Kreeg jij ook een oproep of had je zelf contact opgenomen ivm klachten?
Je kan natuurlijk ook even terugbellen, op een voor jou rustiger moment, en je vragen stellen. Dan ga je in ieder geval wat geruster de komende periode in.
Bij mij ging het vertellen van de uitslag ook zo vreemd.
Ik ging heen omdat ik opgeroepen werd (tja, morgen word ik 30 , dus mijn 1e “kado” kreeg ik al vroeg) en ik moest 6 weken later even bellen voor de uitslag.
Echter na 2 weken werd ik gebeld, ik zat op mijn werk. Ben even “prive” gaan staan en er werd me zo even meegedeeld dat de uitslag PAP 4 was. Of ik wist wat dan inhield? Ehhh nee…. Nou dan moest ik maar even kijken op de website van blablabla…. Het was zaak om met enige spoed de gyn te bellen voor een afspraak. De verwijsbrief en uitslagenlijst lag klaar bij de doktersassistent. Toen ik, huilend, aangaf dat ik toch wel was geschrokken was haar antwoord “Tja dat kan ik ook niet wegnemen”….. Daar sta je dan!!!! Gelukkig heb ik hele leuke en lieve collega's dus ik kon mijn 1e ei vrij snel kwijt en daarna heb ik mijn mams, man en vader maar gebeld….
Anders moet je zelf ook even kijken op www.rivm.nl. In de zoekfunctie uitstrijkje, en je vind een hele hoop, betrouwbare, info. Wellicht een goed hulpmiddel voor als je de arts terugbelt met je vragen.