Toch cin 3 in snijranden en nu?

  • LONNEKE

    Weten jullie misschien wat de standaard procedure is als na een lisconisatie de snijranden toch nog cin 3 bevatten?

    Vandaag namelijk gehoord dat dit bij mij het geval is, vreemd vind ik het echter dat de gyn me adviseerde dit voorlopig zo te laten en over 3 maanden terug te komen voor een uitsrtijkje.

    Hij zei het lichaam soms de rest van de cellen uit zich zelf opruimde.

    Ben geen dokter, maar dit gaat toch een beetje tegen mijn gevoel in, waarom zou mijn lichaam nu ineens wel de cellen opruimen, die het voorheen ook heeft laten zitten.

    Heeft iemand hier recent ervaring mee gehad?

    En nog een vraagje, volgens de artsen zou je geen lichamelijke klachten van het virus en ernstigge dysplasie moeten hebben. Voel me toch vaak niet helemaal fit en heb ook vaak ontstekkingen tegewoordig. Kortom mijn algehele gezondheid laat nogal te wensen over tegenwoordig, en ik heb het idee dat alles met elkaar te maken heeft.

    Je lichaam moet toch reageren op ernstig afwijkende cellen?

    Groetjes.

  • Sharon

    Hoi Lonneke,

    Helaas heb ik geen antwoord voor je. Ik zelf zou hetzelfde denken “waarom zou mijn lichaam nu wel in ene aan de slag met die onrustige cellen”… zou er ook niet echt gerust op zijn!

    Dat je niet helemaal fit bent en lichamelijke klachten hebt kan natuurlijk ook komen omdat je in je hoofd niet helemaal lekker zit. Zelf reageer ik lichamelijk erg heftig op “stress-situaties”. Vooral als deze langer duren….

    As vrijdag krijg ik de uitslag van mijn conisatie. Begin deze maand was PAP4 vastgesteld en is “het circus” voor mij begonnen….. Nog even een paar dagen doorkomen dus… Ik zou denk “gek” worden als ik nog 3 maanden door zou moeten lopen voor een volgend uitstrijkje, wetende dat het niet schoon zou zijn!

    Kan je niet “gewoon” nog even contact opnemen met je gyn en je vraag voorleggen?

    Succes, liefs Sharon

  • fransisca

    Hoihoi lonneke,

    Ik heb het ook gehad,begin vorig jaar en het uitstrijkje 3 maanden later was,pap1,die van een half jaar later ook pap 1 en die van weer een half jaar later ook weer pap 1.

    Je staat onder controle en het kan inderdaad dat je lichaam het opruimt,ik had ook pap 3b cin 3.

    Hopelijk heb je hier wat aan.

    liefs natasja

  • fransisca

    Sharon,succes alvast voor vrijdag.

    nog even volhouden met het lange onzekere wachten en dan is het vrijdag.

    ik denk aan je en wat je ook hoort,sterk blijven en vertrouwen op een goede afloop,hoe moeilijk het ook kan zijn of lijken op dat moment en ik hoop dat alles weer uiteindelijk in orde komt voor jou.

    liefs natasja

  • lonneke

    Bedankt voor de reacties,

    Fijn om te weten dat er zoveel dames in het zelfde schuitjes zitten.

  • fransisca

    ja,en dat het dan ook nog weer helemaal goed kan komen.

    Ik maakte mij ook zorgen en kon het moeilijk uit mijn hoofd krijgen,maar komt echt goed.

    sterkte ermee.

    (tu)