herstel na conisatie

  • foxy

    Goedemorgen ladies,

    Hoogstwaarschijnlijk moet ik binnenkort een conisatie ondergaan. Uiteraard ga ik er voor, want wat moet gebeuren om erger te voorkomen, zal gebeuren….

    Maar ik zou graag willen weten wie een conisatie heeft ondergaan en hoe lang je er over hebt gedaan om daarvan weer te herstellen?

    Ik hoor verhalen dat je langere tijd uit de roulatie bent qua werk, sporten en vrijen.

    Wie heeft hier ervaring mee?

    Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties,

    Liefs,

    Foxy

  • Ester

    Hoi Foxy,

    Wat naar een conisatie voor de boeg. Je bent al langere tijd in het papcircuit toch? En nu begrijp ik dat conisatie niet uit kan blijven.

    Ik vond het heel erg meevallen. Ik heb een dagopname gehad en er is een diepe conisatie gedaan (grote). Nog wat suf van de narcose de eerste dag en de dag erna nog een beetje. Je kunt je leven vrij snel weer oppakken hoor, ook werk en sport. Het zal best wel wat verschil uitmaken tussen de één en de ander, maar het is een vrij lichte ingreep (medisch gezien, niet geestelijk) met snel herstel. Dat is in ieder geval mijn ervaring,

    Ik wens je heel veel sterkte toe!!!

    Groeten Ester

  • dorine

    hallo

    ik heb 14 april conisatie gehad; ingreep niets van gevoeld; ben nog steeds moe waarschijnlijk door narcose! voor de rest advies van arts opgevolgd dwz. niet sporten, zwemmen of in bad en ook geen gemeenschap gehad! Verlies nu, twaalf dagen later, nog steeds (helder) bloed en heb ook wat lichte buikpijn; 4 mei as krijg ik de uitslag; nog even spannend dus.

    succes met de ingreep.

    gr. dorine

  • sara verelst

    Hoi,

    Ik heb 3 weken geleden conisatie gehad en ben nu nog steeds aan het bloeden en heb menstruatiepijn. Sporten en gemeenschap hebben mag nog niet. Ik vind het best lang duren, had niet verwacht dat ik er zoveel last van ging hebben.

  • tamaayra

    Beste Foxy,

    Ik heb 2 conisaties achter elkaar gehad: Een lisconisatie + een curretage op 2 april en een mesconisatie op 15 april.

    Tot op heden bloed ik nog steeds een beetje na en menstrueer ik nu ook voor het eerst weer voor de operaties wat erg veel pijn doet en veel meer bloed verlies.

    Wat ik van de gynaecoloog heb begrepen is dat de meeste vrouwen 6 weken na een conisatie weer fysiek hersteld zijn. Met andere woorden: Je kan je dagelijkse dingen weer oppakken zoals sporten, zwemmen, etc,

    Zelf werk ik een beetje vanuit huis maar dat is ook erg onregelmatig door de pijn. Lopen gaat gelukkig weer wat beter maar nu ik menstrueer gaat dat weer wat moeilijker.

    Vrijen kan pas weer als het bloeden stopt, anders is de kans groot dat je wond niet goed kan helen.

    Ik hoop dat ik je vraag een beetje heb kunnen beantwoorden..

    Heel veel sterkte gewenst.

    Liefs,

    Tamara