Wanneer controle na lisexcisie?

  • Kirsten

    Hoi,

    Ik onderga binnenkort een lisexcisie ( na een uitslag tussen cin1 en cin2 in) maar ben daarnaast ook onder behandeling voor IUI-D. (Kunstmatige inseminatie donorsperma).

    Nu wil het ziekenhuis mij pas verder behandelen na de lis wanneer er een ‘goede’ uitslag is.

    Mijn vraag hier is, hoe snel na een lis kan er na een een lis een uitstrijkje worden gemaakt? Of zou de uitslag van het weefsel van de lis al genoeg weergeven en is het uitstrijkje na een half jaar te zien als vervolgcontrole?

    Groetjes en alvast bedankt!

  • jolanda

    Hoi Kirsten,

    Toevallig heb ik vandaag de gyn aan de telefoon gehad aan de hand van mijn lis. Wij zijn zelf vorig jaar zwanger geraakt door iui en de gyn vertelde mij dat ik in juli opnieuw een uitstrijkje krijg (die afspraak staat al) en als die uitslag goed is dan zou ik weer groen licht krijgen om zwanger te mogen worden. Zelf had ik wel een andere uitslag als dat jij had. Ik had een pap 3b en cin3.

    Succes met de lis!

  • Adrienne

    Als de lis gelukt is zul je na een half jaar weer een uitstrijkje krijgen, dan weet je het zeker. Zo is het bij mij gegaan.

    Adrienne

  • Kirsten

    Hallo,

    In ieder geval bedankt voor de reactie!

    Ik vroeg me vooral af of een uitstrijkje wat eerder wordt afgenomen ook betrouwbaar is? Volgens de gyn is het namelijk zo dat het na ongeveer 6 weken genezen is.

    Ik sprak iemand en die had na 4 maanden een controle uitstrijkje???

    Dit meer omdat we zo snel mogelijk met een goede uitslag het IUI traject inwillen.

    Groetjes Kirsten

  • sandra

    hoi kirsten,

    ik heb in december ook een lis gehad en ik ben afgelopen maandag weer heen geweest voor een controle uitstrijkje, mijn gyncoloog doet het bij mij om de drie maanden. succes met alles

    groetjes sandra