Hoi Silvia,
Wat fijn om te horen zeg. Gefeliciteerd!
Je hebt inderdaad voor jezelf de juiste beslissing genomen om naar Nijmegen te gaan.
Met mij gaat het sinds 2 dagen ook weer beter.
De laatste tijd is het allemaal erg spannend geweest.
Mijn 3de controle op 21 april verliep eigenlijk goed. Het inwendig onderzoek was prima en hij heeft een uitstrijkje gemaakt. Dr. Zweemer wilde wel graag een CT scan laten maken van mijn buik. Hij wilde gaan bekijken of het vocht in mijn benen echt kwam door lymfoedeem, of door een ander probleem.
Donderdag 7 mei moest ik om 08:30 uur in Utrecht zijn. Dat was dus om 06:00 uur weg vanuit Zeeland. De scan zelf stelde niks voor en 12 mei zou ik worden gebeld met de uitslag. Deze was een beetje dubbel.
Er was niets vreemds te zien wat een oorzaak zou kunnen zijn van het vocht in mijn benen. Het is dus lymfoedeem. Fijn….warme kousen aan, niet in de zon, geen rokjes dragen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar, ze hadden wel wat anders gezien op de scan wat toevallig aan het licht kwam. Er waren opgezette lymfklieren geconstateerd. Weer onzekerheid dus en weer een keer terug voor een onderzoek.
Gisteren was het zover. De spanning is er nu af. Gelukkig is er niets ernstig aan de hand. Dr. Zweemer vertelde dat de lymfklieren nog groter zouden moeten zijn bij een ernstige afwijking. Ze zijn nu wel vergroot, maar niet zodanig dat het zorgwekkend is. Deze opgezette lymfklieren zaten bij mijn lies en ook bij mijn darmen. Ook had mijn lichaam op beide plekken opmerkelijk veel nieuwe lymfklieren aangemaakt. Het feit dat dit alles in mijn lies gebeurde zou te maken kunnen hebben het lymfoedeem, maar waarom dit ook zo was bij mijn darmen wist hij niet.
Er is bloed afgenomen en daarvan krijg ik a.s. vrijdag de uitslag.
Verder had ik een cyste in mijn lever, maar dit komt vaker voor. Over 3 maanden wordt ik opnieuw onder de CT scan gelegd en gaan ze kijken of het beeld van de lymfklieren is veranderd.
De grootste angst is nu weggehaald, maar ik ben toch benieuwd wat er vrijdag uit komt.
Gelukkig was er ook goed nieuws. De uitslag van mijn uitstrijkje was Pap 1!!!!
Mijn partner en ik zijn nu 2 maanden bezig om zwanger te raken. Ik hoop voor je dat deze tijd ook spoedig voor je aanbreekt.
Geniet van de geslaagde operatie en neem de tijd voor je herstel.
Houd je me op de hoogte over hoe het met je gaat?
Groetjes Monique