Wat vinden jullie van de ophef over hpv vaccinatie

  • Sjanie

    Ik hoorde net op het nieuws dat er voor verscheidene GGD's geflyerd wordt tegen het vaccineren. Het lijkt mij een goede zaak om je te laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Wat vinden jullie van die ophef?

    Sjanie

  • mieke

    Ik zou er maar eens goed over nadenken en zoek maar eens op wat softenon en het deshormoon teweeg hebben gebracht, dit werd ook als veilig beschouwd, dit was ver voor jullie tijd en misschien nooit van gehoord.

  • carla

    ben het helemaal met mieke eens!laat mijn dochter voorlopig nog geen prik halen!te weinig onderzocht nog….

  • Pop

    Inderdaad is er nog weinig bekend. Niet alleen over de bijwerkingen maar zelfs of het wel werkzaam is en hoelang het eventueel werkzaam is. Mijn dochter van 12 jaar heeft in overleg met mij besloten om voorlopig niet mee te doen met deze vaccinatie. Als je hoort dat het eventueel, de kans op ‘maar’ 2 varianten van baarmoederhalskanker kan verminderen is het wel wat magertjes voor alle reclame die er voor wordt gemaakt.

    En idd Mieke, ook in de tijd van de softenon werd ons voorgehouden dat het veilig was en werd er ook letterlijk gezegd:“baat het niet dan schaadt het niet”. Dat laatste zei een woordvoerdster van de RIVM laatst ook nog bij NOVA. Als ik dat zinnetje hoor dan bedank ik vriendelijk. Dat is een afdoener in mijn ogen.

    Ik ben blij met het verstandige besluit van mijn dochter en heb haar ook maar aangeraden zover mogelijk van die prik vandaan te blijven.

  • Beheerder

    ook wij hebben onze dochter van 14 niet laten inenten.