PAP 4, groot gebied afwijkend

  • Lisa

    Hallo iedereen,

    Bij deze wil ik ook even mij verhaal kwijt. Ik dacht dat ik het allemaal aankon, maar het wordt steeds moeilijker. Ik ben 25 jaar, en na jaren lang rond gelopen te hebben met klachten (pijntjes in de onderbuik, doorbraakbloedingen enz) heb ik mezelf laten doorsturen naar een gyn. Eenmaal daar is met een inwendige echo vastgesteld dat alles er goed uit zag, maar voor de zekerheid is er een uitstrijkje gemaakt voor baarmoederhalskanker. En ja, 5 dagen later werd ik gebeld.. ze hadden PAP4 geconstateerd.

    Dit was natuuurlijk een enorme schok, want ik had nooit verwacht dat ik bij de doelgroep zou horen. Maar goed, afgelopen dinsdag zijn we geweest voor een coloscopie en lisexcisie. Nadat de gyn had gekeken bracht hij het vloeistof naar binnen, om te kijken hoeveel afwijkende cellen er waren. Nou ik moet zeggen dat het gebied behoorlijk groot was. Echt het hele gebied rondom m'n baarmoedermond werd wit/afwijkend. Hij zei dat hij vandaag wel de lisexcisie kon doen, maar gezien de grootte van het gebied zou het verstandiger zijn om dit onder narcose te doen. Ik mag volgende week vrijdag heen voor een dagopname.

    Nou heb ik veel verhalen al gelezen over lisexcisie's, maar nog geen 1 waarvan het gebied best groot was. Mijn vraag is dan ook of 1 van jullie hier ervaring mee heeft, en wat daar de uitslag van was?

    Mn partner en ik hebben zeker een kinderwens, maar pas over 2,3 jaar ofzo. Alleen dit brengt alles wel in ander perspectief.

    Het is fijn om even m'n verhaal kwijt te kunnen.

    Groetjes Lisa

  • yarieke

    Ha Lisa,

    Hm heb net gereageerd op jouw reactie, op mijn verhaal en zie nu dit pas.

    Ik kan me heel goed voorstellen dat je erg geschrokken bent!

    Bij mij was de baarmoedermond ook wit, althans datgene wat ik gezien heb….ook best een groot gebied dus.

    Ik denk dat het gewoon afwachten is. Wat de 1 heeft is bij de ander anders en hoe moeilijk het ook is, we moeten toch maar afwachten.

    Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt om jullie kinderwens, maar ook dit is weer afwachten.

    Ik heb heel veel verhalen gelezen, waarbij de uitslagen niet gunstig waren, maar waarna er nog wel kindjes konden komen, dus probeer je

    daar een beetje aan op te trekken.

    Ik wil je vast heel veel sterkte wensen en als je je rot voelt helpt het wel om je gedachten hier van je af te schrijven, toch.

    Groetjes,

    Yarieke!