Uitslag is binnen

  • yarieke

    Hallo allen,

    Ik had laatst een bericht geplaatst en inmiddels heb ik de uitslag gekregen.

    De biopten die zijn afgenomen waren ook cin 3.

    Ze gaan nu operatief een stukje/plakje van mijn baarmoedermond verwijderen.

    Wanneer weet ik nog niet, maar mag vrijdag naar de anesthesist.

    Heeft iemand van jullie ervaring hiermee, vast wel.

    Hebben jullie er last van gehad en hoe zit het met werken?

    Ik heb best een zwaar beroep, veel lopen en tilwerk.

    Zwangerschap wordt hierdoor lastiger of is dat helemaal niet het geval?

    Hm hoop vragen heb ik, maar toen ik per telefoon de uitslag kreeg, kwam ik er even allemaal niet op::o

    Zal vast nog wel e.e.a. horen voor de ingreep, maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen.

    Iedereen veel sterkte en succes met alles!!

    Groetjes, Yarieke.

  • Anna1961

    Hoi Yarieke,

    Naar allemaal, he? Ik neem aan dat je een zogenaamde lisexcisie krijgt.? Op deze site leggen ze heel aardig uit wat het is: www.vrouwenarts.nl/pagina/left/gynaecologie/onderzoeken/colposcopie

    Ik heb er twee gehad; eentje zonder narcose (Au!) en na twee jaar eentje onder narcose (fluitje van een cent).

    Ik mocht na beide ingrepen een week niet werken. Ik heb na de tweede na twee weken een grote boekenkast uitgepakt, gedemonteerd, verhuisd en weer gemonteerd en ingepakt - NIET DOEN, was niet handig. Wond begon meteen weer te bloeden.

    Je bedrijfsarts weet eventueel wel wat wel en niet mag, en je gynaecoloog vast ook.

    hoe het zit met kans op zwangerschap, weet ik helaas niet!

    Heel veel sterkte

    Anna

  • Lisa

    Ha Yarieke,

    Bij mij hebben ze ook een groot deel van de baarmoedermond verwijderd. De arts zei dat ie zoveel mogelijk ‘slecht’ weefsel wilde weghalen zonder m'n baarmoedermond te schaden. Maar mochten straks de snijranden niet schoon zijn, dan moet er meer weg, en dan wordt het wel lastiger met het voldragen van een kind. Zwanger worden is dan het probleem niet, maar het dragen van een kind. Dat is wat mij is verteld.

    Wij hebben ook een kinderwens, dus wij hopen op het beste. Cin3 was het ook bij mij, en de arts zei dat dat toch wel slecht was. Afwachten dus,

    Sterkte ermee meid, en de rest natuurlijk ook :)

  • yarieke

    Hoi Lisa en Anna,

    Sorry, ik dacht dat ik een mail zou krijgen als ik een reactie had op mijn verhaal, maar blijkbaar heb ik het hokje “volg deze discussie” niet aangevinkt!

    In ieder geval heel erg bedankt voor jullie reactie,s, erg lief.

    Ik moest afgelopen vrijdag naar de anasthesist en ben daarna maar even bij de afdeling gynaecologie binnen gestapt, met mijn vragen.

    Ze waren vergeten mij een boekje mee te geven/op te sturen, dussssssssssss, vandaar al die vragen.

    Ze boden wel hun excuses aan en hebben mijn vragen beantwoordt, gelukkig.

    Ik weet nog niet wanneer ik aan de beurt ben, maar krijg nog een oproep.

    Ik ga in ieder geval helemaal onder zeil, prima :p

    De rest, tja afwachten maar.

    Bedankt!!

    Voor jullie ook veel sterkte.

    Liefs, Yarieke.

  • Monique F.

    Hoi Yarieke,

    Ieder lichaam is blijkbaar verschillend. Ik heb een conisatie gehad (flink stuk weggehaald) en kon 2 dagen later gewoon weer aan het werk. Ik ben sportinstructeur in een gevangenis en heb dus ook geen lichte baan. Ik heb geen pijn en ook geen bloedingen gehad.

    Het is natuurlijk niet onverstandig om het wat langer rustiger aan te doen, zeker als de arts dit adviseert.

    Verder hoef je je over zwanger worden geen zorgen te maken. Dit is gewoon mogelijk. Het wordt pas moeilijker als je een deel van de baarmoederhals mist. Niet onmogelijk, maar wel iets lastiger. Mocht je zwanger raken dan kan het inderdaad een probleem geven als er veel van je baarmoedermond is weggehaald. Deze zou dan misschien niet goed kunnen sluiten. Ze zouden dan een cerclage kunnen plaatsen. Dit is een soort ringetje/touwtje die de baarmoedermond helpt te sluiten. Verder zouden ze alles goed in de gaten kunnen houden en mocht het nodig zijn je het advies te geven het rustiger aan te doen of zelfs een periode liggend door te brengen. Maar geloof me, op dat moment heb je er alles voor over.

    Bij mij hebben ze vorig jaar baarmoederhalskanker ontdekt en ik had nog een kinderwens.

    Ze hebben bij mij de baarmoedermond, baarmoederhals, een reepje van de baarmoeder een stuk van de vagina en alle steunweefsels weggehaald. Vervolgens hebben ze de baarmoeder aan de vagina gehecht. Ondanks dat ik dit alles ben kwijtgeraakt ben ik 20 weken geleden zwanger geworden. Het kindje wordt op dit moment alleen door een hechting gedragen en alles lijkt tot nu toe goed te gaan. Misschien dat ik een periode moet gaan liggen, maar ik heb er alles voor over…al moet ik op mijn kop gaan staan.

    Ik wil maar aan geven dat alles mogelijk is, als je er maar vertrouwen in hebt.

    Veel succes.

    Groetjes Monique