3b

  • Kaat

    Hoi hoi,

    Ben blij dat er zon site bestaat want ook ik zit nog met enorm veel vragen.

    Heb een paar weken geleden te horen gekregen dat ik 3b had. Gisteren hebben ze via inwending onderzoek en een verdovend spuitje wat reepjes weggehaald om na te kijken. Nu krijg ik over twee weken de uitslag. Maar de uitslag waarvan!!

    Ze denkt dat ze alles eruit heeft gesneden. En wat betekenen die CIN nu prezies en met welke CIN moet ik een behandeling ondergaan. Of kan het ook zo zijn dat ik over een half jaartje een uitsrijkje krijg en dan verder word bekeken. En nu geen behandeling meer hoef. Misschien weten jullie wat meer want ik zou het niet weten wat ik met (welke uitslag dan ook) moet denken.

    Groetjes een onrustig weegschaaltje

  • marielle

    Beste Kaat,

    Ik zit in hetzelfde vaarwater als jij. Recent geleden heb ik een uitstrijkje laten maken in verband met een bevolkingsonderzoek. Uit dat onderzoek bleek dat ik een PAP 3A had. Ik naar de gynaecoloog. Ik vond het zo erg om daar te zijn. Ik ben wel tig keer naar de toilet gegaan. Toen ik eindelijk aan de beurt was, heb ik eerst een gesprek gehad en daarna mocht ik met de benen wijdt. Ik vond dit zo genant. Men heeft twee happen weggenomen en op kweek gezet. Ik had het niet meer van de stress en heb de gynacoloog een brief geschreven. Volgens haar waren er twee opties; het lichaam lost het zelf op, of er moet een behandeling plaatsvinden. Ik heb gekozen voor de behandeling, want je weet niet hoe lang het er al zit. Afgelopen woensdag kreeg ik de behandelig via een Lis. Hetzelfde wat jij hebt gehad. Ik moet zeggen de behandeling stelde niet veel voor. Het weten dat je het hebt is veel erger. Ze hebben de onrustige cellen eruit gehaald. Ze gaan het weefsel opnieuw bekijken, en checken het verloop ervan. Ze nemen voor de zekerheid ook welles wat meer weg. Ik krijg over twee weken ook een uitslag. Cin betekent in welke categorie je zit. Cin 1: is lichte dysplasie, Cin 2 is matige dysplasie, Cin 3 is ernstige dysplasie. Helaas heb ik de laatste categorie. Het is voor mij heel moeilijk om er mee om te gaan. Ik probeer het te verdringen en zoek afleiding in mijn werk, maar als ik thuis ben, dan begint mijn hoofd weer te piekeren. Ik zelf moet anders gaan denken, anders maak ik mijzelf helemaal gek. Ik heb een vertrouwenspersoon in de arm genomen om mijn gedachtenkrinkel weg te halen. Ik leef momenteel in onzekerheid. Twee weken lijken wel een jaar.

    De gynaecoloog zei dat er weer over een half jaar een uitstrijkje wordt gemaakt. Probeer je hoofd koel te houden, dat is wat ik ook probeer. Mijn huisarts heeft mij meerdere malen verteld dat het geen kanker is. Tevens de assistente heeft gezegd dat het een voorstadium is en dat het geen kanker is. En met de juiste behandeling moet het weg gaan. Ik wens je heel veel sterkte en kop op!!!Kaat schreef:

    >

    > Hoi hoi,

    >

    > Ben blij dat er zon site bestaat want ook ik zit nog met

    > enorm veel vragen.

    > Heb een paar weken geleden te horen gekregen dat ik 3b had.

    > Gisteren hebben ze via inwending onderzoek en een verdovend

    > spuitje wat reepjes weggehaald om na te kijken. Nu krijg ik

    > over twee weken de uitslag. Maar de uitslag waarvan!!

    > Ze denkt dat ze alles eruit heeft gesneden. En wat betekenen

    > die CIN nu prezies en met welke CIN moet ik een behandeling

    > ondergaan. Of kan het ook zo zijn dat ik over een half

    > jaartje een uitsrijkje krijg en dan verder word bekeken. En

    > nu geen behandeling meer hoef. Misschien weten jullie wat

    > meer want ik zou het niet weten wat ik met (welke uitslag dan

    > ook) moet denken.

    >

    > Groetjes een onrustig weegschaaltje

  • marielle

    even een correctie op mijn reactie. Volgens het uitstrijkje van het bevolkingsonderzoek had ik een pap 3 A. Na het bezoek van de gynaecoloog, die twee happen heeft weggehaald, kwam eruit de kweek dat het een pap 3 B is geworden. Het was wel even schrikken.

  • Kaat

    Hey marielle,

    Das minder ja. Maar nu moet je dus zoals ik begrijp een half jaar wachten en dan weer een uitstrijkje maken. Het kan wel voorkomen zoals ik het begrijp dat daar weer PAP 1 uitkomt. Tenmninste als ze alles hebben weggehaald. Ja ik snap wat je bedoelt erg onzekere tijd allemaal. Vooral omdat er zoveel tijd overheen gaat. Maar weer een half jaar wachten en dan…. Pffff. Is allemaal niks voor mij. Moet denk ik ook nog wennen aan deze situatie, Ben nu snot en snot verkouden dat heb je als je mama bent van een klein menneke van 1, die ook vaak verkouden is. Ben dus wel door die dis meer gaan vloeien. Ik denk door het hoesten allemaal. Maar niet heel erg veel. Maar wel allemaal erg vervelend.Zoals ik het samenvat zou het fijn zijn als de volgende uitstrijkje zowel als voor jou als voor mij PAP1 is.En iedereen hier op het prikbord. Ik krijg aankomende woensdag mijn uitslag, maar wil ik die wel weten? Ben er ook zo bang voor. Jij ook heel veel succes en sterkte.

    Liefs Karin

  • sandra

    hoi meiden,

    ook ik had in november pap3b, met CINIII en het hpv-virus en heb een colopscopie en een lis gehad.

    maandag moet ik weer naar de gyn voor een uitstrijkje en dan weer 2 weken wachten. Uit jullie verhalen begrijp ik dat jullie elk half jaar een nieuw uitsrijkje moeten laten maken, maar ik krijg het nu om de 3 maanden. Zal dat per ziekenhuis verschillen ofzo?

    veel sterkte allemaal!!

    Liefs sandra