

    Wat vervelend om te lezen. Ik kan hier niet goed over mee praten, want ik heb het onder narcose laten doen. Ik heb eerst die kijkoperatie gehad, waar ze dus ook die vloeistof hebben binnen gebracht. Daaruit bleek dat het gebied behoorlijk groot was. Ik brak toen ook, en mij is toen voorgesteld om het onder narcose te doen. Hier ben ik echt heel blij mee, want ik heb van de narcose niks geen last gehad, en toen ik wakker werd voelde ik niks.

    Het herstel heeft wel lang geduurd. Ik heb 2 weken niet gewerkt. Week 1 was ik gewoon nog té moe en te beurs van al het bloedverlies, en week 2 werd ik ook nog eens ongesteld. Dit deed echt pijn, en ik was gewoon bang dat ik het genezingsproces zou vertragen. Sinds vandaag ben ik hele dagen aan het werk, en dit gaat goed. Ik doe nog steeds rustig aan en ga geen zware dingen tillen. Je moet gewoon goed luisteren naar je lichaam!

    Ik hoop het beste voor je!! Succes!

  • Adrienne

    Denk dat het wel afhankelijk is van wat voor behandeling je krijgt, conisatie is een zwaardere ingreep dan een lis, meestal doen ze ook conisatie onder algehele narcose. Niet dat ik de laatste keer blij was met de lis en plaatselijk verdoving die werkte inderdaad niet helemaal erg pijnlijk. Na de behandeling heb ik geen last meer gehad en na half jaar had ik Pap 1. Morgen mag ik na een jaar weer voor controle uitstrijkje.