bloedingen na Lis behangdeling

• Momo

Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een lis behandeling gehad, plaatselijk verdoofd. Ik heb PAP 3a en op de uitslag van het weggehaalde weefsel moet ik nog wachten.

Een klein beetje buikpijn gehad een aantal dagen, zo goed als geen bloedverlies, alleen waterige bruinige afscheiding. Dat gaat goed dacht ik. Had ladingen maandverband in huis gehaald maar kon 1 dag na de behandeling af doen met een inlegkruisje.

Nu heb ik sinds afgelopen maandag ineens WEL bloedverlies, terwijl ik in principe nog niet ongesteld zou kunnen zijn. Ik gebruik geen anticonceptie maar ken m'n lichaam goed genoeg dat dit nog geen menstruatie is.

Ik heb al wel contact opgenomen met het ziekenhuis maar die zeiden dat ik me niet ongerust hoefte te maken en dat de bloedingen normaal zijn. Ik vind het wel vreemd dat ik eerst een week niks heb..en na een week wel ga bloeden, dat is toch gek?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes, Momo

• Adrienne

Hee Momo,

Geen zorgen maken hoor! ik heb het net zo gehad hele kast vol en niet gebruikt. Kan zijn dat het korstje van binnen loslaat zoiets, bij was het ook zo eerst niks en na een weekje bloed enzo,duurde bij mij een weekje en toen was het over.

Ik kreeg het na een stukje fietsen, had ook niks een paar dagen en toch misschien iets te veel gedaan. Maar geen zorgen het stopt en heelt vanzelf. Zolang het niet de spuigaten uitloopt zeg maar, gewoon normaal bloedverlies is er niks aan de hand, bij mij is het allemaal goedgekomen en heb sinds november weer pap 1! succes meis!

• Momo

Het bloeden is inmiddels alweer gestopt. Afgelopen zaterdag merkte ik dus wel dat ik mijn menstruatie had gekregen, dus ff dubbelop bloedverlies, maar na 3 dagen was dat ineens weer over.

De uitslag heb ik ook inmiddels binnen PAP 3A-cin 1. Over een half jaar terug komen voor het controle uitstrijkje.

Wens iedereen verder sterkte hier!

Groetjesss

• Adrienne

Ik had ook die uitslag, dus de behandeling is gelukt dat is mooi, even loslaten weer en over een half jaar zie je het wel weer, je kan er niks aan doen verder.

Sterkte hoor en laat weten hoe je uitslag is over een tijdje. Komt goed je bent al goed op weg toch?!

Sterkte

• Momo

Dat loslaten gaat me makkelijker af dan ik eigelijk dacht. Ben er vrij nuchter onder gelukkig. Heb alleen nog af en toe een zeurende buik..maar dat zal toch hopelijk binnenkort ook wel weg zijn..Heb een paar dagen geleden nog wel een kleine bloeding gehad..maar dat is nu weer weg. Als alles nu goed geheeld is daarbinnen gaan we weer lekker oefenen voor het echie hahhahahah.

Tuurlijk ik houd je op de hoogte. Hoelang is het voor jou geleden?

Groetjes, Mo

• Adrienne

Ik heb in januari en in juni 2008 een lisbehandeling gehad toen begin 2007 met bevolkingsonderzoek (35 jaar) het uistrijkje niet goed was. Ben bijna 2 jaar aan het tobben geweest, voel me nu sinds de goede uitslag (dec. 2008) weer mijn oude ik. November a.s. weer controle. Ik vond het naast dat ik mijn leefde gewoon leidde moeilijk om het los te laten gaat nu wel goed uiteraard ;-) maar nog denk ik er wel eens aan. Ik hoop het nooit meer te hoeven meemaken en leef altijd mee met degene die hier hun verhaal doen…

Sterkte allemaal!

• dineke

Hallo allemaal,

Eergisteren naar het ziekenhuis geweest voor een LIS-behandeling. Bij mij blijft het maar stromen!! Inclusief grote stolsels, van wel 10 bij 10 centimeter! Heb nog nooit maandverband gebruikt, maar moet nu natuurlijk, en ik heb de zwaarste, voor de nacht, maar ze zuigen zich helemaal vol binnen 2 uur of zo…Probeer zoveel mogelijk te blijven liggen, maar hier was ik niet op voorbereid, zeg!!

Heb net het ziekenhuis gebeld. Ze zeggen dat het waarschijnlijk vanzelf minder wordt…zolang er geen koorts bij komt of buikpijn…dat heb ik namelijk niet…bizar, dat je zo leeg kunt bloeden zonder pijn!! Ik hoop op verbetering!!

Dineke

• Adrienne

Hmmm.. mischien toch even teruggaan, kunnen ze het wondje opnieuw dichtschroeien ofzo? wel beetje veel bloed wat je verliest, ik had klein maandverbandje en paar druppeltjes, misschien mazzel maar zoveel ik zal toch aandringen of ze even naar kijken…

• Ester

Denk echt dat je terug moet gaan met zo'n nabloeding..is niet goed! Heb ik ook gehad en moest wel degelijk terug naar eerste hulp en toen is het dichtgeschroeid zoals Adrienne zegt.