Pap3b en cin 2

  • moniqueb1974

    Hey allemaal

    vandaag uitslag gehad over mijn lisextie

    de uitslag is pap3b cin2…nou weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daar mee aan moet ?

    Ik geloof dat het wel goed nieuws is ik moet over drie maanden terug komen voor

    een uitstrijkje en dan hopen dat de pap gedaald is naar pap1…

    iemand nog meer zo een soort uitslag en kan mij daar iets meer over vertellen aub.

    Monique

  • Adrienne

    Hoi Monique,

    Ik had 3a en cin I, ik had in juni vorig jaar een lis en was goed gegaan en eind november had ik mijn controle en had een pap1 en hpv virus was ook weg. Dus heb goede moed hoor even doorbijten want is weer spannend maar goed nieuws moet je vanuit gaan!

    Succes.

  • priscilla

    hallo monique

    een tijdje terug had ik precies dezelfde uitslag mij werd verteld dat dat eigenlijk zo goed als niet voorkomt want dat je meestal pap3 ook een cinIII heb dus met andere woorden zoals hun hebben gezegd de cin-uitslag is te goed voor bij de pap3b

    vandaar dat ze bij mij in de gaten houden van de week had ik een uitslag die was pap0 dus moet in april weer terug stel dat ik dan weer pap3b en cinII dan ben ik wel van plan wat vragen te stellen ik had ook de vraag moet ik dit positief zien

    maar er blijft onderzocht worden

    sterkte

    priscilla

  • Beau

    Hoi meiden,

    Ik kreeg de uitslag pap3a en Cin 2! Weet ook niet goed wat ik hiermee aanmoet! Moet in mei voor een lis excisie. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je dan meer weet of je het positief of negatief moet zien? En sinds vandaag een beetje bruinige afscheiding en een beetje een zeurderig gevoel in onderbuik???? Help!!! Ik wordt gek. Iemand ervaring? Of zit die zeurderige pijn tussen mijn oren omdat ik me nergens anders op kan focussen???

    Dankjewel meiden!

    Liefs Beau

  • xxpetraxx

    hallo allemaal ik heb 2 keer een ctscan gehad en hoorde vandaag van de uroloog dat mijn baarmoederhals vergroot is en daarom naar de gynaecolog moet .weet iemand wat het betekent of is als je baarmoederhals vergroot is wat kan het zijn????heb in het verleden botkanker gehad en anderhalf jaar geleden 2 keer een hartinfarct in 2 en een halve maand tyd dus ben best wel een beetje bang nu wie kan er een antwoord geven? alvast bednkt groetjes petra

  • Cindy22

    Hallo meiden,

    Ik had steeds na het vrijen bloedverlies ik naar de huisarts wat bleek pap3B

    ik naar ypenburg zit een speciale afdeling voor meiden die een afwijkend uitstrijkje hebben, ze hebben toen 3 plekjes weg geknipt (deed geen pijn)

    nu heb ik de uitslag daarvan pap3B cin 2 nu is het een beetje dobben wat gaan we doen,…gaan we toch een lisje laten doen of moet ik nog even 6 maanden afwachten!

    ik zal moeten stoppen met roken omdat anders de kans klein is dat me lichaam weer gezonder gaat worden!

    heb iemand hier ervaring mee?

    zo ja kan iemand mij mischien zijn ervaring vertellen!!

    Dank je wel

    Liefs cindy

  • Adrienne

    Hoi Cindy,

    Yep stoppen met roken is goed, gaat je HPV je lichaam uit want je houdt je weerstand laag met roken natuurlijk. Bij mij is dat ook gebeurd, heb wel wat gerookt die tijd van behandelingen die ik vorig jaar heb gehad maar minimaal, maar mijn HPV is weg gelukkig en weer pap 1 na een lis. Maar ik vind het raar dat je met een 3b en CIN II niet gewoon een behandeling krijgt, ik had zelf 3a CIN I.

    Succes!

    Adrienne

  • Daan

    Ik ben benieuwd of een conisatie een verouderde techniek is? Ik woon niet meer in NL en mijn arts vertelde mij dat ze een conisatie willen doen ( CIN 2), mijn arts vertelde mij niets over LEEP, alleen maar dat ze een nieuwe techniek kunnen gebruiken die de baarmoederhals behoud (weg snijden). Aangezien ik niet weet hoe het eraan toe gaat in NL ben ik benieuwd of iemand mij hierop antwoord kan geven.

    Groetjes

  • Daph

    Ben geen expert natuurlijk, maar heb vorige week een lis-excisie ondergaan en heb me daarvoor wel even ingelezen. Conisatie is, voor zover ik begrepen heb, wel een stuk ingrijpender dan een lis-excisie. Ze nemen meer weefsel weg en doen dat onder algehele narcose of met een ruggenprik. Daarbij lees ik bij een conisatie ook over mogelijke problemen bij het zwanger raken, de zwangerschap en mogelijk de bevalling. Iets waarover bij mijn lis-excisie met geen woord gerept is. Kortom, doe research en jij bent de enige die over jouw lichaam beslist. Doe desnoods navraag bij een ander ziekenhuis… Online staan trouwens sowieso veel patiënten-folders van de verschillende Nederlandse Ziekenhuizen. Succes!

  • Anton

    Beste Dames,

    Ik denk laat ik als man eens reageren. Ik vind het knap dat jullie zo elkaar opzoeken.

    Mijn vrouw heeft deze week uitslag gekregen van het uitstrijke pap 3b.

    We hebben al 2 kinderen en zijn wat dat betreft klaar. Maar willen ze wel zien opgroeien.

    De eerste week van januari gaan ze kijken en dan binnen 10 dagen de uitslag.

    Als ik vele verhalen lees vanaf 2007 kan je niet zeker genoeg zijn van een arts. Vele klachten komen terug. Nu heeft m ijn vrouw geen klachten gehad en rookt niet.

    Maar ze wilt wel al meteen de baarmoeder laten verwijderen, omdat ze al kinderen heeft.

    Kan dat zomaar.

    Wat kan ik verwachten, want zij durft zich niet in te lezen en ik wil er voor haar zijn