pap 4 en dan....

  • anita

    Hallo ik ben anita en heb vanmorgen gehoord dat ik pap 4 heb.

    nu heb ik een vraag, zijn er meer mensen die dit hebben of hebben gehad en er goed zijn uitgekomen?

    ik was net bij mijn werk en een collegaatje die het al wist van mij die zei tegen mij dat ze me ongelooflijk rustig er onder vond ik zei alleen maar tja kan me er flink druk over gaan maken maar daar heb ik mezelf alleen maar mee..

    ik ga naar huis en een leuke komedie film opzetten ik kijk maar geen nieuws meer de komende tijd want dat is allemaal negatief en dat wil ik weren…

    maar wil wel graag weten of er mensen zijn die op de langere termijn beter zijn geworden..daarvan.

    alvast bedankt voor een antwoord

    groetjes, anita

  • Adrienne

    Hoi Anita,

    Ik had 2 jaar geleden pap 3a (na bevolkingsonderzoek) en ben behandeld met een lisexcisie en ben genezen, weefsel dat verkeerd was is weggehaald en ben ook hpv negatief. Ik denk dat je naar de gynacoloog moet binnenkort?

    Succes!!

  • Lisa

    Hallo Anita,

    Bij mij is een paar weken geleden ook PAP4 , CIN3 geconstateerd. Ik ben naar het ziekenhuis geweest voor een lisexcisie. Dit vond bij mij plaats onder plaatselijke verdoving, omdat het gebied aardig groot was. Momenteel zit ik dus thuis, want moet het even rustig aan doen. Volgende week hoor ik wat de uitslag is, er is getracht alles weg te halen, maar i.v.m kinderwens hebben ze ook weer niet téveel weggehaald. Afwachten dus. CIN3 geeft in ieder geval aan dat de cellen behoorlijk slecht zijn. Ik denk dat ze dat bij jou ook gaan onderzoeken, of dat het geval is.

    In ieder geval gaan ze het weghalen, dat kan niet anders.

    Succes ermee!!!

  • carola

    Hoi anita

    Dat is wel even schrikken hoor zo,n uitslag ,Ik heb hetzelfde meegemaakt nu precies 2 jaar geleden .

    Ik had PAP 5 en was toen 34 jaar .

    Mijn verhaal staat ook nog ergens op dit forum , maar om een heeeeel lang verhaal kort te houden ,

    Ik ben nu 2 jaar verder mijn baarmoeder is eruitgehaald in 2007 ,10 dagen nadat ik het nieuws van de dokter kreeg.

    ik heb om de 3 maanden een uitstijkje gemaakt en nu is deze al 2 jaar PAP 1 dus mag nu om de 6 maanden terug komen .

    Het gaat nu goed met me gelukkig .

    Ik hoop dat ik je een beetje moed heb kunnen geven in deze onzekere tijd.

    liefs carola

  • Lisa

    Carola, misschien een domme vraag.. maar als je baarmoeder er uit is maken ze nog steeds uitstrijkjes? Ik dacht dat uitstrijkjes waren voor baarmoeder(hals)kanker? Of als de baarmoeder er uit is, gaan de cellen dan op andere plekken zitten??

    Wat een vragen he? Maar ja, zit zelf ook met PAP4, CIN3 dus ben me aardig aan het inlezen overal :).

    Groetje

    Lisa

  • carola

    Hoi is geen domme vraag hoor ik heb deze pas gesteld aan de gyn.

    en ze maken een uitstrijkje om te kijken of het hpv virus weg blijft.

    groetje Carola

    p.s. sterkte en als er nog vragen zijn altijd stellen geloof me je kan er niet genoeg over lezen