verdikking in bij de binnenste schaamlip

  • angelique

    hallo

    ik ben gistmorgen bij de huisarts geweest omdat ik zelf enkele verdikkingen van het slijmvlies heb waargenomen bij mijn binnenste schaamlippen, ziet heel raar uit

    geknobbeld, rood, ook is mijn vagina geiriteerd en nauwer dan normaal,,heeft hier iemand ervaring mee of komt dit iemand bekend voor,

    Mijn huisarts eenheeft het nagekeken en mij verwezen naar de gyneacoloog met de vraag of hier spraken is van het hpv virus

    ik schrok me natuurlijk erg rot,, maar ik heb in juli nog een uitstrijkje gehad die prima in orde was..maar de zorgen blijven toch…

  • Wanda

    Hoi Angelique,

    De echo bij mij was prima, alles zag er mooi uit. Ook het slijmvlies was keurig in orde. Maar de biopsy wees uit dat ik High Risc was voor HPV.

    Ik heb net even gegoogled, en kom dan bij Wikipedia “Lichen sclerosus” tegen. Jouw info lijkt daar wel wat op. Zo te lezen is dit trouwens niet echt een prettige aandoening.

    Ik zou eerst even de uitslag van de gynaecoloog afwachten voordat je giga in de stress gaat.

    Mijn gynaecologe vertelde me dat het heel lang kan duren voordat de HPV-HR ook daadwerkelijk kanker zou kunnen worden. Het feit dat je uitstrijkje in juli nog OK was lijkt mij dus niet logisch. (3 jaar geleden had ik PAP2, een halfjaar later weer PAP1 en vorige maand dus PAP3b met daarna diagnose HPV-HR.).

    Veel sterkte! Kan je al snel bij de Gynaecoloog terecht?

    Groeten, Wanda