Hi Priscilla,
Had net heel uitgebreid bericht gestuurd, maar code vergeten in te vullen volgens mij en ik zie geen bevestiging terug komen, dus ik denk dat ik het bericht idd niet heb verzonden.
Mijn antwoord kwam er in het kort op neer, dat ik het helemaal met je eens ben dat het zo vervelend is als zelfs de experts het niet meer weten… Daar word je toch heel zenuwachtig van? Maar ik probeer me rustig te houden met het feit, dat ik onder zware controle sta. Dat geldt ook voor jou. Ik denk dat niet veel van jouw vriendinnen net zo goed gecontroleerd worden als jij nu… En ik heb het al een paar keer meegemaakt, dat vriendinnetjes - door mijn verhaal - toch maar eens na een jaar of 5 een uitstrijkje laat maken en dan toch opeens 3a of 3b hebben, zonder klachten te hebben gehad.
Jij en ik hadden klachten en gingen daarom een uitstrijkje laten maken (ik had tussentijdse bloedingen en jij dus na het vrijen) maar voor het zelfde geld is er dus geen signaal en loop je er al een tijd mee door.
Hoe dan ook, ik denk dat het goed is om steeds met vragen bij de gyn aan te komen. Dus vraag gerust aan de gyn of hij wel goed het overgangsgebied in je baarmoederhals heeft gezien bij de colposcopie. En vraag ook of hij al goed in de schede of de vulva heeft gekeken (wordt namelijk niet standaard meegenomen tijdens de colposcopie). Want omdat bij jou dus ook geen dysplasie in het weefsel van de baarmoederhals is gevonden tot nu toe, moet je toch misschien daar wel gaan kijken. Daar kan een pap3a of 3b door komen. En kwaad kan het niet, om dat ook nog eens te laten checken. Heb op internet gelezen, dat het steeds vaker voor komt bij jongere vrouwen. En als je er op tijd bij bent, kun je het heel goed behandelen.
En hoe groot waren de stukjes weefsel die ze bij jou hebben onderzocht? Bij mij was het namelijk de vraag of de stukjes wel groot genoeg waren (3 a 4 in totaal) en ze daarom wellicht niets hadden kunnen zien….
Maak alvast een vragenlijstje voor de 17e, mocht je dan te horen krijgen dat ze het nog steeds niet weten, leg ze dan even deze punten voor….
O ja, en morgen ga ik zelf bellen voor een afspraak. Mijn huidige gyn heeft gezegd dat ik door die nieuwe gyn gebeld ga worden, maar ik ga het niet afwachten. Morgenochtend half 9 hang ik al aan de lijn. Dat is mijn manier om mijn zenuwen te bedwingen…. actie nemen waar ik kan.
Nou heel veel sterkte met aftellen tot de 17e. Als ik nieuws heb laat ik je het gelijk weten.
Groetjes,
Foxy